Inkoop Actie: Low/Band/Highpass filters!

Haha daar lach je nu wel mee, maar mijn opel vind et allemaal best hoor. ;)
Zonder filter op high ging het 11 jaar oude beestje nog gewoon netjes open en dicht.
Ze maken ze niet meer zoals vroegah! :lol:

He Sven, ook hier alles in goede orde ( en zeer degelijk en netjes verpakt mag ik wel zeggen) ontvangen.

Nogmaals bedankt!

Dat vroeg ik me ook al af, zijn er al tests gedaan inmiddels?
Zelf heb ik er nog geen tijd voor gehad, waarschijnlijk zaterdag de eerste echte test voor mij.

Heb ze ook ontvangen,

Ga ik zo proberen. eerst even de 5.8 van de Easy Star afplukken en de 1.2/1.3 erin.

Laat mijn ervaringen later deze dag weten.
groet,
jacques

Sow,
Even wat testjes gedaan.

De Easy Star even voorzien van de 1.2/1.3 en ingesteld op 1360 (dacht dat de meeste forummers dit kanaal gebruiken... ik in ieder geval wel)
p1120125.jpg

By jacquesfpv at 2011-09-01

Even een loopsetje samengesteld,
p1120126.jpg

Kist in de huiskamer en vervolgens de uiterste ontvangstspot uitgelopen (tussen de huizen, ruim 100 mtr verderop. Hier het punt (referentie punt) opgezocht waarbij ik nog net voldoende beeld had om nog te durven vliegen.

Vervolgens CL aangezet en inderdaad zwart beeld (is overigens weer weg indien ik de helft van de afstand terug gelopen ben.)

Derhalve op het referentiepunt:

- Laagdoorlaat filter op de CL geschroefd......
nog steeds zwart beeld (shit), maar de zender gehouden op 2 mtr onderlinge (tussen CL en Video ontvanger) afstand... goed beeld. Dus we zijn wel in de goede richting.

p1120129r.jpg

- Nu ook de Hoogdoorlaat filter op de ontvanger.... en nu (ook binnen 1 meter onderling), goed beeld (bijna de antennes tegen elkaar zie je invloed)

p1120128.jpg

Kon de roeren (camera stond op staart gericht), zien bewegen en dit op max afstand van de videorijkwijdte.

Dus teruggelopen en wat fototjes gemaakt.

De opletters onder ons hebben gezien dat de schakelaar van de CL op low stond.

p1120131u.jpg

&^%$£.... ging ik weer, wetende dat Sven dit onmiddelijk zou vragen.
Nauw Sven, ook geen probleem hoor. Merk op het referentie punt geen verschil tussen High of Low power.

Ik denk dat zelfs Hugo met zijn video ontvangstantenne op zijn hoofd en een Chainlink in zijn hand geen hinder ondervindt, indien de 2 filters zijn geplaatst.

Dus >>> om voldoende/goed resultaat te boeken moet je de Laagdoorlaat op de zender en tevens een Hoogdoorlaat op de ontvanger hebben.

Een van de 2 niet geplaatst geeft niet het beoogde resultaat.

Nu komt natuurlijk de vraag of de rijkwijdte van de ChainLink is afgenomen.... ik moet dit nog uitlopen (en dat is ver lopen kan ik je vertellen ) maar de geleerden op het andere grote forum, zeggen dat dit wel eens 5 a 10 % kan schelen. Maar ja of we dat in de praktijk merken is deel 2 .

Als iemand het wil, zal ik de verschillen met en zonder Laagdoorlaatfilter op de Chain Link nog wel pragmatisch testen. U roept maar....(voel me weer helemaal terug in de tijd van de eerste 27Mhz eigenbouw besturinkjes, alleen deze x niet aangehouden door de politie).

Voor mij is het in ieder geval een oplossing voor de 1.2/1.3 mHz gebruikers in samenhang met de ChainLink .

Dus Sven, gaan met die banaan...! (ik zou overigens het Lowpass filtertje in de behuizing plaatsen ( in/tussen het antenne kabeltje )) Anders krijgen we de discussie weer over het verstevigen(volgieten) van het huidige doorlaat filtertje. Indien je dit zo laat, zal dit tijdens de strijd echt sneuvelen.

Overigens, mijn autoafstandsbediening van de echte Koreaanse Santa Fee doet het nog steeds niet met de Chain Link ingeschakeld. Ben benieuwd of dit met de EZUhf ook zo is.... Gaan we graag binnen afzienbare tijd beleven... !

groeten,
Jacques

Ow wat is het toch mooi vliegweer.... snel de 5.8 er weer in...

Aha, dus de filter combo die ik voor ogen had, werkt ook zoals gewenst. Erg blij dat te horen, want met enkel de lowpass was het verschil ook al merkmaar, maar nog niet super zeg maar. De toevoeging van de highpass doet het het em dus.

En ja, het weer was vandaag echt fenomenaal, dus ik heb me ook de gehele dag op et veld opgehouden. ;)

Nee, voor de nemo heb ik helaas toch wel een copiloot nodig. ;)
Allereerst voor een range test, en ook voor het opgooien.
Maar als et goed is heb ik zaterdag het ene, en daarna hopelijk ook het andere. :p

Ik heb het nog niet getest.... en gaat denk ik ook niet gebeuren :D

Ik heb een immersion RC set aangeschaft.. nou ja, set... de zender in ieder geval... een EZUHF ontvanger kan ik negens vinden....

Geen geneuzel meer, onmiddelijk compatible met mijn EZOSD en als ik storing heb kan ik dat met de frequentie vinder terugvinden en kijken waar het zit.

Plus dat ik de ontwerp en bouw filosofie van Sander enorm kan waarderen. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

De chainlink staat te koop inclusief filters op RC groups... LOL

Maarten

Back