Is dit wat? : Airbrush starterset

Hoi mensen,
ik wil misschien eens gaan airbrushen en ik
vroeg mij af of deze set een beetje geschikt zou zijn?
Ik weet nog niet precies wat ik allemaal wil gaan spuiten maar dat zullen
niet erg grote oppervlaktes worden.
..................................................................................................
Airbrush starterset - AANBIEDING!!!€ 259,00

t_Aibrush%20starterset.jpg

trans.gif

Klik hier
Beginnen met airbrushen? Dan is deze set zeer geschikt. Complete set met Wether TC108 membraan compressor, luchtslang, Duits fabrikaat CX1 airbrush en complete Vallejo verflijn. Hier heb je wat aan! 2 jaar garantie op de compressor en airbrush (m.u.v. de naald en nozzle).
..................................................................................................

Airbrush Services Almere

Zou deze ook helemaal compleet zijn. Niks meer bij nodig?

Ik zit ook te twijfelen of ik aan airbrushen wil beginnen.

Heb wel ervaring met spuitbusjes, verf en stiften, maar niet met airbrush.

Als dit een goede beginnersset is overweeg ik misschien wel er mee te beginnen.

Is met deze set ook vlammetjes en andere patroontjes (slime, water, tribal) te spuiten?

Ik hoef niet heel gedetaileerd maar als het maar redelijk te doen is, ik wil er uiteraard wel voor oeffenen :)

Zijn er verder nog lessen o.i.d. nodig of kan je zelf beginnen en oeffenen door tutorials te volgen en zelf wat proberen?

Dit is een set speciaal voor nailart,.. dit wil je echt niet. Een membraamcompressor staat continu te pompen, dat betekent twee dingen,.. je heb géén continue luchtstroom en dat werkt niet prettig. Bovendien werkt dit leuk voor nagels (kort gebruik en dan weer even niks) maar niet voor langdurig gebruik.
Als je een goede overweging wilt maken en niet achteraf spijt wilt hebben, neem dan de tijd om even naar een airbrushwinkel te rijden (Airbrush Almere die je hier zelf aangeeft is inderdaad een goede) en laat je uitgebreid informeren over wat voor jou het beste werkt. De mensen daar hebben er lol in en doen dat graag, beter goed gestart dan door verkeerd materiaal gestopt
Wat betreft de oefening die Igortje noemt; Er zijn natuurlijk genoeg cursussen te doen, maar vaak erg prijzig en de meeste vinden dat de start qua materiaal al genoeg kost. Ik geef je groot gelijk. Tóch zou ik een ieder die enigzins het geld heeft aanraden zo'n cursus te doen. Maar er is nog een sluiproutetje ;) Boven de winkel in Almere komt een keer per maand de ACH (Airbrush Club Holland) bij elkaar, voor 5,- kan je een keertje mee komen kijken. Het is een 'we helpen elkaar' idee waarbij iedereen van elkaar leert en zo aan zn eigen werk bezig is (De volgende is 29 maart ). Ook worden er door Erik weleens speciale modelbouw bijeenkomsten georganiseerd heb ik hem hier eens zien posten. Maar daar weet ik verder het fijne niet van en daarvoor zou je dus even moeten bellen.

Heel veel SUCCES,

Het probleem is dan weer dat 260 euro echt het maximum is wat ik er voor over zou hebben. Binnenkort mijn oom eens bellen om te vragen of hij nog wat met zn airbrush set doet en of ik hem over kan nemen. Alleen heb ik geen flouw idee of hij hem nog heeft of hij hem weg wil doen en wat voor iets het is :)

Igor

Edit:

Tegelijkpost..
@ Ludo, Wij zoekken dus ongeveer het zelfde, met ongeveer het zelfde budget!

Op zich is het wel mogelijk om voor dat budget te beginnen, maar je moet wel wat 2de hands kopen ben ik bang...
Men vader heeft trouwens een paar weken geleden een Badger 150 2de hands voor 30 euro gekocht, er zit nog geen gebruikers spoortje op :)

Op zich is het wel mogelijk om voor dat budget te beginnen, maar je moet wel wat 2de hands kopen ben ik bang...
Men vader heeft trouwens een paar weken geleden een Badger 150 2de hands voor 30 euro gekocht, er zit nog geen gebruikers spoortje op :)

Ik heb het geluk dat mn oom er misschien een heeft :D

Maar op marktplaats is ook moeilijk een goede set te vinden, ik denk inderdaad dat je vader een mazzelaar is!
Edit:

Is het alleen het pistool of zit er ook een compressor ect bij?

Laatst bewerkt:
Ik heb het geluk dat mn oom er misschien een heeft :D

Maar op marktplaats is ook moeilijk een goede set te vinden, ik denk inderdaad dat je vader een mazzelaar is!
Edit:

Is het alleen het pistool of zit er ook een compressor ect bij?
Alleen het pistool :(
Maar die badger is nieuw 100 euro :p
Ik ben dus ook nog opzoek naar een compressor...
Denk dat ik hem maar gewoon bij een doe-het-zelfzaak een normale voor 100 euro koop en daar zo'n vocht afscheider bij koop...
Dan kan je ook fietsbanden, auto banden lucht bedden etc opblazen.

Hoi Ludozzz.

Kijk eens bij Airbrush Macaja & Handelsonderneming

Daar heb ik een poos geleden een Vortex Pro Line exclusive airbrush gekocht. Koste mij toen 84,95 euro
Doe daar een Iwatec Airbrush Piston compressors bij, kost een kleine 130 euro, en een luchtslang van een tientje, en je bent voor ongeveer 230 euro klaar. Moet je nog wel de verzendkosten bij rekenen.
Ben er zelf heel tevreden mee.

