Indrukwekkende elektrische driewieler: Aptera

prop-er

Forum veteraan
VIDEO:
http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1351302783/bctid1351300070

aptera.jpg

aptera2.jpg

Nee, er is geen sprake van opbieden. Hoe kom je hierbij?

http://www.bornrich.org/entry/book-your-aptera-electric-three-wheeler-for-500/

The car, which was just a concept a year ago, is now up for pre-orders. I am talking about the electric three-wheeled Aptera and the company is now taking $500 reservations for the next year launch. It means you will have to shell out $500 in advance to book your all-electric or plug-in diesel hybrid model. Design-wise, it looks like some kinda flying car or a spaceship. The 850-pound aerodynamic 230mpg electric car (over 300 mpg for hybrid version) can reach speeds of 55 mph. They claim the Aptera to get from zero to 60 in 10 seconds.
When launched, the all-Electric Aptera and the Plug-in Series Hybrid model will set you back around $26,900 and $29,900 respectively. The shipping will start in approximately 12 months from now. The price tag seems to be so level-headed when we take a look at the design of the car. Isn’t that cool?

De Kijk is leuk. Als je er op geabonneerd bent.

Prijs is niet gek opzich maar dan moet hij wel wat harder gaan.......

Als je het filmpje bekijkt (doet me een beetje denken aan de filmpjes van Finless), dan hebben ze het over 90 Mph... dat is i.m.o. een zeer respectabele snelheid.

Greetz van Aldert

ik zie mezelf van z'n lang zal z'n leven niet in zo'n idioot uitziende 3 wieler
rondrijden, maar wel in zo'n electrische sportauto, alleen wordt er niet bijverteld
hoeveel km een set accu's meegaan, en dan bedoel ik niet per lading, maar
het totaal aantal keren dat ze geladen kunnen worden en hoeveel km
je er dan mee kunt afleggen. Tel het stroomverbruik van elke keer dat je hem
oplaad op en tel daar de prijs van een nieuwe set accu's daar bij op en deel dat
eens door het totaal aantal km. Ik ben bang dat het dan alsnog duurder uitvalt
dan een gewone brandstofmotor.
Het zou misschien mee kunnen vallen als fabrikanten ze masaal gingen
produceren, maar voorlopig zie ik dat helaas niet gebeuren.
Verder lijkt het me wel kicken om een ferrari bij de stoplichten
geruisloos het snot voor z'n ogen te trekken. De ferrari met een hoop kabaal
en ik met wat gezoem van de versnellingsbak, want dat is dan het enige
dat nog geluid maakt.
Verder heeft general motors in het verleden wat proefmodellen aan een geselecteerd
publiek ''uitgeleend'' gehad, en die mensen waren allemaal dik tevreden
en vonden het een enorm succes, alleen zijn alle auto's weer terug gehaald
en vernietigd, want eerst moet de olie op gemaakt worden want dat is nog een
miljarden industrie die het niet tollereerd dat er nu al massaal electrische auto's
op de markt gezet gaan worden, en dat is de trieste waarheid.

ik zie mezelf van z'n lang zal z'n leven niet in zo'n idioot uitziende 3 wieler rondrijden

Dat is helaas ook (nog) het imago dat er nu aankleeft, maar dat zal snel veranderen als meer en meer échte alternatieven beschikbaar worden.

alleen wordt er niet bijverteld hoeveel km een set accu's meegaan, en dan bedoel ik niet per lading, maar
het totaal aantal keren dat ze geladen kunnen worden en hoeveel km
je er dan mee kunt afleggen.

De technologie bestaat al wel, maar met het gebruik in auto's is simpel gezegd nog niet voldoende ervaring opgedaan.

Het zou misschien mee kunnen vallen als fabrikanten ze masaal gingen produceren, maar voorlopig zie ik dat helaas niet gebeuren.

Dit komt vanzelf als de vraag groeit.

Verder lijkt het me wel kicken om een ferrari bij de stoplichten geruisloos het snot voor z'n ogen te trekken. De ferrari met een hoop kabaal en ik met wat gezoem van de versnellingsbak, want dat is dan het enige dat nog geluid maakt.

... zelfs dat niet eens: een elektromotor levert het maximaal koppel vanaf 0 rpm, dus er is geen versnellingsbak nodig ;-)

Verder heeft general motors in het verleden wat proefmodellen aan een geselecteerd publiek ''uitgeleend'' gehad, en die mensen waren allemaal dik tevreden en vonden het een enorm succes, alleen zijn alle auto's weer terug gehaald en vernietigd, want eerst moet de olie op gemaakt worden

GM had in 1996 met de EV1 een volwaardige elektroauto, die aan de eindgebruikers werd geleasd, na afloop van het contract zijn alle auto's retour gehaald (ondanks veel protesten) en vernietigd, zogenaamd omdat het een "te kleine serie" was om reserveonderdelen voor te produceren. Zie de documantaire "Who killed the electriccar?!" (AANRADER!!)
electric.jpg

Crushed_EV1s.gif

In dezelfde periode dat ze bij GM de stekker uit dit project trokken (letterlijk ;-)) is het project Hummer opgestart en de aandelen die GM had in de EV1-acculeverancier verkocht aan een grote oliemaatschappij (toeval?!)

Er is steeds meer belangstelling voor alternatieve brandstoffen en elektrovoertuigen dus over een aantal jaren zijn ook de mainstream-merken bezig met het produceren van dergelijk voertuigen.

... GM had in 1996 met de EV1 een volwaardige elektroauto, die aan de eindgebruikers werd geleasd, na afloop van het contract zijn alle auto's retour gehaald (ondanks veel protesten) en vernietigd, zogenaamd omdat het een "te kleine serie" was om reserveonderdelen voor te produceren...
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze bij GM een aanval van esthethiek kregen ? ;) Wat een spuuglelijk ding zeg, een afgeronde Renault 12, daar doe je de elektrische zaak geen plezier mee lijkt me.

Laatst bewerkt:
Weet op voorhand dat het een FLOP IS. Noem mij 1 succesvolle 3 wieler !!
Zoals Clarkson het ooit zei.
Driewielers, hebben ze nu een wiel te veel, of één te weinig.

Met een vleugel erop lijkt het me wel wat.

nee, hier zit wel degelijk de NWO achter, de benzine moet eerst op, er wordt namelijk dik verdient aan benziene (o ja joh?) dan pas wordt er verder gekeken hoe het gepeupel uitgemolken kan worden, ik zou ook graag elektrich rijden, met die prijzen van tegenwoordig, de meeste mensen zullen echt genoeg hebben aan een auto die per dag 100 km kan rijden voor 1 euro, maar dan verdient de staat niks meer. de internationale overheid heeft de macht van de mensheid al een tijd in handen.

(durf al niet mee te quoten, maar gaat over het verhaal van who killed the elektric car)

maar dan verdient de staat niks meer

heel naïef , je moest eens weten hoe snel een nieuwe wegenbelasting is ingevoerd.
Of extra tax op "electriciteit voor transport" , zoals je nu witte en rode diesel hebt.
Ze zijn kreatiever dan je ( durft ) denkt.

Populair gedachtengoed. Tuurlijk betalen we met z'n allen een hoop geld aan belastingen, maar vergeet niet dat een groot deel van dat geld goed wordt besteed. (wat niet wil zeggen dat het niet beter/efficienter kan, natuurlijk)

Altijd als ik op de terugweg van vakantie na Luik de grensovergang passeer, zie je mij met een grijns van oor tot oor achter het stuur zitten.

We hebben het eigenlijk best aardig voor elkaar in Nederland.

Back