italian runabout 1970

ik heb een stappen plan die ik volg. het kan zijn dat je hier op de foto
dat sommig spanten scheef staan dit komt omdat die nog niet gelijmt. zijn eerst afstand houders er tussen zodat alles recht is en een geheel. en wat bedoel je met een bord?

Een bouwplank is een stevige plank waar je het model op fixeert (ondersteboven in de regel) met alle spanten op de juiste plek, totdat het model zelf stijf genoeg is.
Het dient dus hetzelfde doel als wat jij nog van plan bent; zorgen dat de boel op zijn plek blijft zodat de boot netjes recht gebouwd wordt.

ok bedankt vandaag verder aan het plakken geweest.
vraagje heb 2 motoren nodig. heb ik dan ook 2 regelators nodig
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Knip,

Om het even welke motoren je gaat inzetten, reken op een piekstroom van minimaal het dubbele, dat de motor onder last zal trekken, de regelaar uit je voorbeeld zal te licht zijn.

Als voorbeeld een Speed 600 motor; die verbruikt (afhankelijk van het gekozen type) gemiddeld tussen de 10 en 20A onder last, ééntje kun je met een watergekoelde regelaar van 35-40A regelen, bij twee stuks op één regelaar moet die minimaal twee keer zo zwaar zijn, want de opstart/piekstroom van een Speed 600 kan wel 30A bedragen.

Iets anders; zorg ervoor dat je schroefassen niet steiler dan 7° komen te staan, liever vlakker.
Een te grote ashoek zal bij toenemende snelheid de neus in het water drukken, wat een 'merkwaardig vaarbeeld' oplevert, om het eens voorzichtig uit te drukken...

Groeten, Jan.

Hallo Knip,

Om het even welke motoren je gaat inzetten, reken op een piekstroom van minimaal het dubbele, dat de motor onder last zal trekken, de regelaar uit je voorbeeld zal te licht zijn.

Als voorbeeld een Speed 600 motor; die verbruikt (afhankelijk van het gekozen type) gemiddeld tussen de 10 en 20A onder last, ééntje kun je met een watergekoelde regelaar van 35-40A regelen, bij twee stuks op één regelaar moet die minimaal twee keer zo zwaar zijn, want de opstart/piekstroom van een Speed 600 kan wel 30A bedragen.

Iets anders; zorg ervoor dat je schroefassen niet steiler dan 7° komen te staan, liever vlakker.
Een te grote ashoek zal bij toenemende snelheid de neus in het water drukken, wat een 'merkwaardig vaarbeeld' oplevert, om het eens voorzichtig uit te drukken...

Groeten, Jan.

die 7 procent van waaruit meet ik die vlak aan de ondekant van de boot naar de scroef of van de as naar de moter toe
:confused:

Back