Het resultaat is hier te zien.
mijn-eerste-spuitklus-en-auto-de-vw-kever

Denk er ook aan dat voor je zo ver bent dat je echt een beetje met de een airbrush over weg kan je eerst moet oefenen, oefenen en nog eens oefenen:)

Maar als je daar het geduld voor kan opbrengen, is het resulaat er ook na.

Succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets is zoals jij hebt gekocht maar dan als det met verf, en heel veel handige dingetjes als,

* 3 lege glazen potjes, ideaal om verf te mengen ed.
* 1 Plastik bakje om onderdelen te reinigen van airbrush
* 1 flesje Airbrush reinigingsmiddel om u airbrush grondig te reinigen.
* 1 speciale pipet, om airbrush schoon te spoelen met reinigingsmiddel.
* 1 potje Airbrush vet om uw bewegende delen van de airbrush te smeren voor optimale werking en onderhoud.
* 1 zeer luxe messensetje voor het snijden van sjabloon en maskeer folie.
* 1 A4 Vel speciale maskeer folie voor de airbrusher, superkwaliteit.
* En voor de airbrusher als extra voorzorg, een mondkapje om te voorkomen dat men nevel inademd.

Ludo

Even een air brush noob vraagje, ik heb tot nu toe alleen met verdunde acryl gespoten, ik zie dat jullie verf kant en klaar kopen.Wat heeft dit voor voordelen?

Nogmaals, als ik jou was zou ik eerst investeren in een treinkaartje naar een goede airbrushwinkel. Daar kun je op al je vragen een duidelijk antwoord krijgen.
Als je niet veel geld hebt om te investeren dan is een DHZ-compressor inderdaad nog beter dan een membraandingetje,.. 1 omdat je met de DHZ-compressor idd ook nog je fietsbanden bij kan werken, je autotje schoon kunt spuiten etc etc. En daarbij,.. mocht je later tóch nog om willen een membraancompressor verliest veel sneller zijn waarde en daar krijg je dus nauwlijks wat voor terug.

Hey daar ben ik weer!

Ik zit (nog steeds) een beetje te kijken naar die setjes...

Nou heb ik een airbrush set gezien, en ik wil jullie om jullie mening vragen...
Nou wil ik verschillende werkjes ermee doen, van boten tot kleine vliegtuigen en gewoon op papier of mijn rekenmachine enz.

Welke naalddikte past hierbij?

Hier de set: (280 euro)
Vortex sterterset Classic Ready Tex verf
Vortex classic Line 0,3 ready tex starterset.

Deze zeer complete set bestaat uit de volgende,

* Iwatec zeer stille professionele Airbrush compressor met automatische afslag 28 liter p/m.

* 3 Meter zeer soepele spiraal slang met aangegoten aansluitingen.

* Vortex Classic line Airbrush met vaste beker 7 CC verfinhoud en 0,3 mm nozzle ( 2 jaar GARANTIE )

* Airbrush houder, tafel klem model.

* Ready tex basis verf set, direct spuitklaar 60 ml flesjes 100 % waterproof (waterbasis).

* Zeer duidelijk Nederlandstalig universeel te gebruiken Airbrush boek - aanrader !

* 1 Plastik flesje om onderdelen te reinigen van airbrush.

* 1 Flesje Airbrush reinigingsmiddel om u airbrush grondig te reinigen.

* 1 Speciale pipet, om airbrush schoon te spoelen met reinigingsmiddel.

* 1 Potje Airbrush vet om uw bewegende delen van de airbrush te smeren voor optimale werking en onderhoud.

* 1 Zeer luxe originele grafische scalpel voor het snijden van sjabloon en maskeer folie.

* 1 A4 Vel speciale maskeer folie voor de airbrusher, superkwaliteit.

Dit set is met de grootste zorg samengesteld met merk producten van hoge kwaliteit, te gebruiken voor modelbouw, Freehand airbrushen, airbrush cursus, special paint enzzzz

Fotootje:
vortexclassic03readytex.jpg

Deze compressor zit bij de set:
Iwatec mini Airbrush compressor

Originele Iwatec Airbrush Piston compressors, professionele kwaliteit !

Iwatec is gegarandeerd de meest compacte en stilste airbrush compressor in dit model op de markt te koop, tevens met de hoogste aantal liters per minuut, namelijk 28 liter per minuut !!!

Ook deze Airbrush compressor voldoet volledig aan alles waaraan een airbrush compressor moet voldoen volgens onze eisen.

Deze compressors zijn absoluut niet te vergelijken moet iets goedkopere Chinese soortgelijke compressors.
SUPER stil, geluidsniveau ligt rond de 40 db.

Zeer compact formaat, geheel uit aluminium met RVS hoogglans deksels.

Zeer profi reduceer ventiel met echt goed werkende vochtvanger.

Maximale druk 4,5 Bar

Automatische afslag

Zeer stevige rubber voetjes

1/8 pk motor 240 Volt

28 liter per minuut lucht opbrengst !

Zeer compact.

Speciaal luchtfilter aan de zijkant voor ingezogen lucht, hierdoor minder condens en geen vuil !
Deze originele Iwatec Airbrush compressors zijn kwalitatief zeer hoogwaardig.

Allemaal blabla natuurlijk maar is dit ook echt iets of is het meer 'zooi' die je na een jaartje kan weggooien?

Want ik zou wel een beetje serieus setje willen...

Ludo

Dit een mooie starterset waar je veel plezier van zal hebben.
Zeker als er mee wil beginnen is dit een goed keus,maar dat is mijn mening.
Met een 0,3mm kun je heel veel spuiten van hele dunne lijnen tot grotere oppervlakken.

Mvg,Karel.

Back