Inkoopactie F5B model?

Ik zal morgen eens kijken, een vriend van mij heeft een mooie cnc freesbank staan, kijken wat zijn freesprijs is.
 
Ik wacht het rustig maar toch met enige spanning af :rolleyes:

Haha, ik ga enorm uitslapen, vandaag een drukke dag gehad.
Vergadering ivm de wedstrijd in Leiden, dan nog even naar Leo Verspaget, de nieuwe winkel bekeken en Gerben heeft meteen wat servo's voor de Enigma meegenomen.

Maar ik zal je zo even mailen.

GJ
 
Erg mooie toestellen! Ik twijfel nog welke ik het mooiste vind ;)

(wanneer is de volgende inkoopactie :p)
 
jammer maar begrijpelijk. Ik waag me ook weleens aan een inkoopactie maar altijd gaat er veel meer tijd inzitten dan oorspronkelijk gedacht.
 
Ha Mario! Is ie fraai?... oef!!!!
Oi! GJ... wat gaan we afspreken :D
Kan niet van je verlangen dat je dat hele pokke-pokke-eind naar het noorden tuft!
Dusssss? Maar wil hem wel dolgraag hebben voor je weer op wereldreis gaat.
 
Bas, Ik denk dat ik woensdag of donderdag jouw kant op kan tuffen, ergens in de namiddag.
Hopelijk kan ik dan ook Kees zijn motortje bij hem afleveren.

Ik zal proberen de Enigma van Henry ook nog voor vrijdag af te leveren.
Volgende week donderdag ben ik weer op reis, misschien wel een bezoekje aan Hobbycity brengen..


Grts Gert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Ach je mist er niks aan.................. Wat denk je zelf:banana::banana::banana:

Ha Mario! Is ie fraai?... oef!!!!
Oi! GJ... wat gaan we afspreken :D
Kan niet van je verlangen dat je dat hele pokke-pokke-eind naar het noorden tuft!
Dusssss? Maar wil hem wel dolgraag hebben voor je weer op wereldreis gaat.
 
Hallo Jos,
Nu begrijp ik het probleem pas, en dat er flutter kan ontstaan. Rudder heeft geen ligger of voorlijst. Clear! De Wilco heeft die wel.
De open box kan gaan snerpen als een saxofoon rietje. Ben benieuwd of bij onze batch de constructie gelijkwaardig is.
Dan zal ik de box zeker afsluiten met een ligger.
Zelf denk ik dan niet aan een holle buis, hoewel dat snel werkt zoals je toont, maar aan 2x rondstaf over de gehele breedje + houten ligger.
Kan dat echter alleen beoordelen als ik het in m'n handen heb, de maatvoering kan beoordelen.
Gr Bas
 
Flutter kan ook ontstaan bij een stijve constructie en is dan volgens mij destructiever dan bij een flexibele constructie (resonantie ligt lager bij flexibele constructie).
Maar zou er voor geleerd moeten hebben denk ik (neem aan dat het een deel van de pilotentraining is).
Het stukje ronde carbon is niet om de luchtspleet af te dichten, dat afdichten doe je met plakband of scharnierband.
Ik denk dat je ipv het ronde buisje ook een I profieltje of een paar rovings erin kan lamineren.
Als ik het zo bekijk is dat makkelijker en ik heb ook het idee dat het de boel nog wat stijver zou maken, als dat al nodig mocht zijn.


GJ
 
Flutter kan ontstaan door een boel dingen maar het is duidelijk dat een heel flexibel roer een hogere kans heeft op flutter. De servo staat nog in het midden maar de buitenkant van het roer doet wat anders. Dit is toch wel een bekend fijt.

Er zit eigenlijk geen ligger in mijn hoogte roer (het roer zelf), enkel een dikke rups verdikte epoxy en deze rijkt vanaf de achterlijst slechts 50% naar voren. Er is dus makkelijk plaats voor een ligger zonder te hoeven slijpen. Dat zal wel van model tot model verschillen en ik vraag mij af of dit een foutje was en er normaal gesproken wel een stukje balsa in wordt verlijmd.

Of het een werelds groot probleem is, dat durf ik niet te zeggen. Ik zie het gewoon zo, beter voorkomen dan repareren.

De keuze voor het materiaal. Om torsie krachten te weerstaan heb je een buis vormige structuur nodig en dan liefst nog zo dat de vezels in een spiraal lopen over de buitenkant van de buis onder een hoek van ongeveer 45 graden. Een carbon buisje is een stuk stijver in torsie dan een strook balsa. Doe zelf maar even een proef met een stukje materiaal buiten het stabilo.

Verder zie ik geen problemen met dit toestel.
 
Wel... ik had daarnet de pakketdienst Special Deliveries aan huis.
Heb de goede man maar een koppie koffie geschonken.
Was omgereden via Meppel, daarna het hoge Noorden aangedaan.
Je stuurt zo een man niet per omgaande retour!

Kortom! Dank Gert-Jan! voor het pokke-pokke-eind, het brengen van de prachtige Enigma!
Wat een service!

Schitterend model geworden, vele malen beter dan de Wilco gebouwd. Kleuren prachtig uitgepakt. Boven verwachting. Net even naar kunnen besnuiven en betengelen.

Zal hem morgen als het me lukt er nog even een paar plaatjes van schieten. Zou een zonnetje moeten staan.
Voor april moet ie natuurlijk klaar zijn... en ingevlogen. dat wordt dus nog even aanpakken.

Mario. De accu's. Waar zit em de knel in? Niet onder de vleugel?
Soms helpt het om het pakket nieuw in te pakken, zitten er draden in de weg.

Voor de Wico ontkwam ik er niet aan. Op basis van maatvoering aangeschaft, alle drie opnieuw verpakt, en zitten als gegoten. 5mm hoogte winst, en dat was net voldoende.

Zou je met de schuifmaat de exacte vierkantsmaat van de de cellen door kunnen geven?
Plaatjes en maten... soms is de werkelijkheid anders... dan wat op de site staat.

Ruderhoortjes zijn toch wel op te dikken? Met een extra setje, of met dun triplex? Mogelijk zijn deze zelfs al sterk genoeg, en sterker dan het plastic servoampje

Nee... net gemeten... gaat dus ook hier niet echt lukken...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top