Inschrijving geopend DLG dag Vlaardingen 2010

???????? = 2.4 GHz voor mij...

Tot zondag, als het weer meezit

knmi ( vooral op zondag en maandag lokaal veel neerslag )

Heren,

Zondag rijd ik mee met Ed (pe5ed) mee. Hij heeft de Sputnik van Berrie overgenomen maar door omstandigheden is die nog niet vliegklaar. Hij heeft dus niets om te vliegen!

Is er iemand die nog een DLG 'over' heeft zodat Ed toch iets heeft om te vliegen? Ik heb zelf nog wel een Mimi, maar de werpstift zit aan de verkeerde kant :(

Zender, ontvanger en accu kan ik allemaal regelen.

Alvast dank en tot zondag, Leon

toevallig iemand die 1mm verenstaal heeft liggen, naar vlaardingen komt, en 20cm kan missen? dan hou ik me aanbevolen ;)

Vanmiddag eindelijk de twister netjes in orde, weer gerepareerd en vloog lekker... Tot ik de romp dwars doormidden gooide tijdens een start :(

Gelukkig ligt er thuis nog een splinternieuwe twister romp te wachten, morgenavond samen met Robert nog 'even' snel alles overzetten naar de nieuwe romp, zondag op het veld dus alsnog balanceren en afstellen...

Hopelijk waait het niet, de Aspi is vliegklaar maar houdt niet zo van wind ;)

ze voorspellen 4bft voor zondag.... en zelfs meer.

ik ben ook klaar met men flow, maar ik kom niet door de weersvoorspelling.
wat ver rijden om dan in zo een weer mijn flow te maidenen...

Nou Alwin, ik hoop met je mee, want het ziet er niet best uit voor Zondag.

KNMI....Wisselvallig met vooral op zondag en maandag lokaal veel neerslag. Over het algemeen een matige tot vrij krachtige wind, eerst uit noordelijke richtingen, na zondag overheersend zuidwestelijk. De middagtemperatuur ligt rond de 22 graden.

Windfinder regio Rotterdam, 4 á 5 Bft.

Weeronline geeft de dag een 2, ja U leest het goed, 2. :onweer:

We houden de boel in de gaten en laten tijdig weten hoe en wat.

Frans

hi frans,

wat is tijdig? kun je aangeven wanneer het besluit wordt genomen over het wel/niet doorgaan?

gerhard

Wel nu het comité heeft overlegd, en we denken het te kunnen wagen.

De DLG dag gaat morgen door.

De voorspellingen zien er niet al te best uit, maar het kan meevallen, toch
De wind is zo 4Bft dus pak maar een plakkie lood extra in de koffer.
In de morgen blijft het droog, voor de middag zijn buien beloofd.
Niet vergeten om iets mee te nemen om jezelf en je spullen droog te houden, helaas hebben wij geen mogelijkheid tot schuilen.

Na heel lang puzzelen toch nog een frequentie verdeling kunnen maken.

Aanmeldingen:

Mario------Mini -----------------------2.4GHz
Gerhard---Mini------------------------2.4GHz
Jaap-------Mini------------------------2.4GHz
Ruud------Mini------------------------2.4GHz
Hans------Full-size-------------------2.4GHz
Robert----Full-size------------------ 2.4GHz
Frits-------Full-size-------------------2.4GHz
Leon------Full-Size-------------------K82, 35MHz
Frans-----Mini en Full-size-----------K81, 35MHz en 2.4GHz
Dennis----Mini en Full-Size----------2.4GHz

Misschien:
Sietse-------Mini en Full-size---------K78, 35MHz.
Alwin--------Mini en Full-Size---------35 Synth, 2.4GHz

Tot morgen 10.00 uur

4 Bft, dat wordt weer ruzie met de kaboutertjes.
Veel plezier mannen, ik zal aan jullie denken op weg terug vanuit Kreta (op de heenweg liggen jullie waarschijnlijk nog op één oor).

4 Bft, dat wordt weer ruzie met de kaboutertjes.

Ruzie is netjes uitgedrukt.........
Man wat een wind en vooral turbulentie.

Hoewel het in de ochtend nog best te doen was, al was het op de grens, werd het wat later echt niet leuk. Al snel hadden diverse mensen al een schade die soms nog te repareren was. Tijdens een landing werd mij Twister domweg door de wind gegrepen en tegen het gras gesmakt. Kabouter kraak had weer eens toegeslagen. Romp onder de vleugel aan een zijde door en voor de cockpit rand gescheurd. "Gelukkig" was de vleugel onbeschadigd. Romp zit echter alweer in elkaar ligt nu uit te harden. Ruud zijn spinning birdy kon ook niet die @$^%$#@$ kabouter ontkomen en had een versplinterde neus die met behulp van CA en enig puzzelen door Ruud gelijk een plastisch chirurg op het veld is gerepareerd, hij kon verder vliegen.

Tegen twaalven zetten de wind een tandje bij en twee kisten verdwenen het grote enge bos in. Na wat klimmen en gepriegel met de vishengel door Robert zijn beide kisten nagenoeg onbeschadigd uit de greep van de bomen bevrijd.

Hierna is niet meer gevlogen. Na een tijdje gezellig te hebben gebabbeld over alles en nog wat zijn we rond 2 uur gestopt en naar huis vertrokken.

Erg jammer dat de dag een beetje in de wind is gevallen. Deze keer klopte de verwachting best goed, maar zoals eerder geschreven
we denken het te kunnen wagen
Helaas....

Hoop voor de volgende keer op beter weer.

Frans

Ik hoorde het net van Robert, die kwam hier nog even langs op weg naar huis. Achteraf dus blij dat ik niet ben gegaan (vannacht maar anderhalf uur geslapen, leek me geen goed idee om dan te gaan vliegen), de Twister zit nog geen 24 uur weer in elkaar ;) en dat wil ik wel graag een poosje zo houden.

Aan de andere kant, jammer dat ik de verder toch gezellige dag heb gemist.

Alwin,
prima vliegweer gehad met uitdagingen (de kaboutertjes), het was echt mini weer!
frans toch bedankt voor het initiatief. De koffie was goed en een volgende keer beter weer(kabouter).

gr

gait

leon heeft de fotos in zijn postvak. Aan hem de eer om er een verhaal bij te bakken. Wellicht doe ik er zo wel eentje, even opzoeken hoe dat hier werkt.

brb

full

Jee, het was wel een relaxte dag, weet je, koos !

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Dus jij verwacht de kabouters van die kant ?
( overige fotos onder de tag 2010 dlg vlaardingen, enjoy )

Laatst bewerkt door een moderator:
Back