P
Phoenix
Guest
Ik heb op mijn Speed 700BB Turbo 9.6VNeodym een ontstoringsfilter gezet (2x10nF/1x47nF), maar vraag me af of dit wel nodig is op dit type motor. De beschrijving bij de motor gaf aan dat de motor reeds vanuit de fabriek is ontstoord, maar houdt dit dan in dat er een fliter in de housing zit? En wat is normaliter het spannings/vermogensverlies naar de motor door zo' filter?
Reden dat ik dit vraag is dat ik op mijn ingebouwde motor met een 8xRC2400 pack ben gaan meten. Bij vol vermogen krijg ik niet meer motorspanning dan 7.94V, terwijl dit volgens Motocalc/Pcalc zo rond de 8.8V moet zitten. De packspanning (onbelast) is ca. 10.4 V.
Kan dit liggen aan het ontstoringfilterfilter? Ik ga vanavond eens de spanningval als gevolg van soldeer- en bus/pin verbindingen eens proberen vast te stellen.
Ik gebruik overigens een Graupner V60 regelaar en het zit in een (helaas wat zwaar uitgevallen) Zabarak trainer. Vlieggewicht bedraagt 2kg schoon aan de haak (zware 700 motor en zwaar pack). Volgens Motocalc is hier nog goed mee te vliegen op 8 cellen met 9x6 prop. maar dan wil ik wel voldoende W/kg hebben. Als ik nu al 0.8V mis naar de motor toe dan zou het wel eens krapjes kunnen worden...
Reden dat ik dit vraag is dat ik op mijn ingebouwde motor met een 8xRC2400 pack ben gaan meten. Bij vol vermogen krijg ik niet meer motorspanning dan 7.94V, terwijl dit volgens Motocalc/Pcalc zo rond de 8.8V moet zitten. De packspanning (onbelast) is ca. 10.4 V.
Kan dit liggen aan het ontstoringfilterfilter? Ik ga vanavond eens de spanningval als gevolg van soldeer- en bus/pin verbindingen eens proberen vast te stellen.
Ik gebruik overigens een Graupner V60 regelaar en het zit in een (helaas wat zwaar uitgevallen) Zabarak trainer. Vlieggewicht bedraagt 2kg schoon aan de haak (zware 700 motor en zwaar pack). Volgens Motocalc is hier nog goed mee te vliegen op 8 cellen met 9x6 prop. maar dan wil ik wel voldoende W/kg hebben. Als ik nu al 0.8V mis naar de motor toe dan zou het wel eens krapjes kunnen worden...