indoor watervlieglocatie's.

Juist Theo.Dit is een goed voorbeeld dat het mogenlijk is.Ook moet het mogenlijk zijn om met indoorschaalkisten dit te kunnen realiseren die licht van gewicht zijn.

Ik heb ook al zo zitten filosoferen om een X-twin met drijvertjes uit te rusten.En waarom kan een heli niet met drijvers worden uitgerust!Er zijn tenslotte ook heli's in het echt die ook op het water kunnen landen.Toch?Deze waren ook met drijvers uitgerust.

ik heb wel een leuke locatie gevonden........ 8)

fl_34_53_20031211102155.jpg

zwemcentrum Eindhoven

in ieder geval een joekel van een bak water en een hal die hoog genoeg is...
ook leuk voor de toeschouwers (3000)....

Vandaag het frame van de waterbak gemaakt(15mtr bij 5mtr en 10cm diep).Volgend weekend gaat het zeil erin en gaat het gevuld worden.Vermeld nog even niet de lokatie omdat het eerst even uitgetest moet worden maar ik heb er volste vertouwen in dat het gaat lukken omdat ik er al met vliegtuigen vlieg.

Lijkt me een leuk plan dat indoorwatervliegen....maarrrrr ik vlieg een Minimag van "piepschuim", ik vraag me af of dat niet oplost in chloor (wat meestal in zwembadwater zit). Kan je misschien beter een zwembadje maken in een indoor hal, stukje folie mee en 4 balken (hoeft niet diep) alleen wel beloven te dweilen na afloop!!! :lol:

daar is hannesie ook mee bezig. als je enkele posts terug kijkt zie je dah ij al een frame heeft van 15m op 5 m en 10cm diep :wink:

Heb vandaag de handen weer uit de mouwen gestoken en de waterbak is gereed op de afwerking na om hem in gebruik te nemen.Aanstaande woensdag is de premiére van het indoorwatervliegfestijn en ik zal persoonlijk dit gaan invliegen.Dus Niek vergeet de beeldopname apparatuur niet mee te nemen.

kistje is allang ingevlogen dus dat is totaal geen probleem.Heb er ook al indoor mee gevlogen dus dat is ook geen probleem.Alleen het gewicht gaat door de drijvers met ongeveer 100gr omhoog en is dus de vliegsnelheid denk ik ook wat hoger.Dat is ook geen probleem alleen moet ik hem wat kietelen wat betreft de landingssnelheid(denk aan het driepuntslanding principe)

Vandaag even gecontroleerd en alles is droog gebleven.Dus geen lekkages.Verheug me a.s woensdag op indoorwatervliegen.

hoi Fred.Na a.s woensdag zal ik de locatie ook hier vermelden.We gaan het a.s woensdag eerst even uitproberen.Als het goed is gaat Niek (of meerdere vliegers)hier wat opnamen van maken(foto,film of allebei).Dan kunnen ze hier ook zien dat je niet alleen in de buitenlucht maar ook makkelijk indoor kan watervliegen.Het filmpje wat theo al heeft laten zien is het bewijs dat het mogenlijk is maar dat was op en beurs in duitsland als ik het goed heb.

Ik ben bijna ook vergeten te vermelden Fred dat de heli's ook met drijvers uitgerust kunnen worden om te watervliegen(misschien heb ik m'n picolo'tje de volgende keer ook wel hier klaar voor).

Back