Inschrijving NK F3K, 27 april GEOPEND!!

Heren,

Bij deze is de voorinschrijving voor de NK wedstijd F3K op het Rozendaalseveld bij Arnhem geopend. Er kan ingeschreven worden via het forum, mij, of de jullie wel bekende Theo Schoorl. Degenen van jullie die al onderhands bij Theo hebben ingeschreven hoeven dit natuurlijk niet nog een keer te doen.

Er zal gevlogen worden in de F3k- en miniklasse, we zullen ernaar streven 5 rondes vol te vliegen.

De wedstrijd zal beginnen om 10.00 uur, vanaf 9.00 uur zijn jullie welkom op het veld om in te schrijven á 10 Euro. Voor een routebeschrijving naar het veld zie:

http://arnhemseluchtvaartclub.nl/docs/route.pdf

Zoals eerder al terecht is opgemerkt bestaat er een kans dat er de 27e ook een vrije vluchtwedstrijd op het Rozendaalse veld zal plaatvinden, maar samen met het bestuur van de Arnhemse Luchtvaart Club ben ik er van overtuigd dat dit in goed overleg prima te combineren zal zijn.

Groeten, en hopelijk tot 27 april!

Guido Wijers

Aanmeldingen F3K

Loet Wakkerman
Niels Meerdink
Theo Schoorl
Arnold Kinds
Peter Aanen
Arjen van Vark
Goswijn Thijssen
Raymond Esveldt
Bart de Bakker
GerritJan Kuiper
Alex Hoekstra
Sietse van Doorn
Frans Bal
Bart Rotteveel
Bas Breijer

Aanmeldingen Mini
Loet Wakkerman
Jaap Braam
Leon Wubbe
Sietse van Doorn
Frans Bal
Bart Rotteveel
Hans Knippels

Laatst bewerkt:
Ik kan er helaas niet bij zijn. Ik zit dan in Oostenrijk, en heb dan, als het goed is, mijn fireblade al van een berg afgegooid.
In Juni hoop ik er wel te zijn! Succes iedereen!

Alex ( en anderen)
Ik heb hier snel even de aanmeldingen geplaatst die bij mij binnen gekomen zijn.
De rest wordt nog aangevuld.

Voor een ieder die geen lid is van de KNVvL of in het bezit zijn van een brevet, zie de F3K site voor informatie. Rubriek "vragen"

Hellup

"Indien een lid van een BZO niet kan aantonen in het bezit te zijn van een brevet uitgegeven door zijn BZO, is het vanwege de aansprakelijkheidssituatie verplicht een instructeur de vlieger te laten begeleiden. "

Heb ik niet; bestaat niet in D; hellup.................

Arno

Theo zei:
Voor een ieder die geen lid is van de KNVvL of in het bezit zijn van een brevet, zie de F3K site voor informatie.
Dat betekent dat de reglementen veranderd zijn? Had ik dat ergens kunnen/moeten lezen?

Leon

(nog) brevetloos :(

Ik heb ook (nog) geen brevet, maar heb wel begrepen dat je wel voor of na een wedstrijd de brevetopdrachten zou kunnen vliegen in het bijzijn van 2 examinatoren. De opdrachten zijn voor iedereen wel te doen. Zijn er 2 examinatoren in Arnhem? Dan kunnen we misschien met een aantal mensen zorgen dat we in ieder geval voor de volgende wedstrijd een brevet op zak hebben. Volgens mij moet je wel lid zijn van de KNVvL om uberhaupt een brevet te kunnen aanvragen.
De aanwezige instructeurs op een wedstrijd zullen het wel druk krijgen als alle brevetloze vliegers continu een instructeur naast zich moeten hebben staan.

Ik zal me maar eens lid maken van de knvvl deze week, maakt het een stuk gemakkelijker. staat er ook eens niet "zonder mededinging" achter m'n naam

GJ

Allen,

We hebben hier vorig jaar al uitvoerig over gehad. Zie f3k-vliegersvergadering-2
Ik, en ik mag me dat aanrekenen, had iedereen hier begin dit jaar nogmaals aan moeten herinneren.
We hadden bij dit besluit van de KNVvL beter na moeten denken welk gevolg dit zou hebben. De situatie is nu zo dat iemand zonder brevet gewoon mee mag doen als er een instructeur naast hem staat. Deze instructeur mag geen invloed hebben op de wedstrijdresultaten van de piloot en er moet dus naast die instructeur ook nog een coach/timer staan. Dat wordt dus erg druk in het startgebied met aanvliegrisico's tot gevolg wat weer invloed heeft op het wedstrijdresultaat.
Tevens is het formeel zo dat je brevet pas geldig is als je daadwerkelijk het papiertje van de KNVvL ontvangen hebt. Mmmm dat gaat dus niet lukken als je voor de wedstrijd nog even afvliegt.
Komt ook nog eens bij dat men in het buitenland, voor zover bekend, geen brevetten kent. Mmmmmm........
Tevens vind ik het bedrag wat een niet KNVvL lid moet betalen (15 euro extra) absurd hoog.

