J-class romp

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door jankraak, 13 sep 2008.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Een modelbouwer maakt dat geweer toch zelf? :D
     
  2. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Ach heb zelf ook brommer gereden en daarmee mijn vriendin opgehaald. Heb geen shotgun nodig.
    Als ik terug denk aan mijn jeugd ahh, wat is dat lang terug, uhh misschien toch maar knuppel draaien :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    he jongens, leuk onderonsje, maar gaan we het nog hebben over j-class yachten????
    Ik bouw me rot, maar ik ben erg benieuwd naar de andere bouwers hoe ver die zijn.
     
  4. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Haha Jan,

    Ik zit nog steeds in de "wil ik ooit echt hebben" fase, maar helaas staan er een hoop zaken op het lijstje die hogere prioriteit hebben (huisje/tuintje/kindje gerelateerd)

    Trouwens, nu ik jou J-Class gezien heb, weet ik niet of ik ooit nog een de bouw ga beginnen, zo'n pareltje is moeilijk te evenaren.... ik heb ook niet de luxe om op een werf details te gaan bekijken of leuk spul te maken mbv CNC ....
     
  5. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Wat mij tegenhoud om te beginnen, de afmeting ! moet dan gelijk een grotere auto kopen. Een aanhanger gaat ook niet want op een aygo kan geen trekhaak geplaatst worden.:mad:
    Mijn romp van 180 cm heeft een losse kiel , die kan voorzetel neer juist mee
     
  6. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    Mannen zijn net oude wijfenn ,ze lullen maar wat tja kinderen , geef ze een tuut en pappa kan weer bouwen , Ja ,Jan ,d`r wordt meer geschreeuwt als gebouwd , ieder zijn tijd natuurlijk , maar toch , en Rene je kan deze ook in footy formaat bouwen voor je aigo hoor je helemaal bij .
     
  7. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    de ECHTE modelbouwer heeft geen geweer nodig, die haalt gewoon zijn fully functional RC Predator van stal :D

    (ik heb ook twee dochters en heb nog een jaar of 14 om na te denken hoe ik ga reageren op het eerste brommerrijdende geteisem :D)
     
  8. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    Hallo heren ff ontopic , graag .
     
  9. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Op het gevaar af een beetje off-topic te gaan, maar ik heb wel een oplossing voor het probleem van Isola.

    René, zo krijg je een J-Class van 2 meter in je Aygo:

    [​IMG]

    Tja, als het ooit zover komt kunnen we nog altijd bekijken of er niet een maatje kleiner gebouwd kan worden, maar te klein mag in mijn ogen ook niet ivm schaaleffect en detail afwerking.
     
  10. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Over transport zou ik me geen zorgen maken. Tegen de tijd dat het schip af is, is de Aygo aan vervanging toe, en koop je een auto waar wel een genotsknots onder past.
     
  11. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    J Class

    Je kan er ook een ventiel in maken en met de een pomp de grote voor en auto en boot aanpassen
     
  12. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    op een werf gaan kijken kan iedereen, is altijd leuk en je wordt nooit geweigerd als je iets laat zien wat je al gemaakt hebt.
    Is de Yankee niets voor je, die wordt straks ook genaakt op HJB, is alleen even iets uitgesteld.\
     
  13. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Foto snap ik niet Dennis ? 165 cm vind ik een goede middenweg;)
     
  14. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Gaatje in je voorruit, gaatje in je achterruit. Kijk maar eens naar de link achter het plaatje :D
     
  15. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Je hebt gelijk Jan.... maar HJB is wel meer dan 200 km enkele rit voor mij, dus dat kan je mss 1 of 2 keer doen, maar niet elk weekend om de verschillende fasen van de constructie te volgen...

    Bovendien ligt het niet zo in m'n belgische genen om zomaar ergens een werf binnen te lopen, wij zijn op dat vlak wat geremder zeg maar ;)

     
  16. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    :D:D:D was dus een glas snijder,:rolling: kan ik beter voor zetel vewijderen en achterbank in 2 zagen :evil:
     
  17. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    J Class

    Je kan natuurlijk ook de auto overdwars zetten dan past de J class er in de breedte in , scheelt een hoop zaag en breek werk
     
  18. J.Schippers

    J.Schippers

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Leeuwarden, Stiens
    Haha,

    In mijn Aygo past de Atlantis van 138cm ruim in. Ik denk dat je een J-class van max 175cm kan meekrijgen zonder schade aan het model of de Aygo.

    Maar zoals er al geopperd word is bij de eerste vaart de aygo waarschijnlijk aan vervanging toe;)
     
  19. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    J Class

    Weet je wat, dit is heel mooi voor het "schippercafe" ,dat geneuzel . dit kan lekker met een borrel doorgaan .
     

Deel Deze Pagina