intresse peiling RC baan Almere

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Obi, 20 jan 2013.

  1. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    misschien kunnen ze de baan verplaatsen naar de achterzijde van de motorcross baan, richting de kartbaan, daar ligt volgens mij nu een kinder/hobby baan.

    kwestie van aanpassen en scheuren maar, als de motorcrosss het wil natuurlijk.

    hebben wij er ook minder last van
     
  2. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Dat was volgens mij al is de bedoeling.

    Is het niet handiger om is een keer samen te komen voor een gesprek?
     
  3. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    @knirdir ,je gaat toch niet met de losi op een hockyveld rijden ?zand en gras man ?hahaha
     
  4. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Kijk uit dat die vies word!
     
  5. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    hallo.
    ik kom ook uit almere en ben startende truggy rijder.
    graag wil ik ook mijn steentje bijdragen als dat kan.
    het zou erg gaaf zijn.
    jammer dat er zo negatief over word gesproken want niet geschoten is altijd mis.
    groetjes ymro
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat heet niet negatief, dat heet reëel.

    Zoek maar eens in de geschiedenis van dit forum naar mensen die een club of een circuit wilden opstarten, genoeg die dit wilden opstarten en niets meer van zich lieten horen (oa een ene Exalto en een rcrotterdam). 1-man acties met het bedelen voor steunbetuigingen om bij de gemeente wat los te krijgen werkt niet, je moet een compleet plan van aanpak hebben en ook een officiële vereniging met leden om uberhaupt iets los te krijgen. Een stuk grond voor een offroad baan kan dan nog vrij simpel op tijdelijke gedogen basis zonder verdere rechten vergeven worden maar een onroad vereist een hoop investering en ook een permanente lokatie, er is geen gemeent die zomaar even iets aanwijst om te verbouwen.
    Ook al zou je erg rijk zijn en zelf een stuk grond kopen zit je nog vast aan het bestemmingsplan van dat stuk grond en kan je er niet zomaar een circuit neerleggen.

    Kortom, 1 persoon met zo'n groot plan is voor 99,9999% no way.
     
  7. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Misschien kun je af en toe een tapijtje leggen in die sporthal aan de rand van de A6, waar vroeger basketbal was. Bij de AMCC werkt de tijdelijke baan (1 keer per 2 weken) prima.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn genoeg kleine clubjes die dat doen als ook legaal of illegaal op een stuk grond iets offroads van tijdelijke aard gebouwd hebben maar dan heb ik het over clubjes ofwel een groep fanatiekelingen die samen rijden.
    Als je de topicstart goed lees is het een enkeling die zonder genoeg interesse daar ook niet aan hoef te beginnen. En dan is er nog de facter interesse en wat daarvan ook werkelijk gaat komen, een groot verschil wat ik al veel heb zien voorkomen.
     
  9. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Tja, ik vind alleen rijden ook saai, ik heb al 3 mensen uit almere waaronder Ymro en Rob @ knirdir
     
  10. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Je bedoelt de Topsport hal in Almere?
    Ik denk dat je dan de hoofdprijs kan betalen en dat er geen brandstof mag rijden

    gr. rene
     
  11. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Om even een voorbeeld te noemen over hoe moeilijk het is om een terrein te krijgen.
    Wij van Model Racing Midland zijn in 2000 op de hoogte gesteld van het feit dat we van onze locatie aan de Schouw in Lelystad weg moesten (waren toen nog MCRL).
    Het heeft uiteindelijk tot 2007 geduurt voordat dat we een nieuwe locatie hadden, hebben in de tussenliggend periode alle hoeken van Lelystad gezien.
    We hadden de mazzel dat we tot 2005 een hal in Swifterbant tot onze beschikking hadden.

    Dit om even aan te geven hoelang het KAN duren.

    gr.rene
     
  12. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Kunnen toch ook ergens een baantje gewoon aanleggen op de zandvlakte langs de snelweg?
     
  13. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    misschien op de zandvlakte langs de A6 waar ze Nobelhorst aan het bouwen zijn.
    werd in het nabij verleden ook gebruikt door motorcrossers! ;)

    of anders eens informeren bij dat off-raod terrein waar ze ook met jeeps rijden?, weet alleen niet precies waar die zit.

    gr. rene
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim

    Dat is wat ik al eerder in dit topic had opgemerkt dat dat best mogelijk moet zijn, zelfs met een gedogen toestemming vanuit de gemeente maar wat met de onroad baan die TS voor ogen had?
     
  15. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Dus gaan we er nog uit komen?
     
  16. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
  17. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Ja waar gaan wij rijden dan?
     
  18. Sickslip

    Sickslip

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    3
    Heb niet alles gelezen maar ik ben wel voor een goeie onraod baan in almere.
    Woon zelf in Biddinghuizen dus mooi dichtbij. Nitro voor on road en heb een electro voor het driften
     
  19. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    In Lelystad zit een vereniging met een on road circuit, Model Racing Midland, gelegen achter het vliegveld bij het Midland circuit.

    Deze baan is geschikt voor 1/10 nitro en electro alsmede 1/10 en1/12 pan cars

    gr.rene
     
  20. n8kruiper

    n8kruiper

    Lid geworden:
    31 mrt 2013
    Berichten:
    1
    Driftbaan in Almere?
    goed idee beter dan om de week in de parkeer garage te staan ;-)

    maar hoe is de status van dit geheel? ben je er nog mee bezig of heb je het op gegeven door de negatieve reakties?

    maar wat Knidir zegt ben ik ook mee eens, maar ik heb geen brandstof auto dus.
    een on road baan zou voor mij goed genoeg zijn en als er gedrift kan worden helemaal top.

    wat je ook kan doen is in een buurthuis/lege bedrijfshal/sporthal een afbreek baan te maken. Ik zou me daar wel vrijwillig voor op geven om te komen helpen als je het zover krijgt.
    en misschien dat de gemeente wel ideeen heeft waar dit kan bedrijfshalen die gesloopt gaan worden ofzo maar waar ze voorlopig nog niet aan gaan beginnen.
     

Deel Deze Pagina