info x8 pro exceed heli graag

• Topicstarter Topicstarter zar0s ss
  • Startdatum Startdatum
Z

zar0s ss

Guest
hoi vorig jaar had ik zoon klein helicoptertje gekocht en dat vond ik helemaal te gek:D later kwam er nog is zoon piepschuim vliegtuigje en nu pas nog is zoon kleine picooz nu wil ik een x8 pro exceed staan ik heb aalleen nog maar binnen gevlogen en alleen maar met die kleine dingetjes. kan iemand mij dus even vertellen wat ik moet weten voor als je met een wat grotere heli begint te vliegen. en is dit wel een goed ding niet dat hij na 10keer vliegen kapot is zoals die piepschuimen dingen:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij werkt en vliegt precies hetzelfde als de kleintjes... een degelijke besturing is er niet., enige tip die ik je kan geven is rustig aan doen..:)

maar ik wil hem graag voor buiten gebruiken want voor binnen is dat ding egt te groot denk:D maar zijn er mensen die deze ook hebben en ook buiten hebben gevlogen? ik las dat het niet mog waaien:D of weet iemand nog een andere heli die ook buiten kan en goedkoop is?

Een coax heeft het buiten al snel moeilijk. Zelfs als deze kantelbare bladen heeft, ipv een horizontale staartrotor, zal het zonder aanpassingen behelpen zijn. Wil je ook binnen kunnen vliegen, en bij weinig wind buiten, dan zou je ook een micro Fixed Pitch heli met 45 graden flybar kunnen overwegen. Die zijn goed binnen te vliegen, en door de enkele rotor ook buiten. En de 45 graden flybar maakt hem bijna zo stabiel als een coax. Laat je de sticks los, dan stabiliseert de heli zichzelf weer.

Je zou dan kunnen denken aan een Walkera CB100, eflite MSR of een Nine Eagles Solo Pro, waarvan de Solo Pro de goedkoopste optie is.

je hebt het over snel moeilijk:D maar wat is snel? ik ga er denk niet te vaak mee vliegen anders verveelt het al snel maar als je gewoon is op een avondje wil gaan vliegen als er maar gewoon een heeeeeeel klein beetje wind staat kan dat tog wel
imgres

deze krijg ik volgens mij heeft ie zoals jij zegt kantelbare bladen maar je zegt ook dat het zonder aanpassingen kan behelpen? dus je kan dus wel zorgen dat je met wind kan vliegen?? of heb ik dat nou mis:P
ik koop die x8 exceed aleen omdat hij maar 44 euro kost en hij is lekker groot:O

Verkijk je niet op grootte alleen. Ik heb een Bureto'ys Skyro gehad, wat best een forse coax is, maar zelfs bij een gering zuchtje wind had ik alleen maar controle over hoogte, maar vooruit was hij niet te krijgen.

Het plaatje waar je naar linkt wil niet openen in mijn browser, misschien heb je een link?

Bij een coax moet je erg oppassen voor blade strike. Dat betekent dat de bovenste bladen en onderste bladen zo naar elkaar toe buigen dat ze elkaar raken, waardoor de heli direct neerstort. En bij een zware grote coax betekent dat zeker schade. Een FP heeft dat niet, en kan ook wat meer wind hebben dan een coax. Je kan voor een aantal coaxen wel tuningsdelen kopen, waardoor de bladen verder van elkaar komen, etc, maar dan ga je zeker over je budget heen.

ik heb nog is lopen zoeken over coaxiale heli`s maar als ik heb buiten wil gebruiken is het dus egt geen goed idee ik vond een of ander filmpje en die waaide aardig weg hoewel er geen wind was maar nu zag ik iets over een t-rex450 cloon op een chineese site was die 30 euro maar dan moet je zeker nog een afstandsbediening kope? kan iemand mij niet een paar voorbeelden zeggen die gewoon goedkoop zijn? dat je met ong 50 euro klaar bent om te vliegen en niks anders erbij hoeft te nemen

De heli op je plaatje heeft geen swashplate, en dus kantelbare bladen, maar gebruikt een horizontaal geplaatste staartrotor om de heli voorover of achterover te kantelen, en daarmee naar voren of achteren te gaan. Bij het minste zuchtje wind zul je niet meer kunnen dan de heli op zijn plek houden, of met de wind meedriften. Dit type is echt voor indoor.

