Interessepeiling Heli Schaalmeeting

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door Bonechopper, 1 apr 2009.

  1. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Als er niks tussenkomt mag je er weer 2 bijtellen, MD 520, A 109 of Jet Ranger..
    Nu hopen op mooi weer!!

    Didier
     
  2. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    En bij Volunteer mag je ook een Bell 222 toevoegen.

    grtz
     
  3. Mantra

    Mantra Guest

    Laat op voorhand eens weten of dhr. Rutten komt en of de door hem verzorgde demo doorgaat of niet.

    Bedankt en groeten,
    Ben
     
  4. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Beste Ben,

    Mr. Rutten heeft niet gereageerd op het verzoek om deel te nemen en dus ga ik er dus vanuit dat hij niet komt. Vliegen zal er toch al niet inzitten voor een jet omdat het veld daat op dit moment niet voor geschikt is ivm de engelingen in de grasmat.

    Grz. Bone
     
  5. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik vlieg zelf niet maar ik zet even een reactie om dit te kunnen volgen.
    is wellicht wel leuk om eens te komen kijken
     
  6. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    ..

    Is er al niet een toezegging gedaan dan door de Hr. Rutten?

    Grt,
    Eric
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  7. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Nope, is ook niet zo'n heel erg hot item omdat het veld voor vleugelvliegtuigen een tijdje off limits is. En voorlopig ziet de weersvoorspelling er goed uit:p dus volop moois om van te genieten.

    Grz. Bone
     
  8. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Wat is het juiste adres van het vliegplein?

    grtz
     
  9. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Zie de website van de BLC (Brabantse Luchtvaart Club) voor een routebeschrijving:

    Gilzerbaan 501 Tilburg.

    Tis eigenlijk heel simpel:

    Snelweg A58 komende vanuit de richting Breda:
    Afslag Gilze
    Onder aan de snelweg rechts
    1e verkeerslichten linksaf en doorrijden tot je met een viaduct de snelweg A58 weer over gaat. Je bent nu op de Gilzerbaan. Rechts ligt nu de Golfbaan, links zie je na een paar honderd meter aan de linkerkant een zandpad dat naar het clubgebouw van de BLC gaat.

    Als je vanuit de ri Tilburg komt ga je onder aan de afrit linksaf, hierna is de route hetzelfde.

    Je kunt doorrijden tot aan het clubgebouw om je spullen uit te laden. Vervolgens parkeren in de berm (svp ruimte vrijhouden op het pad ivm de verwachte drukte.

    Tot zondag!
     
  10. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Is dat dezelfde als die ene bij de hobma modelbouw dagen ? de enige modelbouwheli met 8 rotorbladen ? heb hem toen zijn eerste poging zien doen en dat ging helaas niet echt geweldig.

    ben benieuwd of die nu al wel goed vliegt, en of die z'n 2e poging daar gaat wagen :D

    ik was toch al van plan om te komen kijken maar nu weet ik het toch wel ZEKER!
     
  11. Mantra

    Mantra Guest

    beschikbare ruimte?

    Enkele van ons komen met grote aanhangwagens.
    Heli's in de 2meter plus maatjes passen gewoonlijk niet in een normale auto.
    Ook de Bell 205, Chinook en de Mill Mi zijn UITSLUITEND trailerbare heli's

    In voorgaande berichten wordt er over voldoende ruimte gesproken, is er wel ruimte om een aanhangwagen rond te trekken en weg te zetten zodat deze nog te bereiken zijn.
    Dit in het verband met aggregaten, tenten, stoelen, tafels, laders, (turbine)brandstof, brandblussers, en de verzorging van de inwendige mens.

    Wij, de mannen en vrouwen uit Utrecht en Elst doen wel meer een demo-tje en zijn daar redelijk ruim op ingericht.

    grt,
    Ben
     
  12. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Hoi Ben,

    Dat moet gaan lukken. We proberen de parkeerruimtes bij de pits zoveel mogelijk vrij te houden voor de vliegers. Het kan handig zijn om lekker op tijd te komen. Zoals het er nu naar uitziet komt er ook redelijk wat publiek maar die kunnen parkeren langs het hele lange pad naar het clubgebouw.

    Tot morgen.

    Grz. Bone.
     
  13. Chinook

    Chinook

    Lid geworden:
    15 dec 2004
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Lemele
    Het is wel hetzelfde model, alleen deze is (nog) static. Sorry :-(

    Maar diegene die in Elst heeft gehoverd (zondag deed die het uitstekend) vliegt inmiddels met succes.
     
  14. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    De meeting was gewoon fantastisch.

    Alleen spijtig van de wind.

    Maar toch een mooie opkomst.

    Er was eten en drank voorzien.

    grtz
     
  15. Zulu10

    Zulu10 Guest

    Ben ik het helemaal mee eens.
    Heb vanaf vanochtend 09.30 tot 14.00 uur genoten.
    Plaatjes volgen binnenkort.
     
