Inschrijving 1e NK F3K wedstrijd in Nijmegen (Malden) gestart

idd frietekes!!!

of een picanto (gehaktstaaf voor sommigen) gaat er ook wel in!!
alles ligt klaar voor vertrek alleen de ontvangeraccu van de blaster nog laden

@theo
als je dit leest bel me even ;)

nouja dat net niet oftewel die is nog niet klaar.. daar ga ik gewoon rustig mee verder en in malden vlieg ik rond met een apogee.

iets warms is wel lekker ja :).
Nu nog snel even mijn spulletjes met plakband bij elkaar beunen zodat ze de fietstocht naar het station overleven! Gelukkig mag ik van Ray nog een half uurtje extra uitslapen, haha.
Tot vandaag!

Sow, dat was lachen zeg.
Hulde voor de prima organisatie en ook voor alle positieve mensen die dit weer tot een gezellige dag hebben gemaakt!
Ondanks de kou in het begin werd het steeds beter te doen en zodra de eerste bellen loskwamen vergat je de kou al snel. SUPER! Heerlijk gevlogen!

Wat een heerlijke dag! Complimenten en dank voor de organisatie.
Hoe wisten jullie zo ver van tevoren dat het zulk mooi weer zou worden? Briljant.

Perfect

Jurgen en iedereen van de organisatie,

Bedankt voor een perfecte dag.
De organisatie was prima.
Goed weer kan je niet bestellen maar toch, toppie.

Frans

Jammer dat Jurgen zijn score ook "perfect" was!!!

Super dag, fantastisch weer en vermoedelijk een van de beste vliegplekken in Nederland. Wat waanzinnig veel ruimte!

Heerlijk gevlogen ook, wie weet doe ik volgende keer ook wel mee aan de F3K ;)

inslagdiepte 2.4 GHz

Eerlijkheidshalve voel ik mij gedwongen een wetenschappelijke onderbouwing te doen van de inslagdieptes van DLG-modellen die vlogen met 2.4GHz Senderanlagen en die de antennes van de ontvanger ook nog eens ingebouwd hadden in een carbonromp.

Resultaat: Dit is voor die mensen die met opzet en voorbedachte rade 2.4 GHz vlogen zeer positief uitgevallen.

De geconstateerde feiten:
- nul inslagdiepte (toch wel gemeten bij deelnemers die 35MHz vlogen maar minimaal, bevroren grond))
- nul deelnemers die deze opzet gebruikt
- harde bevroren grond
- helaas weinig deelnemers die gebruik maakte van überhaupt deze 2.4GHz variant (angst, onwetendheid, geen kreukelzone)

Gebruikmakende van de geconstateerde feiten en het eerder in een ander besproken forumonderdeel " Spektrum parkflyer ontvanger in een DLG" moet ik toch concluderen dat we niet veel verder gekomen zijn in het wetenschappelijke onderbouwde onderzoek dat ik graag had willen maken.

Destijds was mijn meting van de inslagdiepte eenvoudiger en zelfs beter vastgelegd.
BepyTSzueno[/media] - Franz Reichelt - Eiffel Tower

Maar nu, wij wetenschappers kraken vielleicht het onderzoek af vanwege de minimale opkomst van de 2.4 GHz piloten in Malden, maar dat was destijds ook in Parijs van de hier bovengenoemde heer Franz Reichelt en ook hij verzuimde de 2.4GHz variant in te zetten. Hij was een Oostenrijkse kleermaker die bekend is geworden vanwege zijn gefilmde dodelijke val vanaf de net genoemde Eifeltoren.

De wetenschappelijke onderbouwing dat kleermakers uit lees wel, Oostenrijk (een populair maar ook wel bedreigd skigebied vanwege het eveneens betwijfelde broeikaseffect (het leidt te ver om hier in door te gaan)), is toch wel dat men destijds niet met 2.4 GHz bekend was. Wij kunnen deze mensen vrijpleiten net als de uitvinders van koolstofvezel en condooms. Condooms zult u zeggen, ja wel.

Zie hier mijn ingekorte samenvatting van de wetenschappelijke onderbouwing uit een eerder onderzoek:

Menig mens heeft zijn bestaan te danken aan een gescheurd rubber.