Een 450 is een CP heli, die dus ook 3d kan. Behalve dat je deze heli's vaak zelf moet bouwen, moet je ook de electronica toevoegen, en ga je zeker over je budget heen. Plus dat ze niet geschikt zijn om zonder begeleiding mee te leren vliegen. En je bij een crash vrijwel gegarandeerd schade hebt, wat nog meer kosten met zich meebrengt.

Gezien je beperkte budget zal alleen de Solo Pro in aanmerking komen. Dit is een FP die zelf stabiliserend is, erg licht en dus vrijwel nooit schade bij een crash, maar toch ook vrij wendbaar en snel kan zijn. Die kun je bij Hobby King voor ongeveer 70 dollar kopen inclusief verzenden, en dat is inclusief accu, zender (die ook als lader werkt), en natuurlijk de heli zelf. Wil je niet het risico nemen om in het buitenland te bestellen, dan zou je ze ook voor ongeveer 100 euro incl verzenden in Nederland kunnen kopen, dat is dan de luxe versie, met draagkoffer (handig, past zender, heli, lader en accu's allemaal netjes in), 2e accu (zeer aan te raden), een set extra rotorbladen en een netlader waarmee je 2 accu's tegelijk kan laden.

ik denk dat ik het maar moet houden bij het indoor vliegen:P een stuk goedkoper en veiliger volgens mij

je ziet op internet ook van die kleine alu heli`s staan voor ong 25 euro zoals de v-max hawk of de syma 107 maar vliegen die dingen wel goed niet zoals de picooz:D dus dat ze redelijk stil kunnen hangen en goed sturen?

ik denk dat ik het maar moet houden bij het indoor vliegen:P een stuk goedkoper en veiliger volgens mij

je ziet op internet ook van die kleine alu heli`s staan voor ong 25 euro zoals de v-max hawk of de syma 107 maar vliegen die dingen wel goed niet zoals de picooz:D dus dat ze redelijk stil kunnen hangen en goed sturen?

Vliegen prima en hangen goed stil. Maar daar kun je absoluut niet mee naar buiten, want ze werken met infrarood, en buiten verstoort het licht het signaal. Met een micro FP kun je zowel binnen als buiten vliegen, en heb je meer mogelijkheden. Maar als je niet zeker weet of heli's wat voor je zijn, zou het een goede eerste stap kunnen zijn, zo'n Syma. Alleen als je dan verder wil ben je wel 25 euro van je budget kwijt.

ik moet nu kiezen tussen de v max 3 ch of de v max hawk met gyro
is die v max 3ch dus zonder gyro ook stabiel genoeg of is het beter als ik die andere met gyro koop?

dat was ik al van plan want die kan je ook met usb opladen heb je dus geen gezooi met batterijen enzo

vor de mensend ie het willen weten ik heb de firespy s1 gekocht:D maandag krijg ik hem binnen:)

Hallo,

Ik heb sinds kort ook zo'n type helicoptertje (exceed x8 Pro).

Fantastisch ding alleen ik heb een probleem met laden.
Eigenlijk kan ik beter vragen hoe word deze accu opgeladen?

De meegeleverde stekker met chargerbox en verder?
Moet ik de stekker in het stopcontact steken, stekker in de chargerbox en het stekkertje van de heli in de chargerbox en dan zou die het moeten doen of zit hier ook nog een bepaalde techniek achter?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Dominique

vor de mensend ie het willen weten ik heb de firespy s1 gekocht:D maandag krijg ik hem binnen:)

Ook leuk. Let wel op, hij is vrij licht, en reageert dus erg goed op het gas. Maar de langere vliegtijd (soms meer dan 10 minuten als je een extra goed exemplaar hebt) maken die gevoeligheid meer dan goed.

nou ik heb hem net dus binnengekregen ik dacht dat ik het eerst egt goed moest leren maar het was een makkie:D hij gaat idd ongeveer 10 minuten mee dus lekker veel vliegplezier:D zit er nu ook alweer aan te denken om er nog een bij te nemen

nou ik heb hem net dus binnengekregen ik dacht dat ik het eerst egt goed moest leren maar het was een makkie:D hij gaat idd ongeveer 10 minuten mee dus lekker veel vliegplezier:D zit er nu ook alweer aan te denken om er nog een bij te nemen

Als je deze nu al een makkie vindt zou ik het geld opsparen voor een 4 kanaals coax of fixed pitch met 45 graden flybar.

Back