Italeri 1/35 Pt-Boat RC conversie

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door reinaart, 12 jun 2014.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Bedankt Jan, ik zal deze week gaan proefvaren en als het gefluit hinderlijk blijft zal ik de "natte" inloopmethode toepassen. Ik heb gisteren de draden omgewisseld en de reverse schakelaar omgezet, ik heb nu meer toeren vooruit dan achteruit en de schroeven draaien de goede richting op :). Een paar plaatjes van "the business end" van het bootje, M3 Raboesch assen (want ik heb de zes weken geleden bestelde M2 assen nog steeds niet binnen en was het beu om langer te wachten :(), Raboesch 2,5cm schroeven en Graupner roertjes waar ik er nog 6 van had liggen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,

    Arjan
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Arjan,

    Ik kan het op de foto's niet zien, maar ik neem aan dat de roeren haaks ten opzichte van de waterlijn zijn ingebouwd en niet haaks ten opzichte van de bodemhelften?
    De V-stelling van de tweede optie heeft namelijk rare gevolgen voor het vaargedrag in bochten...

    Ik verwacht niet, dat het fluiten van de regelaar in de motorwikkelingen minder zal worden door het nat laten inlopen van de koolborstels.

    Als het fluiten hindelijk blijft, helpt alleen een regelaar die op een hogere (onhoorbare) frequentie schakelt in deellast.
    Modellbauregler (o.a.) heeft ze: AS12/15RW BEC - Modellbau-Regler.de Shop

    Groeten, Jan.
     
  3. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    tip

    Misschien een tip om meer details van de echte PT's te zien. Er is een speelfilm met John Wayne als schipper van een PT-Boat. de film heet: "They were expandable"

    Mooie actie beelden. van o.a. het starten van de motoren en het planeren van de schepen bij volle vaart.

    Een echte aanrader, maar het is wel een z/w film

    Groeten,
    Willie
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Hallo heren,

    Jan: Ik heb de roertjes gericht t.o.v. de waterlijn, dus dat moet goed zijn. Mooie regelaar die je laat zien, veel opties en dan ook nog "made in Germany" :). Ik neem aan dat de "watchdog" functie slaat op voorkomen van diepontlading van de Lipo accu. Heb vandaag een Lipo saver binnengekregen (zo'n led dingetje), aangeschaft omdat mijn regelaar redelijk primitief is. Ik vraag me af hoeveel tijd je nog hebt als zo'n alarmlampje gaat branden, kun je dan nog min of meer rustig naar de kant varen?

    Willie: Ik ken de film en heb bepaalde fragmenten al vele malen teruggezien (heb het dan al over een jaar of 20 geleden). Ik wilde indertijd de 1/32 Lindberg PT-boat verbeteren maar de kit was/is zo beroerd dat ik dat project nooit afgemaakt heb.

    Groet,

    Arjan
     
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Arjan,

    Ik heb een paar van deze regelaars en de watchdog is inderdaad de regeling, die het toerental van de motor reduceert, als de lipo leeg raakt, je kunt dan altijd nog langzaam naar de kant varen.

    Bij de meeste liposavers kun je instellen bij welk Voltage het alarm af gaat.
    Als het eentje is die je aan de balancer kabel moet aansluiten, blijft de volle accuspanning beschikbaar om naar de kant te varen.

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina