Inschrijving DLG Wedstrijd Elburg 26 juni 2010 gestart.

Nouou! Rose is echt wel stoer :D

Rose tattoos bijvoorbeeld ;)
tattoo.jpg

maar bloemetjes zijn dan weer erg GAAYY :p

we gaan erg offtopic, dus we gaan weer on-topic.

ik wou dat ik kon meedoen, maar ik ga kamperen op de vliegclub!
van vrijdag tot zondagavond!
hehe daar kan ik van smorgens bij zonsopgang tot zonsondergang vliegen ;)
dan heb ik snel gekozen

Jaap,

Ja sorry hoor....

Frans, waarom sta je niet op de lijst bij de mini's??? (net nu ik m'n nieuwe MiMi af heb: 75 sec in dead air!)

Had zoiets vernomen en ik durfde gelijk niet meer.

Nee gekheid, dit jaar wilde ik starten met full size.
Door van alles en nog wat niet eraan toe gekomen om een goede full size te bouwen.
Sinds kort heb ik twee modellen beschikbaar en staat er niets in de weg om eens een poging te wagen in de full size.
Ik hoor je denken, doe je toch met twee klasse mee.
Ja zou kunnen alleen trekt mijn nek dat niet.
Heb het in Bemmel geprobeerd en het was duidelijk, moet ik niet doen twee klassen.
Maar één voordee,l er is nu wel een top-coach beschikbaar in de Mini klasse ;)

Frans

PS, wellicht binnenkort meedoen met een geheim mini wapen uit de CCCP

Laatst bewerkt:
"Enigzins" betekent een "beetje"en dan hoeft het dus niet per definitie altijd een 3:2 verhouding te zijn. Dat is nou net het leuke en het eerlijke effect van random loten. Iedereen gelijke kansen. Ik vraag me namelijk af of je bij een voor jou makkelijkere loting ook hier op het forum gereageerd zou hebben. Weet zeker dat er niets had gestaan.
Random Loten zal op de lange duur, 100 wedstrijden ,of zo ongetwijfeld gelijke kansen geven maar bij maar 5 of 6 wedstrijden per jaar waarvan er maar 3 of 4 tellen ben ik daar niet zo zeker van.
In het verleden werd er wel iets bijgeschaafd na de loting om groepen gelijkmatig te houden. Ik heb nooit een discussie of stemming gezien waardoor dat verandert is.

P.S. Omdat ik in eerste instantie vlieg om er plezier aan te beleven en niet om het plezier van anderen te vergallen wil ik ook wel buiten mededinging meedoen. Je zegt het maar. Het is me om het even.

Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ook ik vlieg voor mijn plezier.

Voor sommige mensen is deelnemen belangrijker dan winnen. Vergeet niet dat we hier aan wedstrijdvliegen doen en dat voor diegenen die in de top staan presteren belangrijk is. Winnen is niet belangrijk maar je wilt wel het gevoel hebben als je naar huis rijdt dat je alles er aan gedaan hebt om zo goed mogelijk te presteren. Als alle trainingsarbeit voor niets is geweest omdat een onervaren coach je het bos in stuurt dan is dat frustrerend.

Ik denk dat iedereen zijn punt wel gemaakt heeft nu. Graag zou ik nu een voorstel zien hoe we hier mee om moeten gaan na Elburg.
Hoe komen we tot een goede groepsindeling???

Maar geen paniek over de loting van aanstaand weekend, misschien is de redding wel dichter bij dan je denkt.

Zeker, er valt een "lagere piloot" uit, komt de indeling misschien weer ten goede. Mijn zender is nu echt onbruikbaar geworden, en dat heb ik niet opgelost voor a.s. zaterdag. Ik ga Dennis chaochen, als hij dat goed vindt. O, en als hij dat niet goed vindt ga ik met een vuvuzela langs de kant staan om aan te moedigen!! :mrgreen: :mrgreen::mrgreen:

Is het een idee om twee verschillende lotingen te doen, één voor de toppers en één voor de rest. Dan moeten we alleen nog bepalen wie er toppers zijn:D

Goed idee Jorn maar inderdaad, de spijker op zijn kop maar waar leg je de grens.

- is dat op basis van de resultaten van vorig jaar?
- waar ligt de grens, is dat de klassering of het percentage?
- wie bepaalt die grens van dat percentage?
- gaan we rekening houden met persoonlijke omstandigheden?
- enz, enz, enz.

Alleen al daarom pleit ik voor een loting die niet beïnvloed wordt door buitenstaanders, bescheiden of niet bescheiden:twisted:

Loet

Ik begrijp je standpunt wel, Loet, maar we moeten tot een compromis komen. Wat mij betreft is degene die het meeste plezier beleeft op de wedstrijddag de winnaar en dus een topper, maar ik snap dat het balen is voor Alex als ik hem met een kluitje in het riet stuur. Ik ben zelf nog nooit gecoached door een topper, dus ken ik het effect niet. Ik hoor er wel goede verhalen over.

Wat mij betreft is degene die het meeste plezier beleeft op de wedstrijddag de winnaar en dus een topper,

Yeahhhhh dat is het precies!!! Met die insteek zijn we in 2005 gestart met het opzetten van F3K en dat heeft ervoor gezord dat we de snelst groeiende klasse in Nederland waren. F3K is van en voor iedereen!!!

