Inspira F3J in hout - tekeningen vrij te downloaden

Pfff, ben net klaar met plotten, wat een werk. Ik heb alle 3 tekeningen nu 8x geplot. Nu eerst naar huis. Zal morgen een opgave doen van de kosten. Er was op kantoor niemand meer om na te vragen.

Zo de eerste ribben zijn uit de machine. Tekening lijkt goed bruikbaar met wat kleine aanpassingen.... Krijg bijna zin om zelf een vleugel te bouwen...maakte me een beetje zorgen om die dunne bruggetjes bij de achterkant van sommige ribben, maar doordat de ribben 3mm balsa zijn is dat stevig genoeg om tijdens de bouw te kunnen hanteren. Als er eenmaal een ligger in zit is het sterk genoeg.

Afb111.jpg

Afb112.jpg

Afb113.jpg

Afb114.jpg

Kosten voor freeswerk:

6 plaatjes balsa van 1.70 per stuk
20 euro voor het frezen....

Verzenden volgens PTT tarieven ;-(

Verzonden 260110
1. Willem P
2. Jacob Bos
3. Patri de Vals

Verzonden 270110
4. Peter Verhulst
5. Return
6. Madduc (via Return in 1 envelop)
7. PL119

Plotkosten/envelop zijn 15 euro en de postzegels 2,20. Dus totaal over te maken 17,20 euro. Ik zal via pb rekeningnummer doorgeven

Laatst bewerkt:
Freesset -> BP

Om de administratie rond de frees setjes voor mij makkelijk te houden is het prettig als iedereen die een setje wilt even een PB naar mij stuurt.

Dan handel ik de aanvragen in volgorde van binnenkomst via PB af...

Bedankt en bouw ze!

Groet
Winfried

Alle tekeningen zijn naar een ieder via het postkantoor verzonden. Uiterlijk morgen moet ieder zijn tekeningen ontvangen hebben. Ik hoop dat het voor iedereen naar het zin is?

Laatst bewerkt:
Voor diegene die een freessetje besteld hebben:

Is het in ordere als ik de freesdelen nummer en dan in een doosje stop. Nu zijn het lange platen van 1000mm en ik heb mijn twijfels of e.e.a. dan heelhuis over komt.

Als ik de delen los kan/mag halen dan past het netjes in zo'n PTT doosje. Kost wel ietsje meer, maar veel grotere kans op heelhuids onvangst.

Eerste pakketje gaat morgen op de bus

Groet
Winfried

Voor diegene die een freessetje besteld hebben:

Is het in ordere als ik de freesdelen nummer en dan in een doosje stop. Nu zijn het lange platen van 1000mm en ik heb mijn twijfels of e.e.a. dan heelhuis over komt.

Als ik de delen los kan/mag halen dan past het netjes in zo'n PTT doosje. Kost wel ietsje meer, maar veel grotere kans op heelhuids onvangst.

Eerste pakketje gaat morgen op de bus

Groet
Winfried

mee eens, ik had al zoiets verwacht

Dit is voor mij wel een hele grote zwever. Ik ga er vanuit dat er iemand wel een bouwverslag van gaat maken. Omdat ik nog te weinig ervaring heb met bouwen wil ik graag de kunst afkijken.

Binnen!

Tekening ontvangen, wat een bak zeg. Heerlijk! Maar eerst mijn andere 'kleine' (4 meter) zwever afmaken.

Bedankt voor het plotten en de snelle service.

Jacob Bos

binnen!!!!

Tekening ziet er prima uit, wat een joekel....daar gaan we eerst op studeren.
Eerst eens uitzoeken welke materialen we nodig hebben.
We zullen hier zeker een draadje over moeten starten.
Het zou mooi zijn als een aantal tegelijk aan de slag gaan.
Even wachten tot een aantal zover zijn.
Eerst nog de ribben ontvangen en de voorberijdingen treffen
Ik zal een draadje aanmaken.

Van het CNC front:

Eerste doosje staat klaar en gaat morgen op de post. Ik heb de paar romp-spanten toch ook maar mee gefreesd en de restanten van het balsa in de doos er bij gestopt.

De romp-spanten zijn denk ik alleen te gebruiken als je ze aan beide kanten van 0.4 of 0.6 triplex voorziet. zeker de spanten rond de vleugel. Anders splijten ze denk ik.

zelfde idee is ook toepasbaar bij de vleugel ribben waar de vleugelpennen doorheen gaan. Je hoeft dan niet de hele rib van triplex te maken, je hoeft er alleen voor te zorgen dat je het balsa niet uit elkaar trekt.

Succes
Winfried

Mooi project!

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag mee bouwen. Dan komt er een mooie electromotor in de neus. Ben ik nog op tijd om in te tekenen voor zowel de tekening als de freesset?

Ik hoor het graag, indien akkoord zal ik het geld overmaken aan Jan Jaap en Winfried.

Groeten,
Jan

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag mee bouwen. Dan komt er een mooie electromotor in de neus. Ben ik nog op tijd om in te tekenen voor zowel de tekening als de freesset?

Ik hoor het graag, indien akkoord zal ik het geld overmaken aan Jan Jaap en Winfried.

Groeten,
Jan

Pfffffffffff Jan, waarom zo laat nog? ;)

Tja, ik zag dit draadje vanavond, heb het helemaal doorgelezen en toen dacht ik "die wil ik ook". Maar ik begrijp dat je al een flinke plotsessie achter de rug hebt...

Als je voor mij nog een set wil printen zou ik dat zeer op prijs stellen, er is geen haast bij, dus wanneer je er tijd voor hebt.

Groeten,
Jan

Back