Achter jullie schermen wordt er hard nagedacht hoe we dit op gaan lossen.
Zodra er meer bekend is vernemen jullie dat direkt

Laatst bewerkt door een moderator:
Guido zei:
Voor een routebeschrijving naar het veld zie: http://arnhemseluchtvaartclub.nl/docs/route.pdf
Ik vond persoonlijk de routebeschrijving van de Arnhemse Luchtvaartclub niet echt duidelijk. Zonder hulp van Theo was ik er in 2006 nooit gekomen. Voor de TomTommers onder ons: Vul 'De Brandtoren in Rheden' in. Voor een kaart van de vliegstek, kijk hier

Theo zei:
Voor een ieder die niet in het bezit is van een brevet, zie de F3K site voor informatie.
Maar... waar komt deze wijziging in de reglementen nu ineens vandaan? :confused:

Leon

Tevens vind ik het bedrag wat een niet KNVvL lid moet betalen (15 euro extra) absurd hoog.
Achter jullie schermen wordt er hard nagedacht hoe we dit op gaan lossen.
Zodra er meer bekend is vernemen jullie dat direkt

Ik vind 10 euro al hoog... Vorig jaar zoetermeer had ik en meerdere ook geopperd om het gewoon voor iedereen 5 euro te maken ofzo. lid of geen lid.
het hoeft toch geen winstgevend bedrijf te zijn? (was wel leuk toen, maar goed)

Ik had me nog niet ingeschreven.. wil ook ff kijken hoe het nou zit met die brevetten enzo.
Verder probeer ik nog lid te worden van de KNVVL, ben al langer lid van het algemene deel + paragliding, maar zelfs daarvoor lukt het ze nog steeds niet om normaal een acceptgiro te sturen. Kreeg laatst een aanmaning voor een acceptgiro die ik dus nooit gehad heb... Maar goed. weet niet of het ze gaat lukken om mij lid te maken ofzo, zal zeker niet op tijd weer een nieuw pasje hebben gok ik.

Hoi sietse,

Gewoon lid worden in Vlaardingen.

5 x 15 euro extra betalen als niet KNVvL lid.

Laat dit nu net de contributie voor Vlaardingen zijn per jaar.

gelijk lid van de KNVvL. (is inclusief)

en lid van een vereniging met 5 of 6 DLG-ers.

Frans

Wat??

Maar Sietse, je gaat toch wel meedoen?
Brevet, of geen brevet. Frans gaat gewoon naast je staan, toch?

Verder probeer ik nog lid te worden van de KNVVL, ben al langer lid van het algemene deel + paragliding

Hi Sietse,

Vlgs sectie 2.2 van het KNVvL reglementboek mag je dan gewoon deelnemen........

ff lezen wat er staat :

2.2. DEELNEMERS
Reglementenboek 2008def II.4 Sectie II
2.2.1. Deelnemers
Een deelnemer dient lid te zijn van de KNVvL. ................

Er staat dus nergens dat je lid moet zijn van de KNvVL afd. modelvliegsport....
Hierdoor heb je verleden jaar ook gewoon mee kunnen doen, of ben je dat al weer vergeten :)

Arno

Ik had begrepen dat de mini klasse een laagdrempelige instap klasse zou worden om met DLG'en te beginnen.

Onze club is geen lid van de KNVvL om diverse redenen, één ervan is dat we ons veld delen met een vereniging die óók niet bij KNVvL aangesloten is.

Het gevolg hiervan is dat ik óf persoonlijk KNVvL lid moet worden ( á 69 euro + 12 euro administratiekosten) óf 75 euro moet 'bijbetalen' om met de vijf geplande wedstrijden mee te mogen doen. Ik neig naar het 'bijbetalen' per wedstrijd omdat ik nog niet zeker weet of ik alle wedstrijden in 2008 wel zal vliegen. De consequentie daarvan is wel dat als ik alle wedstrijden vlieg ik, economisch gezien, beter persoonlijk lid had kunnen worden, met alle voordelen (:confused:) van dien. Dit voelt een beetje als koppelverkoop: vijf dagen met een wedstrijd meedoen kost meer dan een heel jaar verzekerd zijn (ik ben al verzekerd) en het ontvangen van een clubblaadje etc.

Ik vermoed dat ik niet de enige beginner ben die dezelfde afweging moet maken, voor 75 euro kan je ook een leuk nieuw kistje kopen.... Dus ik vraag me af of het doel 'laagdrempelige instapklasse' op deze manier bereikt wordt.

Verder ben ik wel benieuwd hoe het veld er tijdens een mini wedstrijd uit zal zien: veel beginners, weinig brevetten, niet iedereen KNVvL lid dus een hoop extra instructeurs op het veld (zijn er wel genoeg?). Ik heb ook begrepen dat de instructeurs geen invloed op de wedstrijd mogen hebben, dus de mogelijke meerwaarde voor beginners van een instructeur die je goede tips geeft tijdens het vliegen van je taken is onregelementair. Verder zal je als niet KNVvL lid altijd onder begeleiding van een instructeur moeten vliegen. Het lijkt wel of je alleen veilig kan vliegen door lid van de KNVvL te worden...

Ik wil best 'bijdragen in de organisatiekosten" maar het lijkt me redelijker om de "per keer" te interpreteren als "per NK". Dit zou neerkomen op 15 euro bijdrage bij de eerste wedstrijd van de NK waaraan deelgenomen wordt, waarna de bijdrage voor de volgende wedstrijden van dat jaar al voldaan is.

Jaap.

Arno, je heb gelijk, ik dacht alleen dat dat veranderd zou worden.
Dan gaan we gewoon, maar ik ben het toch zeker nog steeds eens met Jaap zijn verhaal hierboven.
Er zit gewoon nog een flinke (dure) kronkel.
Word idd lekker druk op het veld dan... En idd, hoe nuttig is een instructeur ernaast als hij eigenlijk helemaal niet mag ingrijpen of zelfs maar iets zeggen???

Heeft er dit keer trouwens iemand vanuit hiero een plekkie over in de auto?

Laatst bewerkt:
Back