Inkoopaktie GP cellen

4x GP50NH is 32 gram dat klopt volgens mij niet, niet zo heel betrouwbaar is de analoge weegschaal.

Zo snel geef ik het niet op.
Wat geeft jouw weegschaal aan bij 4 muntstukken van 2 Euro (dit moet 34 gram zijn).
Als je deze niet hebt kun je er ook wat andere "referentie munten" op leggen (het beste is als het totaal ongeveer 32 gram is).

Zie http://euro.raddos.de/nederlands/munten.php voor de gewichten van munten.

P.s. zijn jouw cellen met of zonder soldeerlip?

Bas

Laatst bewerkt:
Zijn kleine Lipo's lang en breed niet het overwegen waard?
Een 2s 350 miliampere (Dymond) weegt 17 gram.
40 x 20 x 13 mm. Of is het formaat te groot?

Zeker is: Houd beter spanning dan een NiMh accu (die kwaliteit is ook bij GP niet al te best).
Als prijsvoorzet bijvoorbeeld 7,90 euro bij Staufenbiel, Bij HobbyCity of elders vast beter?
Afhankelijk van ontvanger en servo's al dan niet met LRP BEC (ook iets van 10 gram) De bec komt niet goedkoop.
Voor veel ontvangers is 7,4v al geen probleem meer?

ligt eraan welke servo's je hebt,
de diamond servo's kunnen zonder problemen rechtstreeks op 2s lipo dus als je 4x d47 aan boord hebt en een ontvanger die op 2s lipo kan heb je er geen problemen mee

En gelijk de D60 van Dymond die ook bij hotliners worden ingezet. 3.6 tot 9.6.
Zeer mooie volt-range.

Nu gebruiken jullie servo's mogelijk niet zo veel vermogen.
Heb zelf nog al wat problemen ondervonden, vooral de laatste paar jaar met zwaardere NiMh cellen bij gebruik van digitale servo's.
Het lijkt wel alsof de laaste paar jaar moedwillig de kwaliteit omlaag is geschroefd. Sanyo, hopeloos, GP nog veel erger. Binnen kwartier gevaarlijk laag.
Voornamelijk de laatste paar jaar valt me op.
Gebrek aan vermogen, snel weg zakken van de spanning. Nu ging dat om cellen van rond de 2500 -2700 mili-amps.... en gebruik ik digitale 4 kg profi digi's op 3 kg kist.
Gaf mij amper 20 minuten vliegtijd. Voor heen zat ik op 30 minuten met 4x 2300 cellen.
Wel, Robert heeft mijn geëtter met die cellen meegemaakt.

Nu weet ik niet of deze problemen ook spelen bij 350 en 400 celletjes.

Gebruik thans Lipo's, en na een middag flink ploegen door de wind semi kunstvlucht, amper 20% van de cappaciteit verstookt. Verbazingwekkend (mijn accu-problemen zijn over).

De NiMh cellen kunnen bij lange na niet tippen aan de NiCad's.

Een LRP BEC weegt 14 gram. Dat kan vast verder terug naar 9 gram, door er minder zware kabels aan te solderen.
De LRP geeft 6 volt af. Ook Turningy heeft goede BEC's.
Ik heb de LRP halverwege het jaar aangeschaft in Nederland om deze te testen naast een stuk grote BEC van Tuningy. Gewoon vanwege de ruimte en om de BEC zo ver mogelijk van de antenne weg te houden.
Formaat van de LRP is ongeveer:
32 x 22 x 11 mm (zonder krimpkous)

Ik zou eens een testje doen... als het past in jullie krappe rompen?

Ik wil zondermeer een testje gaan doen in de F5B. Servo's 3 x Graupner DES 428 BB MG. i.p.v. van de BEC van de Jeti regelaar (Spin 44)

Laatst bewerkt:
De oplossing

Minuscule nucleaire batterij ontwikkeld.

48bf474f57a7b0134f72341ae760b9ca.jpg

Gepubliceerd: Zaterdag 10 oktober 2009
Auteur: Maarten Hell
Batterijen die energie produceren met behulp van radioactieve isotopen zijn doorgaans erg groot, maar wetenschappers hebben nu een nucleaire accu ter grootte van een muntstuk gemaakt.
De door de universiteit van Missouri ontwikkelde nucleaire batterij is iets groter dan een Britse penny, zo toont de BBC.
Ruimtevaart

Nucleaire batterijen bevatten radioactieve elementen, die elektrische stroom kunnen opwekken. Grotere exemplaren worden al gebruikt voor militaire doeleinden en in de ruimtevaartindustrie, bijvoorbeeld in raketten. Volgens de onderzoekers kunnen nucleaire batterijen miljoen keer langer meegaan dan traditionele batterijen, maar zijn de huidige batterijen niet geschikt voor gebruik in kleine apparaten.
De meeste nucleaire batterijen maken gebruik van vaste halfgeleiders om de energie uit de radioactieve deeltjes te halen. Na verloop van tijd raakt deze echter beschadigd. Het team onder leiding van Jae Wan Kwon heeft daarom een vloeibare halfgeleider gebruikt, waarin de deeltjes zonder schade te veroorzaken kunnen worden omgezet. Hierdoor is een kleiner en lichter omhulsel nodig.
Gevaar

