Een paar clubleden hebben zeeer veel last van storing tijdens het indoorvliegen. Als ze alleen vliegen hebben ze nergens last van, logisch, want dan zijn er geen andere zendersignalen die tot hun ontvanger doordringen.
Het is bekend dat de lichte indoor ontvangers een aantal filters missen, en dus wat gevoeliger zijn voor andere signalen..
Maar waarom hebben zij wel storing? En ik niet?
Natuurlijk weet niemand dat nu, maar wat zijn de mogelijke oorzaken?
Men vliegt allemaal met Futaba zenders
Jeit Rex5 ontvangers met futaba kristallen.
En een Multiplex Picco ontvanger met Multiplex kristal.
Ik heb met mijn Multiplex zender en Rex 5 ontvanger met JETI kristal (vrijwel) nergens last van.
Waarom ondervinden zij wel hinder van andere zenders, en ik hoegenaamd niet?
- Futaba met Jeti ontv. gaat niet samen??
- Jeti ontv. met Futaba kristal gaat niet samen?
- Zendgedeelte van zender is niet goed meer afgesteld? (is bij mij recent gedaan)
De ontvangers liggen zo ver mogelijk bij andere RC aperatuur vandaan, en de antenne's liggen ook goed in een rechte lijn niet parallel me de stuurstangen.
2 van de drie gebruiken een Tsunamie regelaar, de ander een PH10.
Ik vermoed dat het aan de Futaba kristallen in de Jeti ontvangers ligt, en de Multplex ontvanger met MPX kristal gaat ook niet samen met Futaba?
(Gaat er uberhaupt wel iets samen met Futaba?
)
Oja, met storing bedoel ik niet alleen een paar tikjes, maar soms gewoon klapperende roeren op een paar meter van de zender.
Heeft iemand nog tips of ideëen om deze storing weg te houden? Het is erg frustrerend dat deze beginnende indoor vliegers steeds de controle over hun model verliezen en schade maken.
Het is bekend dat de lichte indoor ontvangers een aantal filters missen, en dus wat gevoeliger zijn voor andere signalen..
Maar waarom hebben zij wel storing? En ik niet?
Natuurlijk weet niemand dat nu, maar wat zijn de mogelijke oorzaken?
Men vliegt allemaal met Futaba zenders
Jeit Rex5 ontvangers met futaba kristallen.
En een Multiplex Picco ontvanger met Multiplex kristal.
Ik heb met mijn Multiplex zender en Rex 5 ontvanger met JETI kristal (vrijwel) nergens last van.
Waarom ondervinden zij wel hinder van andere zenders, en ik hoegenaamd niet?
- Futaba met Jeti ontv. gaat niet samen??
- Jeti ontv. met Futaba kristal gaat niet samen?
- Zendgedeelte van zender is niet goed meer afgesteld? (is bij mij recent gedaan)
De ontvangers liggen zo ver mogelijk bij andere RC aperatuur vandaan, en de antenne's liggen ook goed in een rechte lijn niet parallel me de stuurstangen.
2 van de drie gebruiken een Tsunamie regelaar, de ander een PH10.
Ik vermoed dat het aan de Futaba kristallen in de Jeti ontvangers ligt, en de Multplex ontvanger met MPX kristal gaat ook niet samen met Futaba?
(Gaat er uberhaupt wel iets samen met Futaba?

Oja, met storing bedoel ik niet alleen een paar tikjes, maar soms gewoon klapperende roeren op een paar meter van de zender.
Heeft iemand nog tips of ideëen om deze storing weg te houden? Het is erg frustrerend dat deze beginnende indoor vliegers steeds de controle over hun model verliezen en schade maken.