Na mid air met Rudy is het een zeer snel vlogende pylon racer geworden.. :roll: straks even lijmen 8)
@Joost Hahaha je moet het positieve ervan inzien zo is ie wel makkelijk mee te nemen :wink: maar jammer dat we die indoor meeting ook weer gemist hebben aan de foto's te zien was het weer een hele happening 8) . Grtz, Heino
Ik heb gepoogd met Niek's hovercraft te vliegen/varen. Ramp, want andere stickmode. Ik was hierdoor zo van slag, dat ik op de terugweg een kleine touche had met de fietsendrager op de auto voor mij
Nu zie je hoeveel grijze haren ik gekregen heb van het sturen met de hovercraft Vliegt toch anders dan een heli.
5 April, ik was er helaas niet bij, maar heb van Niek een paar foto's ontvangen: Theo werpt de canard? pylon racer van Niek Harold met z'n micromini heli Niet in Alphen.. maar wel relevant, close up van de racer van Niek. zijn er echt niet meer foto's gemaakt??
Gerard, het is een keyence revolutor. http://www.nipponhobbies.com/radio/keyence_forestheli.htm Heel stabiel, want heeft 3 gyro's. 1 hangende tol die voor 2 richtingen werkt. Belangrijk nadeel is dat als je teveel begeegt het tolletje gaat tollen. Het kan dan tegen de grenzen aanlopen en daarvdoor opeens omklappen. Lastig te beschrijven, maar komt er op neer als je recht of links geeft, het kan gebeuren dat de tol omklapt en de heli het signaal krijgt om vol in de achteruit te gaan en zo op z'n hekrotor land. Vervelende eigenschap. Verder verloopt alles met temperatuur en spanning. Wel stabiel, maar drift na paar seconde alle kanten op. Tegen de tijd dat een knuppel in de hoek staat moet je wel landen en weer even wachten. Dat nosein hooveren wat theo noemt is gewoon weigeren dat ding als iets anders dan gewoon vliegtuig te zien Eerste starts en landingen waren trouwens uit de hand, want dan heb je geen last van groneffect. Ook makkelijk te trimmen, want je voelt welke kant de heli optrekt. Doe je denk ik niet met een raptor op die manier. Relativeren: bij elkaar nog geen 3 minuten geheliet, dus neem alles met een korrel zout.