Interessante links voor de schaalbouwer

voor de mensen die een warbird bouwen en nog een schema zoeken heb ik hier een leuke site...
het zijn eigenlijk skins voor het computerspel il2 forgotten battles, daarom staan de alle oppervlaktes erop, en dus is het makkelijk om precies te zien waar alle verf zat :)

http://www.cptfarrels.com/

ik zag een hele mooie me109, maar persoonlijk houd ik niet van een FW190A....de A versies vind ik bijna net zo lelijk als een geebee ( wat ik dus Héél lelijk vind...) een dora daarentegen is gigantisch mooi!

persoonlijk houd ik sowieso meer van duitse kisten, ze zien er over het algemeen wat stoerder uit.... ooit ga ik nog een stuka en een me109 bouwen... ik denk dat het als eerste de stuka word, maar dat is voor als de fw190d9 en het charter opknap project klaar zijn :wink:

Mooi props en hub's voor grote motoren.

Soloprops

4blade%20solo.jpg

Teus

WV zei:
mooi spul, maar erruuuggg duur.

Ramoser (Varioprop) maakt ook dit soort props, alleen niet zo groot (tot ~15"). Wel prettiger geprijsd.

Maar helaas alleen geschikt voor electro :cry: en een setje van 12c 2 blade zit je ook al op €60,- = $80,-. Een Solo komt de kleinste op $130,- = €100,- Valt dus wel mee.
Ik denk als Ramoser in het groot gaat dat je ook gelijk aan de prijzen van Solo komt :?:

Onze hobbyhebbedingetjes blijven maar duur he. Maar goed nieuws; :D

We krijgen nog vaderdag :P
Sinterklaas komt er weer aan :P
De kerstman staat ook al weer te trapelen :P
We worden weer jarig :P

Dus optie's genoeg voor onze (te)dure goedie's :wink:

Gr. Teus

Prijzen liggen m.i. toch wel iets verder uit elkaar, maar duur blijven onze hebbedingetjes wel :wink:

voor een 3 blads solo 16" ben je iets van $200 (€150) kwijt
voor een drieblads varioprop 15" moet je ca. € 50 neer tellen.

Verder zijn er wel props voor verbrandingsmotoren, maar alleen in 10 en 11".

Heb al wel zitten kijken voor de Big Beau, zo'n scale-look 3blads varioprop 15" ziet er wel goed uit 8)

Electric retracts,

Vervang je luchtcylinders door deze electrische. Ziet er goed en betrouwbaar uit en is goed af te regelen in snelheid enz. Ik zie een hoop voordelen t.o.v. lucht! (het kost alleen wat exra's)

LADO Electric retrack conversion.

Heeeel Veeel foto's :!: Zeker de moeite waard om eens op te klikken.
http://www.warbirdpix.com/
Zo staan er 9 pagina's foto's op van de pfeil (Berto!), 15 pagina's van de fw-190, ook van D9 Danny. :D En nog een heel groot aantal foto's van vliegtuigen waarvan ik niet wist dat ze bestonden.

jan brilman zei:
Drive systems om over te schakelen van pneumatische naar electrische retracts.

:teacher: Jan,

Je moet wel alles wat gepost wordt netjes lezen hoor................. :wink:

:arrow: Kijk eens 7 post's terug op de vorige pagina.

Gr. Teus 8)

8O

Ik heb het idee dat ik regelmatig geen mailtjes krijg, als er nieuwe berichten geplaatst worden bij onderwerpen
waarop ik wel geabonneerd ben. :evil:

Al die updates over de B-17: zie ik nu pas, nooit op attent gemaakt! :nooo:

:?

jan.

Heb ik ook last van. Ik heb wel het idee dat het iets beter gaat als je op het forum ingelogd bent.

Back