Ik heb al een jaartje een GWS ME109 op de kast liggen die ik met wat verbeteringen en inzetten van bestaande spulletjes (weer) aan het vliegen wil krijgen.
Indertijd heb ik een paar prima vluchten met die kist gemaakt, maar het zijn geen kistjes om het hele jaar rond mee te vliegen (tenminste: zo dacht ik er toen over), het hoogteroer was wat zwak en toen ik de aandrijving en besturing er uit haalde voor een ander kistje, werd het al snel iets dat flink stof begon te verzamelen.
Dit wordt de setup
Motor
Type: A2406-32T
KV: 1150
Io: 0.8A (10V)
Working Currency: 4A-8A
MAX Eff: >70%
Shaft: 3mm
Weight: 33g / 1.2oz
Size: D28 x L17.5mm
Accu:
HP-LVX1800-2S
7.4V 91 gram
De ME109 vloog in het verleden met deze motor op 3S / 1000 mah perfect; ik had er toen een GWS 7x3,5-propje op zitten en kwam amper toe aan “WOT”.
Vandaar dat ik ‘m nu dus op 2S / 1800 mah gaan vliegen (ik heb 2 van die pakketten beschikbaar). Met een APC 8x3,8 prop trek ik dan 83 Watt / 11 amp (GWS 8x4 trekt minder!).
Gezien het gewicht en kv van de motor zou je ‘m eerder met een lichtere accu in een shocky op 2S stoppen, of op 3S in wat rappers, maar op papier lijkt het allemaal dik in orde. Bij een totaal gewicht van ca 360 gram zou ik namelijk op 220 – 230 Watt per kilo uitkomen, wat helemaal niet verkeerd is voor een warbird. Het zal niet oneindig verticaal gaan, maar wel netjes moeten kunnen vliegen en sowieso een behoorlijk lang.
Ik zal nog even de trust meten als check, maar ik denk dat dit behoorlijk geschikt is qua setup, of zie ik iets over het hoofd?
Meningen?
Indertijd heb ik een paar prima vluchten met die kist gemaakt, maar het zijn geen kistjes om het hele jaar rond mee te vliegen (tenminste: zo dacht ik er toen over), het hoogteroer was wat zwak en toen ik de aandrijving en besturing er uit haalde voor een ander kistje, werd het al snel iets dat flink stof begon te verzamelen.
Dit wordt de setup
Motor
Type: A2406-32T
KV: 1150
Io: 0.8A (10V)
Working Currency: 4A-8A
MAX Eff: >70%
Shaft: 3mm
Weight: 33g / 1.2oz
Size: D28 x L17.5mm
Accu:
HP-LVX1800-2S
7.4V 91 gram
De ME109 vloog in het verleden met deze motor op 3S / 1000 mah perfect; ik had er toen een GWS 7x3,5-propje op zitten en kwam amper toe aan “WOT”.
Vandaar dat ik ‘m nu dus op 2S / 1800 mah gaan vliegen (ik heb 2 van die pakketten beschikbaar). Met een APC 8x3,8 prop trek ik dan 83 Watt / 11 amp (GWS 8x4 trekt minder!).
Gezien het gewicht en kv van de motor zou je ‘m eerder met een lichtere accu in een shocky op 2S stoppen, of op 3S in wat rappers, maar op papier lijkt het allemaal dik in orde. Bij een totaal gewicht van ca 360 gram zou ik namelijk op 220 – 230 Watt per kilo uitkomen, wat helemaal niet verkeerd is voor een warbird. Het zal niet oneindig verticaal gaan, maar wel netjes moeten kunnen vliegen en sowieso een behoorlijk lang.
Ik zal nog even de trust meten als check, maar ik denk dat dit behoorlijk geschikt is qua setup, of zie ik iets over het hoofd?
Meningen?