Inventarisatie deelnemers F3P 2008-2009

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 18 sep 2008.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hoe anders is jou aanpak hezik?

    Edit:
    Te laat...


    Maar dat is idd vernieuwend.

    Ik heb dit jaar voor de wedstrijd 2X indoor gevlogen, maar van vorig jaar zit het er nog redelijk in. Ben nog niet terug op oud nivo :(
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2008
  2. hezik

    hezik Guest

    Oh qua Aeromusical wil ik een heel andere aanpak doen. Voordat ik verder ga; ik heb de AM's alleen nog maar op filmpjes gezien, nooit in het echt, misschien dat ik er dan anders over ga denken.

    Maar goed.. ik vind de huidige Aeromusical geen Aeromusicals, maar een demonstratie 'kijk wat ik kan' op muziek. Dat zie je ook in de muziekkeuze, men springt van het ene stuk in het andere stuk, zonder enige samenhang. Muzikaal gesproken zijn (smakenkwestie) sommige overgangen in de muziek gewoon niet te pruimen.

    Vat dat aub niet persoonlijk op, niemand niet, het is louter mijn smaak en mening.

    Wat ik dus meer wil doen, is het musicalaspect naar voren halen, dus een verhaal vertellen met eenduidige muziek, en minder nadruk leggen op 'kunstjes vliegen'.

    Zal ik natuurlijk ook wel moeten, want op 'kunstjes vliegen gebied' zou ik mij nog niet eens in dezelfde hal mogen bevinden als de huidige musicalvliegers.

    Ik ben van plan meer gebruik te maken van verlichting, niet noodzakelijkerwijs op de shocky zelf, en, indien dat toegestaan is, ook van attributen.

    Maar goed.. voorlopig zal dat dus nog niet aan de orde zijn.. eerst maar eens jullie vermaken met een erbarmelijk slechte C performance :)
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Die hele oude AM van (ik geloof) manuel nubel gezien? Dat hele toneelstuk erom heen, Ik vind het niks.

    Geef mij maar een "Kijk wat ik kan-op muziek" AM
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Niet gezien, maar ga er nu naar zoeken.

    Ieder z'n meug he? :)
     
  5. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Kun je volgens mij vinden op de homepage van Fam. van de Vecht.

    Grt.
     
  6. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Idd.

    Ik kan het niet anders zeggen dan dat ik het met Nando eens ben.
    Het gaat er volgens mij niet om wie het mooiste toneelstuk heeft.

    Maar of dat de combinatie muziek/vliegen klopt. En naartuurlijk moet je er ook wel een beetje op kunnnen vliegen.

    Maar ik heb mezelf ook gezegt dat ik mee gaa doen dus moet even kijken hoe ik het op ga lossen.

    Grt.
     
  7. hezik

    hezik Guest

    http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/Manuel_R.wmv

    En ja.. dat vind ik inderdaad een stuk leuker gedaan, veel meer een musical.

    uit de van Dale:

    Nogmaals, smaken verschillen en iedereen moet het op zijn of haar manier doen, niet mijn bedoeling om hier nu een heilige oorlog te starten ofzo, ik geef alleen weer hoe ik er tegenaankijk. Een musical is een combinatie tussen theater en muziek. Veel van de AeroMusicals die ik gezien heb, zijn dat domweg niet. Daar is de muziek uitgezocht om de kunstjes te kunnen laten zien, in plaats van andersom.

    Daarmee bedoel ik niet de musicals van anderen te bagatelliseren, er zitten er bij die ik na 100 jaar training nog niet zou kunnen vliegen, dus daar gaat het mij niet om.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2008
  8. ronaldR

    ronaldR

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.995
    Locatie:
    Uitgeest
    Zojuist Niels ook bij Jeroen aangemeld,

    Dit jaar maar de B klasse "proeven" :rolleyes:

    tot binnenkort,

    Ronald En Niels
     
  9. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Heerlijk....

    d'r gaat niets boven folk!
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Er is nog een langere versie, gedaan voor een film ploeg..

    Heb je gekeken hoe er gejureerd word?
    Ik vind de naam AeroMusical ook niks... FTM Flight To Music lijkt mij veel beter passen. Het is geen musical, aan een musical zou ik niet mee willen doen.