Mensen,

Ik vind de situatie en de sfeer die op het internet is ontstaan niet bepaald prettig op het moment. De posten die ik geschreven heb in het draadje wedstrijdregels post 33 en in dit draadje post 30 daar sta ik nog steeds achter en vind dat dat best gezegd kon worden. Mocht ik hierbij per ongeluk toch mensen beledigd hebben dan bied ik hiervoor mijn welgemeend excuus aan. Ik heb geen zin in moddergooien over het internet of andere collega's belachelijk te maken. Ik weiger dan ook om daar aan me te doen. Ik vind de sfeer in de groep belangrijk en die was altijd goed ik dat zou ik graag zo houden.
Nogmaals mijn excuses en ik hoop dat hierbij de kous af is.

Alex

godzijdank, de hele week nog super vliegweer... ik pak mijn biezen, en ga vliegen...
helaas is deze nacht de griep toegeslage en sta stijf van de spierpijn!
misselijk zijn en keelpijn maken het pijnstillers dan weer onmogelijk om iets te doen.

pff hopen dat de zon me geneest zoals voorheen

je kan ook zeggen: "misschien neemt de rest het gewoon veel te serieus op! "

grr ik haat die mentaliteit...
het moet ontspannend blijven.
zelfs op wedstrijden!

Didier,

ik ben het niet helemaal met je eens.
De mentaliteit waar jij volgens eigen schrijven een hekel aan hebt heeft er wel voor gezorgd dat Nederland internationaal bovenaan mee doet (er worden met grote regelmaat Eurotour wedstrijden door Nederlanders gewonnen en het klassement in de Eurotour wordt momenteel door Loet aangevoerd). Leuke bijkomstigheid is dat dit met in Nederland ontworpen en gebouwde modellen gedaan wordt.
Ik weet zeker dat de top hier plezier aan beleeft.

Bas

Goed idee Jorn maar inderdaad, de spijker op zijn kop maar waar leg je de grens.

- is dat op basis van de resultaten van vorig jaar?
- waar ligt de grens, is dat de klassering of het percentage?
- wie bepaalt die grens van dat percentage?
- gaan we rekening houden met persoonlijke omstandigheden?
- enz, enz, enz.

Alleen al daarom pleit ik voor een loting die niet beïnvloed wordt door buitenstaanders, bescheiden of niet bescheiden:twisted:

Loet

Loet,

ik ben het met Alex eens dat er veel meer wedstrijden nodig zijn om iedereen gelijke kansen te geven (lees dat alle "toppers" in evenveel "pretgroepen" vliegen).

Ik ben van mening dat een groep geen "pretgroep" meer is als er minimaal twee "toppers" in zitten. Hierom is het niet nodig om iedereen een kwalificatie te geven. Indien we het er over eens kunnen worden om b.v. 4 mensen als "topper" te kwalifiseren en er voor te zorgen dat er van deze 4 in elke groep minstens twee tegen elkaar uitkomen ben je er al.

P.s. bovenstaande voorbeeld gaat uit van 2 groepen, bij 3 groepen zullen 6 "toppers" aangewezen moeten worden.

Bas

Laatst bewerkt:
Bas,

Bedankt voor het meedenken. F3K is een klasse waar iedereen zich thuis moet voelen, dus als het mogelijk is, aan ieders wensen moet kunnen voldoen.
Jouw voorstel is een optie en zo zullen er misschien meer zijn. Ik ben er van overtuigd dat we er met z'n allen uitkomen.
Mijn plan was om alle NK vliegers een mail te sturen met de vraag mee te denken hoe we tot een loting kunnen komen met een juiste balans en naar ieders tevredenheid.
De discussie wil ik wel beperken tot de lotingsverhouding van de beter gekwalificeerden van het voorgaande jaar en de overige deelnemers.
Argumenten als "ik kan niet in die groep want dan moet mijn vaste coach ook vliegen" of "van de 8 ronden vlieg ik 6 maal tegen topper X" wil ik absoluut niet bespreken. Dan is het einde zoek.

De uiteindelijke beslissing hoe dit op te lossen zou ik graag willen bespreken na een wedstrijd, op een trainingsdagje of een ingelaste F3K vergadering. Dat praat een stuk eenvoudiger en voorkomt dat opmerkingen verkeerd gelezen of geïnterpreteerd worden.

Loet,

ik ben het met Alex eens dat er veel meer wedstrijden nodig zijn om iedereen gelijke kansen te geven (lees dat alle "toppers" in evenveel "pretgroepen" vliegen).
Bas

Daar waar ik schreef:

Dat is nou net het leuke en het eerlijke effect van random loten. Iedereen gelijke kansen.

bedoelde ik dat iedereen door random loten gelijke kansen heeft in het krijgen van een "moeilijke" of een "makkelijke" of een "gewone" groepsindeling.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Loet

bedoelde ik dat iedereen door random loten gelijke kansen heeft in het krijgen van een "moeilijke" of een "makkelijke" of een "gewone" groepsindeling.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Loet

Loet,

in de loterij heeft ook iedereen evenveel kans om de hoofdprijs te winnen. Dit betekend niet dat iedereen er evenveel aan overhoud.

Bas

Back