Jaarlijkse pipermeeting bij mvc the wings nistelrode 20 augustus 2011 !!!

Gister contact gehad met de duitse organisator. Kosten hotel max Euro 50,00 en er is een chauffeur die ons van en naar het hotel brengt. Eten, drinken etc allemaal mogelijk op het vliegveld. Is een 1:1 vliegveld waar dat weekend met model Pipers wordt gevlogen. Er is ook een mogelijkheid om met campers etc te overnachten. Tony Clark zal er ook aanwezig zijn.

Helaas kan ik dan niet van de partij zijn. Zit dan in Namibië op vakantie. Maar het zal geweldig zijn als er zo contact kan worden gelegd tussen The Wings en de Piper Club Duitsland.
Veel succes er mee.

Natuurlijk ben ik er wel weer met de Pipermeeting op onze eigen clubje. Met m'n vertrouwde Piper J3. Klein maar fijn.

Groetjes Rob.

Ik weet dat wat ik nu vraag niet past in deze draad maar ik dacht ik vraag het aan de experts.
Enige tijd geleden heeft mijn Piper Cub van Sig (2,10mtr) een landing gemaakt die niet goed voor zijn gestel is geweest. Ik ben deze nu aan het opknappen en ik zoek nu een motorkap voor deze. Op de site van Sig kan ik niet vinden wat ik nodig heb. Weet niet zeker of ik een 1/5 of 1/6 heb.
Ik heb verschillende sites bezocht maar kan dit onderdeel niet vinden
Als iemand nog zo'n kap over heeft hou ik mijn aanbevolen. Hoeft natuurlijk niet gratis. Liefst zonder gaten maar als ze er toch zijn dan de gaten op recht.

Mijn dank ik groot, ik hoor het graag

Ik weet dat wat ik nu vraag niet past in deze draad maar ik dacht ik vraag het aan de experts.
Enige tijd geleden heeft mijn Piper Cub van Sig (2,10mtr) een landing gemaakt die niet goed voor zijn gestel is geweest. Ik ben deze nu aan het opknappen en ik zoek nu een motorkap voor deze. Op de site van Sig kan ik niet vinden wat ik nodig heb. Weet niet zeker of ik een 1/5 of 1/6 heb.
Ik heb verschillende sites bezocht maar kan dit onderdeel niet vinden
Als iemand nog zo'n kap over heeft hou ik mijn aanbevolen. Hoeft natuurlijk niet gratis. Liefst zonder gaten maar als ze er toch zijn dan de gaten op recht.

Mijn dank ik groot, ik hoor het graag

je hebt pb!!

hoihoi marcel ik heb nog n hagelnieuw gfk moterkap liggen voor je sig 1/5 zonder moterdummys is wel veel steviger als het orgioneel deze komt van fibreglas specialities :wink:

Met een kleine voorbereiding ben ik al een beetje bezig met de pipermeeting, en wil me over een maandje of 2 toch een piper gaan halen :o Nu weet ik niet waar ik moet beginnen dus vraag ik het hier maar even, omdat de meeste piper experts hier bij elkaar komen:

Ik heb een 23cc methanol motor en wil die op een piper clipped wing gaan zetten, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken, en op welke grote ik dan moet (2.4m ?)

Ik hoop dat jullie een leuke ideeen hebben, dan kan ik me binnenkort inschrijven! :D

Ja als ik die verkocht krijg :o heb hem idd al te koop staan, maar schat de kans ERG klein dat iemand zo'n motro op komt halen :( dus dan maar op een nieuw model :p

Hey Johan, ik ben al voorzien van een piper :D Ik ga die van Johan overnemen (245cm). Erg mooi ding vind ik en ik ga die gebruiken om lekker rustig (schaal) mee te vliegen. En ik kan dan ook meteen meevliegen op onze pipermeeting! :D

Het stunten heb ik mijn 2 yak's al voor :D dus dat komt allemaal goed!

Toch bedankt!

Zeker weten Johan! Ga vandeweek mijn vakantie plannen, en dan weet ik of ik erbij kan zijn. Ik hoop het in ieder geval wel!

Ben in ieder geval erg benieuwd hoe de Piper vliegt, word mijn grootste kist tot nu toe :D

vraagje

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week ook een piper aangeschaft.
Het is een (mega) opknapper met een span van 2,7 mtr.
Er zijn enkele spanten van de romp gebroken en het toestel moet volledig nieuw in de folie gezet worden.
Aangezien er hier de meeste kennis aanwezig is over dit toestel een aantal vraagjes (vergeef me het off-topic)

Ik heb er een king 26 cc met electronische ontsteking bij. Welke prop hoort hierop?
Kan iemand mij detailfoto's sturen van de raampjes?
Weet iemand meer details over dit toestel?

en nu nog even wat foto's zodat jullie ook kunnen zien wat ik me op de hals gehaald heb...

full

full

full

full

Om dit draadje niet verder te vervuilen is antwoord via pb mogelijk.

Bij voorbaat dank. Mocht het toestel op tijd klaar zijn kom ik ook graag naar Nistelrode!

Grt, Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Louki,

Je hebt de Piper 1:4 te pakken van SIG.

full

Over de motor, weet niet waar je gaat vliegen en of je aan een geluidslimiet zit maar zal niet meevallen met deze demper onder het geluid te komen.

Verder idd veel werk maar voor een modelbouwer is alles mogelijk!! Hier en daar goed verstevigen en nieuwe folie erop. Voor de ramen, erg eenvoudig, Vivak kopen en uitknippen, er tegenaan lijmen of schroeven. Van de voorruit heb ik de mal indien je die nodig hebt.Propmaat gaat Plotterwelt je vertellen, die weer dat veel beter. Kist wordt overigens ook nog gewoon verkocht. Ze vliegen geweldig!!
Succes en tot op de meeting.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Michiel,

Ik had je een pb verzonden voor die mal.

Krijg je hem nog ingescand en gemaild?

Alvast bedankt!

Louis

Louki, had je bericht gelezen alleen was vergeten te reageren. Heb de tekening zeker, zit alleen met een verbouwing boven en kan er even wat minder snel bij. Zal echter voor je kijken. In je PB bericht staat je emailadres volgens mij.

Ik denk dat het ook wel leuk om te vermelden is dat mijn Piper nu ingesteld is in mijn zender. Alles werkt (snoedrop, sleepkabel,...).

Nu nog enkel bespannen en dan hopelijk binnenkort vliegen.

normal_Piper08.jpg

normal_Piper09.jpg

normal_Piper10.jpg

normal_Piper11.jpg

normal_Piper12.jpg

normal_Piper13.jpg

Groetjes,

Davy

Dat ziet er goed uit Davy.
Leuk dat je ook kunt droppen met de Piper. Kun je samen met Frank en Ton snoep droppen voor de kinderen in synchroon Altijd weer een leuke onderbreking voor de kinderen.

Groetjes Rob.

Hoi mede pipers..:rolleyes:

Ik heb mijn sig piper 1/4 inmiddels grotendeels bespannen en wil nu de servo's gaan monteren.
Welke servo's raden jullie aan voor deze kist?

bij voorbaat dank!

Louis

Back