J-3 Clipped Wing Cub 50%

@hezik: ik weet nu niet juist meer wat de discussie was maar volgens mij was het iets zoals nodig of niet nodig... anyway ik werk met lipo's en dan heb je zoiezo 1 of andere regelaar nodig. (Toch met dit type ontvanger).

Die satelieten zou ik niet (of mag je denk ik niet) tellen als extra ontvangers, zijn dat niet gewoon extra antenne's...

Het zijn sattelet-ontvangers. Niet dat het kwaad kan ofzo hoor en ik begrijp het ook wel, als je zo'n kist koopt en je koopt een ontvanger die een satteliet-ontvanger toestaat, zou ik het er ook in zetten, onder het mom baadt het niet schaadt het niet.. maar ja.. met zo'n totaal overbodige powerbox rss achtige hoegenaamd redundant ontvanger-setup (die dus niet redundant is), kom je dan wel aan 6 ontvangers.. als ze 50 euro per stuk kosten (zal wel meer zijn), monteer je voor 300 euro aan ontvangers, de Powerbox RSS niet meegerekend..

(wat natuurlijk een te verwaarlozen bedrag is op het totaalbedrag wat deze kist kost)

Nog 1 vraagje ivm de powerbox royal (wat ik graag zou weten)
De stroom dat de powerbox daar aangeeft... (+ totaal verbruikte stroom)
welke is dat eigelijk. De in of output stroom? (Want dit is op een andere spanning)
Zou je dat even kunnen checken met een ampere meter ofzo...

Ik denk dat het de input stroom is, je krijgt de stroom niet op 0 en in de handleiding staat nl.
"Under “Current” we can now read off the current drain of the system as 0.2 A, or 200 mA."

Met de Royal moet trouwens eerst elk kanaal apart geïnitialiseerd worden vooraleer men de servo's gaat programmeren. De Royal moet eerst de karakteristieken van de ontvanger en zender kennen. In 't kort: Je moet je zenderuitslagen voor een kanaal op 150% zetten (staat standaard op 100%), dan de stick resp. op min/midden/max zetten en telkens deze posities opslaan in de royal.
Daarna kan men de min/midden/max positie van de servo('s) programmeren.
Dit is nauwkeuriger, nadeel is wel als je een ontvanger of zender wisselt, zou je al je servo's opnieuw moeten programmeren..:rolleyes:

natuurlijk, maar als jullie alle verlengkabels zelf gemaakt hebben zou het wel wat werk bespaard hebben. En persoonlijk haat ik dat werkje
Breek me de bek niet open ;)

Laatst bewerkt:
Lol, hmmmm ik denk niet dat wij dat gedaan hebben lollllllllll

De input zou logisch zijn, maar het schijnt dat de afgelezen stroom niet dezelfde zou zijn als die die je erin steekt met je lader... Dus dat zou raar zijn. Dat moet je eens checken als je gaat laden!

Breek me de bek niet open
Hahhhahaha I knew it!

Ze hebben gevlogen!!!!
Zowel de Edge als de Piper hebben een succesvolle maiden achter de rug!
Dus morgen in volle glorie en VLIEGEND te aanschouwen op de Diest Model Club Fly-in.

Foto's en maiden video's volgen. Groeten, Bart.

Bij deze het eerste bewijs. Meer foto's volgen wel alsook de maiden video. Ziet er zeer goed uit in de lucht. Bijna echt, enkel spijtig dat die schakelaars zichtbaar zijn :rolleyes:

1213991921.jpg

Bij deze het eerste bewijs. Meer foto's volgen wel alsook de maiden video. Ziet er zeer goed uit in de lucht. Bijna echt, enkel spijtig dat die schakelaars zichtbaar zijn :rolleyes:

1213991921.jpg

Ik vind het een gave bak maar om hem nu 'net echt' te noemen gaat wel erg ver.
Er steken overal servo's uit en van de motor klopt niets.
En inderdaad de schakelaars.
Nog maar niet over het interieur te beginnen.

De na druk leg meer op groot dan op schaal hoor.
Ik blijf dat jammer vinden het had best een schiterende kist kunnen worden.
Maar zo hij nu is zou ik er ook best mee willen sturen:p

Bertus, dit is het eerste produktiemodel na 2 prototypes. Ondertussen wordt er nog gesleuteld aan de vorm van de ARF-kit, mede door onze input.
De kits die nu zullen worden gebouwd zullen meerdere aanpassingen hebben zoals sleephaakvoorziening, versterkte vleugelophangingen (zijn al problemen van gemeld) en last but not least een schaaloptie-pakket met cocpit en piloottoestanden. Wordt interessanter en interessanter voor jou om er ééntje aan te schaffen.

Groeten, Bart.

Haha Rufter verkopen kan je wel.
Ik ben helaas alles wat ik heb aan het verkopn omdat ik stop/of op een heel laag pitje blijf vliegen.

Maar ik begrijp nu het verhaal er achter wel beter.
Het zal dan een schitterende bak zijn/worden kijkt me

Een paar foto's van de Fly-in, de Piper is een zalige bak om te vliegen, schaal of niet :p
080621%2012%2003.JPG

080621%2017%2001.JPG

080621%2017%2002.JPG

080621%2017%2004.JPG

080621%2017%2005.JPG

Gr Wim

Laatst bewerkt:
Gasten die kist weegt wat, 28kg? Die gaat echt niet op z'n neus staan omdat ie bij de landing in de lucht wat grassprietjes tegenkomt.. :P

Back