Inkoopactie F5B model?

Wat betreft slijtage aan modellen. Ik denk dat het allemaal wel mee valt wat betreft de ligger en de stijfheid van de vleugel. De Avionik B1L vleugel die ik heb liggen is zeker nog heel stijf ook op de roeren. Dat komt wellicht wegens het hogere percentage koolstof vergeleken met vroeger en andere modellen.

Het is wel een goed idee om de neuslijst van de vleugel goed na te kijken. De meeste modellen hebben daar een kleine zwakte omdat er epoxy met micro balloons en andere vul stoffen wordt gebruikt, na een tijdje vliegen en landen in het gras begint die epoxy weg te brokkelen / te scheuren onder G belastingen en dan kan zo maar ineens de hele neuslijst open gaan in de lucht met alle gevolgen van dien. Dus kijk na een seizoen gewoon de neuslijst even na, indien nodig wat opnieuw lijmen of een stuk tape er over.

Overigens, ook nooit een natte vleugel in de hoezen stoppen. Het vocht kan in de vleugel trekken en het balsa doen opzwellen.

In het DS'en denkt men er nu aan om ook die neuslijst in te glassen... het is wel zo dat ze daar nu al ruim boven de 400Mph vliegen. :cool:

Voor de inspiratie, een hoop foto's van de thundertaker met de felste en zichtbaarderste kleuren die ik al gezien heb.

Val

DSC2264.jpg

Copyright (c) JohanvG

Zo, dus hopelijk kan je er wat mee.

Die zien er goed uit!!

Helaas hebben we hier zelf geen mogelijkheden voor, maakt Johan ze'n moeder ook voor derden? maar een fabrieks setje ben ik ook happy mee dus even kijken waar GJ mee komt.

DSC2264.jpg

Copyright (c) JohanvG

Zo, dus hopelijk kan je er wat mee.

't is me toch wat, vleugelhoezen.
Ik wil best incidenteel wat vleugelhoezen maken, maar daar zijn dan wel wat kosten aan verbonden. In ieder geval rond de 10-15 euro materiaal + een euro of 25-30 aan tijd voor m'n moeder die natuurlijk eigenlijk onbetaalbaar is. Houdt ook rekening met normale F5b levertijden. En nu maken kan nog niet, want ik heb een vleugel en stabilo omtrek nodig voor de maat.

Zit te denken aan 5x de Graupner DES448 servo's voor de Enigma, maar sta open voor elk onderbouwd advies vwb andere servo's.

Gr, Mario

niet twijfelen, gewoon doen die DES servo's. In m'n S16 zitten ze ook, behalve op aileron daar zit DES428 in omdat 448's niet passen.

Wat is het voordeel van de DES448?
5x 428 kan neem ik aan ook? 9 mm dik...
Behalve dat ze op de flaps komen... behoorlijk meer torc hebben.. best wel sterk eigenlijk... 9,5 mm dik zijn.

Zou het handig zijn een inkoopactie te doen, om iets gunstiger inkoop te hebben?

Laatst bewerkt:
Bas, ze zijn gewoon een stuk sterker.

Voor op Flaps wenselijk gezien de grote uitslagen bij Butterfly-brake.

Jws

Wat is het voordeel van de DES448?
5x 428 kan neem ik aan ook? 9 mm dik...
Behalve dat ze op de flaps komen... behoorlijk meer torc hebben.. best wel sterk eigenlijk... 9,5 mm dik zijn.

Zou het handig zijn een inkoopactie te doen, om iets gunstiger inkoop te hebben?

GJ heeft mij al een voorstel gedaan, zou zeggen neem even contact met hem op ;)

Je noemt de voordelen van de 448 al op.
De grote vraag is natuurlijk, wat past er eigenlijk in zo'n Enigma vleugel, daarna kun je de servo uitzoeken.

Maar een +4 kg servo op een kist van rond 1600 gram?
Was niet van plan de kist te vliegen als een Heldiver, Dauntless of Stuka? Ik bedoel... Brembo by Proxy!
De 428 pasten als gegoten in de Wilco/Hawk...
En power kost stroom. Ook al wordt deze niet zwaar belast.
Er komen +4 Nm Multiplex Profi Digi servo's in een 3600 gr wegende RC1. Die servo's lusten alleen rauwe lipo's... maken van eleloops kliko-ready dipsticks...

Het enige wat ik dan kan bedenken is een belastings piek bij het doellanden... hoe sterk is het scharnier... of het hoornje... iets zal moeten wijken...
Ik moet GJ nog benaderen...:yes:

Laatst bewerkt:
Back