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
inderdad een erg geslaagd dagje!
het was regelmatig erg thermisch en zelf de blaster kon ik 2.50 minuten boven houden wat voor mij al een wonder is. helaas werd de dag iets minder na de mid-air (maandag repareren) met theo maar daarna toch verder gevlogen met de blaster. helaas taak 4 (last flight) gemist door de mid-air dus daar veel punten laten liggen. ik zat ik een goede bel en al p 3.10 minuut toen ik de mid kreeg, helaas daarna verder moeten vliegen met de blaster verder moeten vliegen die niet op zijn best is in de omstandigheden van vandaag. toch nog 53% wat me meeviel tov de 1.14% bij de mini's :lol:

@alwin
zit al aan de cola safari :D

Ik sluit me geheel aan bij de opmerkingen geplaatst over de organisatie.

Na de uitvoerige analyse over de 2.4 GHz kan ik natuurlijk niet achterblijven.

De weersomstandigheden.
Uitermate goed weer zeker gezien het weerbeeld van de voorgaande dagen. De wind was matig en ik heb de hele wedstrijd zonder ballast gevlogen. De bellen waren erg stabiel en turbulentie vrij en hierdoor makkelijk uit te vliegen. Ook waren ze redelijk sterk behave aan het begin van de dag en tijdens de laatste ronde moest er nauwkeurig gevlogen worden om wat hoogte te maken. De daalwinden waren zwak.

De toestellen.
Loet toonde deze wedstrijd weer eens aan dat je met een positief gebouwde kist (lees Tantalus) prima mee kunt komen met negatief gebouwde kisten zoals Twisters, Stobel-V2’s en SALPeters.

De wedstrijd.
Relatief grote opkomst met erg veel goede piloten mede dankzij de aanwezigheid van enkele buitenlandse deelnemers.
Opvallend was de progressie van Henk Bonestroo die halverwege de wedstrijd een derde plek bezette! Theo had weer eens pech (mid-air) maar de schade aan z’n Twister viel gelukkig mee. Goswijn had twee vluchten storing hetgeen zonder schade afliep maar hem wel enkele kostbare punten kostte. De top ontliep elkaar weinig (kijk maar eens naar het verschil in de scores) en de uitslag is hoofdzakelijk bepaald door vluchten die net wel of net niet goed uitpakten.

Bij de mini’s was het door afwezigheid van Loet een stuk spannender.

Al met al een erg leuke en spannende wedstrijd!
Bas

Laatst bewerkt:
Wat ik zo ontzettend leuk vond gisteren is dat door het uitstekende weer het deelnemersveld erg dicht op elkaar zat. Ik heb mijn doelstelling voor dit jaar (70% scoren) al heel ruim gehaald met bijna 83%, en ik heb het idee dat veel van de 'mindere goden' erg goed scoorden. Blijkbaar heeft iedereen goed gevlogen en lekker thermiek kunnen pakken. De scores waren hierdoor veel minder gespreid dan bij wedstrijden in moeilijker condities.
Kortom: topdag!

Jan, de topicstarter van "Spektrum parkflyer ontvanger in een DLG" heeft de hele wedstrijd gevlogen met de in het betreffende topic beschreven ontvangeropstelling zonder enig merkbaar probleem. Ondanks dat de beschermlaag van de korte antenne beschadigd is, en de antenne zelf dus mogelijk zelfs contact kan maken met de carbon romp, heeft het geheel prima gefunctioneerd, ook met het vliegtuig hoog in een bel.

ik had voor mezelf een doel gesteld van 60% als eerste echte jaar in de f3k. helaas maar 53% door de crash en verder moeten vliegen met de blaster. anders had het moeten lukken

iemand nog foto's?? (jurgen?)

Dat was mijn doelstelling ook! Helemaal geslaagd!
Het regent hier al de hele dag. Wat een planning!

Ben ik de enige met spierpijn in z'n 'gooi-arm'?

Alleen je je gooi arm? Ik heb overal spierpijn :D Voornamelijk ook door het de hele dag (relatief) stilstaan op koude grond denk ik. Was wel lichtelijk verbrand in mijn gezicht trouwens!

Perfect uitgezocht, vandaag heeft het de hele dag gehoost. Vreselijk.
Ook hier was de doelstelling (heel veel plezier maken en hopelijk wat opsteken) zeer gelukt. Mede dankzij een aantal timers die gelijk als coach aan het werk gingen waren mijn vliegtijden (op de laatste ronde na dan, geen plukje thermiek meer te vinden) zeer goed.

Hopelijk is het in Arnhem net zo mooi :)

Heej DLG'ers,

Het was een erg geslaagde dag voor mij en zeker voor herhaling vatbaar. Ik ben ook blij dat het redelijk normaal is dat je spierpijn hebt na een dag vliegen want ik kan letterlijk geen een spier meer fatsoenlijk bewegen, van m'n voeten via m'n rug naar mijn schouders.

Kevin

Back