Inschrijving geopend DLG dag Vlaardingen 2010

Vandaag voor het eerst een zweefvliegmeeting mogen meemaken. Gisteren een poging gedaan bij Holland Glide te gaan kijken, maar door een domme fout van mij kwam ik niet verder als de poort. (ik had me moeten aanmelden als gast)
Vlaardingen is wel openbaar en er stond lekker wat wind dus als leek denk ik dat gaat goed. (vliegeren zonder wind lukt toch ook niet? :-) ) Nou ik moet dus eerst wat meer gaan lezen, want uit de vorige berichten zie ik dat thermiek het belangrijkste is.
Maar het meest schrok ik van het starten. Ik dacht een touw met een lier is toch minstens nodig als je geen motor hebt. Een sleepvliegtuig zag ik ook niet. Gaat er opeens iemand met een zwever rond draaien en lanceert het vliegtuig. Geweldig. Toen zag ik dat wind niet altijd de vriend van een zwever is.
De jongeman in het grijs, die zo vrolijk in het gras ligt, heeft er wel voor gezorgd in samenwerking met een andere piloot dat (ik ken de namen niet, maar gok op) Leon nog even kon vliegen. Ik heb er foto's van, weet alleen nog niet hoe ze te plaatsen.

Helaas moest ik nog ergens anders heen, maar heb wel genoten van het vliegen.

Mvg,
Ernst

Laatst bewerkt:
nu is voor zulke kleine zwevertjes de wind niet onze grote vriend :D
hoe minder wind, hoe aangenamer vliegen het word.
dan komt de ontspanning. bij zulke wind is het eigenlijk onverantwoord van te vliegen.

maar , ernst, je bent altijd vrij om nog eens op een mooie dag tot bij die mense te stappen :)

het F3K gebeuren staat het dichtst bij de natuur...
geen motor die het vliegtuig voort trekt. geen vervuiling. geen lier die elektrisch aangedreven is of andere hulpmiddelen.

enkel spierkracht en natuurlijke krachten als thermiek, en wij zijn tevreden mensen :)
je kan op www.youtube.com eens F3K in typen, en je bent uren zoet met het bewonderen van onze discipline.

Spinning Birdie in de herhaling

Zoals Frans al even vertelde is bij mijn Birdie inderdaad kabouter kraak op bezoek geweest en hoe 8O Na een hoge worp en een tijdje hangen laat ik hem iets met de wind meelopen en dan naar me terug vliegen. In de bocht pakt dat @#$ kaboutertje hem bij de werpblade en smakt hem nose down de grond in. Romp voor de vleugel is getransformeerd in een hand vol houtresten.

Met wat materiaal van Mario en Leon en wat gepuzzel weet ik de romp weer in elkaar te zetten. En een half uur later vliegt ie weer :p

Bij de derde worp pakt een windvlaag hem op en tollend om zijn vleugelas (wist niet dat dat kon) verdwijnt hij achter de bomen. Even kan ik hem weer besturen, maar dan smakt de turbulentie het slachtoffer hoog in de boom.

Nu ben ik zelf niet zo'n held maar nog voor ik zelf ter plekke was is er al iemand hoog in de boom. Met een hengel en wat samenwerking komt de birdie veilig op de grond. Alles lijkt in orde!

Thuis gekomen blijkt er toch meer aan de hand. Door de klap is de staartboom wederom gespleten en nu op meerdere plaatsen. Eigenlijk was dat de reden om hem met pensioen te sturen, maar vandaag heeft hij weer bewezen dat hij dat helemaal niet wil. Kortom hij gaat in de make-over. Er zit al een nieuwe boom in en de romp staat in het glas. Wordt vast wel zwaar maar vliegen zal ie...

Mensen nog bedankt

Ruud

Ja, zal ook dit jaar weer worden georganiseerd.
Draadje moet nog worden gestart.
Datum 14-08-2011 (21-08 reserve dag)

Verdere info zal in nieuwe draadje komen.

Frans

Back