De wetenschappers in Missouri werken momenteel aan een nog kleinere nucleaire batterij. Volgens hem zijn deze volkomen veilig en bestaat er bij normaal gebruik geen stralingsgevaar. 'Bij het woord "nucleair" denken mensen aan iets heel erg gevaarlijks, maar nucleaire batterijen worden nu al gebruikt in medische apparatuur, satellieten en onder water', aldus een van hen.
Jaren geleden doken er al claims op van een 'eeuwige batterij' op kernenergie voor laptops die binnen twee tot drie jaar op de markt zou kunnen komen. Maar op die voorspelling werd toen sceptisch gereageerd, onder meer vanwege het risico van de overgebleven radioactieve stoffen.

Bestelling geplaatst.
De prijs voor alle typen cellen zullen als de verzendkosten meevallen onder de 1,40 per cel liggen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Cellen zijn verstuurd en de rekening binnen.
Excl verzending komen ze helaas net niet onder de 140 uit. Prijs wordt 1,45 euro p/st ongeacht welk type.

Voor iedereen die 1 nov op de vliegersvergadering komt zal ik ze meenemen. De rest stuur ik wel op tenzij anders aangegeven tijdens je bestelling.

Mensen ik heb de cellen hier eigelijk nog steeds liggen en wil deze week mijn twister eindelijk eens gaan afbouwen.
Nu heb ik een probleem omdat ik niet zo'n lasapparaat heb of hoe je dat noemt om die cellen mee aan elkaar te maken, ik heb geprobeert met een soldeer op een paar oude cellen van me maar dat wordt een knoeiboel. Is het mogelijk om metalen strips met bijvoorbeeld epoxy tegen de cellen te verlijmen en vervolgens een krimpkous eromheen te doen? Of iemand tips hoe ik van de 4 cellen netjes een accupakketje kan maken? Alvast bedankt

Mensen ik heb de cellen hier eigelijk nog steeds liggen en wil deze week mijn twister eindelijk eens gaan afbouwen.
Nu heb ik een probleem omdat ik niet zo'n lasapparaat heb of hoe je dat noemt om die cellen mee aan elkaar te maken, ik heb geprobeert met een soldeer op een paar oude cellen van me maar dat wordt een knoeiboel. Is het mogelijk om metalen strips met bijvoorbeeld epoxy tegen de cellen te verlijmen en vervolgens een krimpkous eromheen te doen? Of iemand tips hoe ik van de 4 cellen netjes een accupakketje kan maken? Alvast bedankt

Naar een accu shop gaan en even laten puntlassen.
Voor zo'n bedrijf is het een klusje van niks.;)
Kun je gelijk een stukje draad op lengte met stekker meenemen,
die zetten ze er dan gelijk erbij aan.:p

Gerhard

Naar een accu shop gaan en even laten puntlassen.
Voor zo'n bedrijf is het een klusje van niks.;)
Kun je gelijk een stukje draad op lengte met stekker meenemen,
die zetten ze er dan gelijk erbij aan.:p

Gerhard

Puntlassen was het inderdaad :)
Bedankt voor de tip zelf nog helemaal niet aan gedacht ;P

Ik heb de cellen achter elkaar geplakt in ik dacht de goede volgorde zoiets als (genummerd cel 1 tot 4):

- [=1===]+ - [=2====]+
+ [=3===]- + [=4====]-

Ik heb wat zitten zoeken maar kon niet echt een antwoord vinden, dus bij deze wat advies gevraagd.
Wat is de juiste manier om de + en -'s met elkaar te verbinden en waar komen de + en - van de stekker te zitten?

Jorrie,

Je hebt ze nu toch wel gesoldeerd en niet geplakt mag ik hopen!!!:shock:
Hoe je van de cellen een pakketje maakt hangt af hoe je ze in de romp kwijt wil. Je voegt de cellen zo samen dat ze mooi op de door jouw gewenste plaats passen. Ik deed dit vaak door er even wat plakband omheen te plakken.

Nu laat je bij de eerste cel (kies maar 1 het maakt niet uit) de pluspool vrij. Van de minpool soldeer je nu een stripje koper of kabel naar de plus van cel 2. Dan begin je bij de min van cel 2 en die soldeer je weer aan de plus van cel 3. Bij cel 3 begin je nu weer aan de min en soldeer je een kabel naar de plus van cel 4
Nu zie je dat er twee polen vrij zijn. De plus van cel 1 en de min van cel 4. Daar soldeer je dus de stekker op. Daarna krimpkous om het pakket en klaar

Als je het niet vertrouwd of je weet niet 500% zeker of alle verbindingen goed kontakt hebben laat iemand anders dan je apkket samenstellen. Er hoeft maar 1 klein draadje sluiting of geen kontakt te maken en je kist ligt in gort.

Back