Na een lang seizoen van internationale wedstrijden is het goed om terug te kijken. Uiteindelijk hebben vier vliegers onder Nederlandse vlag deelgenomen aan de wedstrijden in Tsjechië, Nederland, Zwitserland, het VK en Slowakije.
Gezamenlijk zijn er vier FO-plekken behaald en viel er één podium te vieren. Niet slecht als je bedenkt dat er per wedstrijd één of twee Nederlandse deelnemers waren. Een super resultaat wat mij betreft. Het niveau in Nederland is nog niet zo slecht.
Als ik voor mijzelf spreek, kan ik zeggen dat ik van alle vijf de wedstrijden evenveel genoten heb. Je doet niet alleen mee voor een leuk resultaat. Je ontmoet de leukste mensen en je meet je vliegers uit heel Europa. Je komt op nieuwe velden, je moet je aanpassen doordat je vliegt in niet Nederlandse omstandigheden, je ziet andere tactieken en je leert er veel van. Kortom je ontwikkelt je en maakt progressie.
Ik verwacht voor 2024 een plus in de Nederlandse deelname op de Eurotour en in de Wordcup. Zoek elkaar op als je interesse hebt, samen reizen en deelnemen maakt het nog leuker en gezelliger.