Inventarisatie deelnemers F3P 2008-2009

Ik heb besloten in de B mee te doen.
Ik vloog eerst een paar keer C, toen ook ff B geprobeerd, dat ging zo lekker dat ik door ben gegaan met B.

Ok, heb je bij B gezet:)

Ik heb hem gevlogen in de volgorde van het jpg plaatje van de f3p site, eerst 4-punts lus, daarna 1Rol 1Cirkel.
Nu bekijk ik de pdf, daarin staat eerst de 1rol 1cirkel daarna de 4Punts lus.
Wat is het nou???

Uh, ik heb de volgorde aangehouden van het word bestand, kan iemand van de subcommissie even vertellen wat nu werkelijk de bedoeling is? Lijkt me wel zo handig.....

Is het erg een procedure turn te doen te doen tussen je figuren ipv een bocht?

Zal niet erg zijn, zolang je niet meer dan 1x de middellijn passeert.

Grt.

Er staat inderdaad een volgorde fout in het word document. De aresti moet ten alle tijden gevolgd worden. De juiste volgorde is dus:

B01 Start (beoordeeld tussen 0 en 10)
B02 Omgekeerde cubaanse acht
B03 Vier punt rol
B04 Hoed met ¼ rollen
B05 ½ rol gevolgd door humpty bump
B06 Vierkante lus
B07 Rollende cirkel met hele rol
B08 Torque-Roll
B09 Landing (beoordeeld tussen 0 en 10)

Dit zal ook z.s.m. worden gewijzigd in het document op f3p.nl

Excuus voor het ongemak

Jeroen; even voor de zekerheid: ik vlieg mijn ½ rol gevolgd door humpty bump van links naar rechts (dus het inzetten ervan), dus ik vlieg na het figuur van rechts naar links. Nu wil ik mijn vierkante lus van rechts naar links vliegen, strikt genomen kom ik dan 2x over de middellijn, tenzij je het uitvliegen uit de humpty niet als passeren van de middellijn zou beschouwen (dus gewoon gewoon als passeren tijdens het figuur)

Mag dit?

Hoi Alexander,

Dit is toegestaan.

Alleen passer je dan theoretisch gezien niet twee keer "loos" de middellijn.
De uitvlucht van je Humpty bump telt dan tot over de middellijn. Hierdoor hoef je hem dus nog maar een keer te passeren.
Let op! De beoordeling van de Humpty Bump loopt dan dus ook tot net na de middellijn. Alle koers afwijkingen in dat stuk zullen dan meetellen in de beoordeling van de Humpty Bump.

Je krijgt dan dus de volgende situatie:
- Je vliegt van links naar rechts.
- Net voor de middellijn start de beoordeling van de humpty bump.
- Je vliegt het figuur.
- De lijn die na het figuur gevlogen wordt van rechts naar links telt dan tot net over de middellijn.

ik wilde nog weten of er in rotterdam nog tijd is om na de wedstrijden te vliegen.. Vorig jaar kon dit namelijk ook.

Altijd leuk om die momenten te filmen:) met z'n allen tegelijk torquen was vorig jaar ook al eens gedaan, ook leuk om dat een op video te zetten.

Ik neem videocamera en fototoestel mee, dus tussen het scoretellen door zal ik wat leuke beelden maken:)

Ben bang dat met zoveel meer deelnemers in C en AM we blij mogen zijn enigzins op tijd de prijsuitrijking te hebben.

Grom, note to myself, laat fabian of anderen niet met mijn minium vliegen...
Hmm Aap is weer vliegklaar en lust wel weer wat shock.

Niek, je bent weer 1 plaatsje omhoog gegaan afgelopen zondag.
Ik heb besloten in de B mee te doen

Hoi Hoi !!

Hey nando, waar / wanneer oefenen jullie?

Laatst bewerkt:
Altijd leuk om die momenten te filmen:) met z'n allen tegelijk torquen was vorig jaar ook al eens gedaan, ook leuk om dat een op video te zetten.

Was inderdaad leuk, heb 3 accu's alleen maar getorqued:) Ik verwacht alleen met de huidige deelnemerslijst (1e post) dat er niet veel tijd over zal zijn.....

Staat ook genoteerd:pim:

Inderdaad....38 vluchtjes:schrik: (arme jury)

Grt.

zal wel meevallen Alex.

A klasse 2 rondes bekend = 12 vluchten
B klasse 2 rondes bekend = 22 vluchten
C klasse 2 rondes bekend = 24 vluchten
Aeromusical 1 ronde = 6 vluchten

totaal 67 vluchten van gemiddeld een 5 minuten maakt 335 minuten

dan nog eens de nodige afvallers die niet opdagen wegens "te weinig getraind" en je kunt nog makkelijk een 2de ronde aeromusical erbij nemen.

Ik neem aan dat men opnieuw de A piloten de C gaan laten jureren ?

Nu zondag wedstrijd in Aalst, reken op 15 deelnemers die 2 rondes bekend, 2 rondes muziek en dan nog een finaleronde van onbekend vliegen heb je ook 75 vluchten. Dit allemaal met 1 jury panel.

wow 38 x 3min (trimmen+vliegen) x 3 = 342 minuten :( das 5,7 uur

Klopt, ik denk niet dat er een derde ronde gaat komen dan:D

Peter; jij gaat gelijk al uit van 2 rondes, het uitgangspunt moet volgens mij 3 rondes in alles klassen zijn (dus ook AM)

Er kunnen natuurlijk mensen niet op komen dagen, maar de ervaring leert dat er met F3P in NL niet veel mensen zijn die thuisblijven, daarnaast kunnen er ook nog onverwacht nieuwe mensen mee komen doen (gebeurt ook bijna iedere wedstrijd, he Marcel:D).

Grt.

@niek, ik heb een minimum perongeluk aangevlogen met een shock, niet met de minimum gevlogen.. Ik vloog opo dat moment wel netjes het "rondje". Sorry voor de crash nog!(was trouwens mijn eerst mid-air..)

Ik zie wel wat het wordt in Loon op Zand, dan zijn jullie al goed in de routine van het vliegen en zie ik hopelijk veel mooie vluchten.
Rotterdam is me iets te ver.

@3W flyer: we zitten nu aan 18 piloten en er zouden er nog een 3 - 4 bijkomen... dus nog meer werk ;-)

Back