Onlangs heb ik ook een kamer omgebouwd en dat resulteerde in
dit:
Iets minder opprvlakte dan die zolder van je maar misschien zie je iets wat je kan gerbuiken.
Ik heb alleen maar LED verlichting, 8 meter (1500 Lumen) aan strip dubbel uitgevoerd op 25 en 70cm boven de werkbank (teruggerekend naar ouderwetse watts zo ongeveer 150W lichtsterkte) en twee 600 Lumen peertjes aan het plafond. Het mooie van deze L-profiel werkbank is dat het licht van 2 kanten komt en je nooit in je eigen schaduw staat te prutsen.
Let met LED goed op wat je koopt, kom niet onder de 2500 Kelvin en niet boven 3000 Kelvin. Kelvin is de maatvoering waarmee de warmte van licht wordt uitgedrukt. Onder 2500 wordt het te geel en boven 3000 wordt het te blauw. 2700 is een mooie middelmaat en is vergelijkbaar met het ouderwetse licht wat we kennen van de gematteerde gloeilamp. 3000 is vergelijkbaar met helder daglicht, niet onbelangrijk voor schilder-klusjes bijvoorbeeld. Ga je boven 3000 zitten dan krijg je dat blauwige tandarts licht, mooi licht om oneffenheden en plekjes te zien maar niet om de kamer mee te verlichten.
Dimbaar LED is leuk voor in de woonkamer maar dat gebruik je echt niet tijdens bouwen dus dat zou ik niet nemen, kan alleen maar stuk gaan. Ik heb zelf 3000 Kelvin dimbaar licht in de woonkamer en vind dat heerlijk, als de verlichting aangaat is het net of de zon in huis schijnt ook al is het (hier in Nederland nogal vaak) donker weer buiten.
En wat meer opbergruimte ga je vanzelf wel creëren hoor, maar het is handiger om voordat het een bagger-bende wordt hier iets aan te doen, just saying
Succes met bouwen, want dat moet daar sowieso gooed gaan komen!