Inschrijving NK F3K, 27 april GEOPEND!!

Jantje ongeduld ;)
Ik heb de taken en groepsindelingen klaar. Ook het scoreprogramma is geheel ingevuld naar de organisatie gegaan.
Morgen krijgen alle deelnemers deze info.

Als het goed is heeft iedereen inmiddels de taken en groepsindeling ontvangen. Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik het wel.
Tot zondag.

Is het verstandig om hier de discussie te starten wat nu een geldige landing is.

In Italië moest in ieder geval een deel van het model in het start/landingsterrein liggen. In de briefing afgesproken.

In Zwitserland mocht het model er weer buiten liggen zo lang je hem maar kon aanraken terwijl je zelf met beide voeten in het start/landingsterrein staat. Men vond punt 5.7.6.2.b hierin heel duidelijk ondanks dat iedereen er op tegen was.
Men bedoelt natuurlijk dat je het model voor de eerste keer aanraakt, TERWIJL HIJ VLIEGT, maar zo staat het er niet. Je kan hem ook voor het eerst aanraken terwijl hij buiten het start/landingsterrein ligt.

5.7.6.2. Valid landing
Landing is considered valid, if:
(a) At least one part of the model glider at rest touches the start and landing field (or any ground
based object within the start and landing field).
(b) The competitor (or his helper) touches the model glider for the first time, while standing on the ground with both feet inside the starting and landing field.

5.7.3.2 zegt weliswaar:

All launches and landings must happen within this area. The border line defining the start and landing field is part of the start and landing field. Any launch or landing outside this area is scored zero for the flight.

Men gaf 5.7.6.2. voorrang omdat hier duidelijk iets over de geldigheid staat.

Mijn idee. Model moet voor in deel in het start/landingsterrein liggen.

Wat is jullie mening, het reglement is niet duidelijk genoeg vindt men.

Loet

De regel: "een vlieguigonderdeel moet binnen de lijn vallen" lijkt me een stuk eenduidiger te hanteren dan "je moet hem vanuit het startveld kunnen aanraken". Bovendien gaat het dan ineens uitmaken hoe lang of lenig iemand is.
Ik ben het wel met Loet eens.

5.K.6.2 Geldige landing
Een landing wordt verondersteld geldig te zijn indien:
(a) Er tenminste een deel van het stilliggende model het start- en landingsgebied raakt (of elk ander aan de grond verbonden onderwerp in het start- en landingsgebied).
(b) De deelnemer (of zijn helper) het model voor de eerste keer raakt terwijl hij in het start- en landingsgebied met beide benen op de grond staat).

Bij A kan je natuurlijk weer zeggen "En wat nu als de kist met 1 vleugel in het landingsveld ligt maar het model rust op de andere."
Maak je een projectie van je kist recht van boven, dan moet er tenmiste een deel in het veld liggen. Dan is het een geldige landing

Dit zijn de huidige regels

5.7.6. Definitie van een landing

5.7.6.1 Landing
Het model wordt verondersteld geland te zijn (en daarmee zijn vlucht beëindigt te hebben) indien:
(a) Het model ergens tot stilstand komt
(b) De deelnemer het model met de hand of ieder ander deel van zijn lichaam raakt (of indien de deelnemer gehandicapped is geldt hetzelfde voor zijn starthelper).

5.7.6.2 Geldige landing
Een landing wordt verondersteld geldig te zijn indien:
(a) Er tenminste een deel van het stilliggende model het start- en landingsgebied raakt (of elk ander aan de grond verbonden onderwerp in het start- en landingsgebied).
(b) De deelnemer (of zijn helper) het model voor de eerste keer raakt terwijl hij in het start- en landingsgebied met beide benen op de grond staat).

5.7.3.2 Start- en landingsgebied
Alle starts en landingen moeten binnen dit gebied uitgevoerd worden. De grenslijn, die het start- en landingsgebied bepaalt, is deel van het start- en landingsgebied. Iedere start of landing buiten dit gebied scoort nul punten voor de vlucht.
Deelnemers mogen al vliegend het start- en landingsgebied verlaten, maar starten, landen en vangen van het model mag alleen binnen het start- en landingsgebied gebeuren.

Als je dit leest lijkt het of ze in Zwitserland het goed deden.
-Of het model ligt met enig deel binnen het veld, daarbij hoort de lijn bij het veld.
-Of je raakt het model voor het eerst aan met beide benen binnen het veld staat.

Ik ben het met Loet eens. Landing geldig als je binnen het veld land, zie 5.7.3.2 Start- en landingsgebied.

Wat wel geldig is lijkt, je vliegt langs en raakt het model aan, maar hierna land je buiten. Het eerste contact is binnen het veld, de tijd stopt bij aanraking.
Nee toch niet,Iedere start of landing buiten dit gebied scoort nul punten voor de vlucht.

De regels met aanraking zijn bedoeld om vangen een geldige landing te maken.

Frans

en als je dus een extreem overhangende boom heb die ver buiten het veld hangt, maar met zijn worteltjes in het veld staat en je in die boom vliegt? hahaha. wat kan je sommige dingen toch op veel manieren zien...
Schrijf een boek en iedereen leest het anders. Gebeurd al sinds lange tijd...

Taken?

Als het goed is heeft iedereen inmiddels de taken en groepsindeling ontvangen. Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik het wel.

De taken zijn de kopjes boven de groepsindeling in het Excel sheet?
Wat is de werktijd voor Mini's voor de verschillende taken?

Werktijden voor de F3K klasse van 120, 180 en 240 seconden?
Dan moet ik mijn GSM-F3K Timer nog aanpassen :rolleyes:. Naast het afmaken van mijn Mini ook nog :pc:

Leon

Ja de taken zijn de kopjes boven de groepsindeling.
Deze lijst wordt automatisch gegenereerd in de scoreprogramma. Vanwege het overzicht wordt de werktijd en een uitvoerige beschrijving hier niet vermeld.
Een komplete omschrijving is van de F3K site en van modelvliegsport.nl te downloaden. Maar jij als ervaren vlieger hebt alle taken toch wel tussen de oren :rolleyes:

Ik heb de mini-groep bij het totaaloverzicht gevoegd om al het papierwerk te beperken. Had Arno meen ik ook gedaan in Malden. Wel zo handig

is het nog gelukt met het inschrijven van mijn broertje bij de mini's theo?
alle spullen zijn nog eens even gecontroleerd, aan de lader gelegd en de koffer is ingepakt met de benodigde spullen.

Nou, ik ben er klaar voor.
vanmiddag mijn Twigi ingevlogen. is nog ff wennen (vooral met gooien), maar niet normaal man, wat blijft dat ding zweven! ben benieuwd morgen, hoop op niet teveel wind, heb nog geen ballastkamer en zit nu op 250 gram...
Naja, anders rag ik met veel wind gewoon de mini in beide klasses de lucht in!
nog ff een paar uur slapen maar...

ja wij hier ook

ff wachten op theo :D

en het weer kan niet beter volgens mij ,ziet er nu al geweldig uit

groeten arnold

weer ziet er goed uit, succes allemaal vandaag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben er niet bij vandaag, de volgende ronde in odoorn wel :D

Back