    Ik ben rustig aan bezig er ook een te maken maar dat word wel met een wat andere soort muziek dan de bekende AM's mijn smaak is gewoon anders, mijn vliegstijl ook trouwens. \,,/-_-\,,/
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Tsja, dan zijn we het dus eigenlijk wel eens over dat wat er nu gebeurd, geen AeroMusical is. Jij ziet het dan liever aanpassen naar FTM, ik zou er liever WEL een musical van maken.

    Hoe de musical gejureerd wordt zal mij eerlijk gezegd heel weinig boeien, omdat ik qua scoring en jurering bij voorbaat al 0,0 kans zou maken op iets anders dan de laatste plaats. Dat geeft wel een heerlijke vrijheid om te doen en laten wat je wil, min of meer.

    Hoe dan ook.. om echt iets moois te maken, is tijd nodig, en in mindere mate ook geld, en over beide beschik ik momenteel niet in voldoende mate, dus voorlopig zit het er nog niet in.

    Ik zou trouwens denken, Nando, dat het wel wat waard zou zijn voor de mensen hier, om een filmpje te hebben waarin ik in een of andere belachelijke outfit achter een shockflyer aanren, ofzo... ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2008
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Niemand die je tegenhoudt:p
     
  13. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    ejh Peter, wij gaan toch ook voor de gedeelde laatste plaats in alphen?
    gaat iig wel goedkomen met mij, ik doe het hele programma in de verkeerde volgorde :D
    en waar is trainen voor nodig? tijdens de les vroeg mijn buurman waarom mijn vingers van die spastische bewegingen maakten :lol:

    Maar bn ook nogsteeds opzoek naar muziek, de muziek is echt moelijker dan het vliegen zelf!
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2008
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Jawel, Bluegrass...:D;)
    Maar een tinwhistle is inderdaad nooit weg. D'r staat nog een bundeltje (van hoge G tot lage D) in een vaas op de kast hier....
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ben het niet met je eens... Het is de combinatie die het hem doet.
     
  16. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    het moet indd wel matchen.
    Maar goede muziek is toch zeker al het halve werk.
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Met zoveel mensen met AeroMusical, gaan dit lange dagen worden.
    Mischien beter 1 ronde AM per wedstrijd?
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Eh, ik zei juist dat ik niet meer meedeed met de AM.. dat is dus 1 minder :)
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Maar vergeleken met de 3 man van vorig jaar is 7 wel veel.

    Ik ga in Rotterdam ook nog niet mee doen net de am, komt nog wel een keer.
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Niek, je bent weer 1 plaatsje omhoog gegaan afgelopen zondag.
    Ik heb besloten in de B mee te doen.
    Ik vloog eerst een paar keer C, toen ook ff B geprobeerd, dat ging zo lekker dat ik door ben gegaan met B.

    Ik heb hem gevlogen in de volgorde van het jpg plaatje van de f3p site, eerst 4-punts lus, daarna 1Rol 1Cirkel.
    Nu bekijk ik de pdf, daarin staat eerst de 1rol 1cirkel daarna de 4Punts lus.
    Wat is het nou???

    Het probleem is een beetje dat er zoveel veranderd, ook de vlucht richting.
    Ik eindig de humptybumb rechts dichtbij dan vlieg ik aan de linkerkant bij de muur een bocht naar rechts om in het midden van de zaal van links naar recht een vierpunts lus te maken. Dan de zaal kruisen om links dichtbij aan te vliegen , linker cirkel, rechtsom rol.

    Om op diezelfde manier de 1rol 1cirkel te vliegen moet ik of een procedure turn doen na die humptybumb, maar dat is niet zo netjes en geeft me niet veel tijd... ander moet ik uit de vierpunts rol andersom eruit komen, rechterbocht ipv linker, dan keer ik de hoge hoed en humptybumb kwa vliegrichting.
    Mijn 1rol 1cirkel met een rechtsom cirkel zijn een stuk minder netjes dan die met een linker cirkel...

    Is het erg een procedure turn te doen te doen tussen je figuren ipv een bocht?
     

Deel Deze Pagina