  16. apache

    apache

    Lid geworden:
    20 mrt 2009
    Berichten:
    144
    Locatie:
    België
    Hallo beste heli vrienden

    Wat een toffe dag, en het was best leuk om jullie eens live te ontmoeten, tot de volgende meeting !!

    Thanks, Gr Peter
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  17. djlextc

    djlextc

    Lid geworden:
    26 apr 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Hoeven
    Geslaagde dag

    Ik heb vandaag een fantastische dag in Hulten gehad.
    Goed verzorgd en gelukkig hebben we het droog gehouden.
    Ik heb zo’n 230 foto’s gemaakt die ik op een publieke pagina gezet heb.
    Dit is de link: http://cid-9e9fcf00494c8707.skydrive.live.com/self.aspx/Alex@Heli%5E4s%20over%20Hulten%202009?authkey=Ne*pyZX7Tr8%24

    Vanwege de omvang zijn de foto’s in medium resolutie ge-upload.
    De foto’s zijn echter in hoge resolutie genomen.
    Als iemand een hoge resolutie afbeelding wil moeten ze maar een mailtje sturen.

    Volgend jaar weer?


    Groeten
    Alex van Druten
     
  18. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Hey hey,

    de lokatie, de opkomst, de talrijke helipracht, de organisatie... het was allemaal schitterend. Enkel de wind was nogal aan de strakke kant.
    Ik heb genoten van de eerste seconde da'k er was tot de laatste.
    Schaalheliminded Holland en Vlaanderen samen op één plek verenigd... dit vraagt om een herhaling Rob...
    Ik ben de vele plaatjes naar het juiste formaat aan het omzetten en van wat commentaar te voorzien. Morgen open ik een nieuw topic om ze erin te posten. Nog eventjes geduld dus.

    Nogmaals thx aan iedereen die deze mooie dag heeft mogelijk gemaakt en tot gauw.

    Heligroeten,

    Nick
     
  19. HOH

    HOH Guest

    Eerste foto's Heli's over Hulten.

    Hallo allemaal,

    Het experiment om schaalminend Nederland en Belgie te verenigen in een heuse heli schaalmeeting is een groot succes geworden. Alle deelnemers kunnen met recht trots op zichzelf zijn om vandaag, ondanks de wat mindere weersomstandigheden, de hobbybroeders op te zoeken en te genieten van elkaars huzarenstukjes. Want dat waren ze allemaal, stuk voor stuk. De forumbroeders Frans met z'n Star Ranger, Peter met zijn indrukwekkende Apache en Volunteer met de vlammende Bolkow. En niet te vergeten forumheld Bluebird met de alom geprezen Alouette. De kanonnen van RcHelicopters toonden na een ware volksverhuizing de indrukwekkende Chinook, MI-26 en Blue Thunder. En jawel hoor, hij was er; een echte Indyheli's Apache. Wat een indrukwekkende bak!

    Bijzonder was ook het optreden van Roel van Harm die met de BO een spetterende show gaf en ondanks de wind de uitdaging aanging om de Chinook vliegend te tonen.

    Voor in de Pits was het Lama-tijd. Thierry en Albertino toonden hun massieve Lama's aan het publiek en de strakke demo van de Jetranger was net als altijd indrukwekkend.

    De overige deelnemers waren zeker niet minder maar het zijn er gewoon te veel om op te noemen. Hopelijk dumpt een ieder hier zijn foto's zodat de rest van de wereld mee kan genieten. Op het einde van de dag liet het bestuur van de BLC duidelijk merken in hun nopjes te zijn voor de belangstelling. Wij danken ze voor een perfect georganiseerde dag! En voor volgend jaar werden de plannen al gesmeed om in het voorjaar het evenement te herhalen en grootser op te zetten. Het leeft onder de helivliegers, dat is wel duidelijk geworden. Enfin, hier de eerste foto's:

    Met dank aan:
    - Bestuur, leden en vooral de catering van de BLC voor de service (een dikke 10, ondanks de veldperikelen).
    - Rcheliparts voor de sponsoring.
    - Ad jongmans voor de video-opnames.
    - Ad van den Bliek en Patrick Bogers voor de fotografie.
    - Mary-Lou voor de zenderbewaking.
    - Onze Belgische vrienden voor de verbroedering.
    - Alle vleigers en deelnemers aan de meeting
    - Iedereen die ik vergeten ben....................................

    De organisatie Heli's over Hulten,
    Albertino, Guus, Rob, Frank, Eric.

    Grz. Bone

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. Chinook

    Chinook

    Lid geworden:
    15 dec 2004
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Lemele
    Ik wil namens de RCHelicopters groep jullie allen bedanken voor de geweldige dag in het zuiden. We zijn blij dat er een mooie opkomst is en dat we toch nog schaalvliegers/bouwers hebben.

    En zeker mogen we onze zuiderburen zeker niet vergeten :).

    Al met al reden om het volgend jaar weer te doen.

    Misschien een idee om het volgend jaar in ieder geval een keer te doen vanuit het oosten van het land om ook de noordelijke modelbouwers warm te laten lopen voor dergelijke evenementen.

    grt. Machiel B
     

Deel Deze Pagina