niet vervelend bedoeld, maar ik krijg altijd wat uitslag van een gyro in dit soort situaties
edf of niet, gewicht is altijd erg bepalend voor het vlieggedrag.
alleen edf is in de regel een vlot toestel, relatief weinig vleugel.
dus moet je hard vliegen voor het lekker gaat voelen.
Voor de andere motor, aanstroom en afvoer van lucht is stevig bepalend voor de uiteindelijke werking van je edf gaat zijn.
zijn de inlaten te klein, kan hij nooit voldoende lucht door de romp trekken om uiteindelijk harder te gaan.
is je uitlaat klein, kan hij zijn lucht niet kwijt. dus kan hij ook niet harder.
een hoog verbruik en weinig/geen extra snelheid, zou aan kunnen geven dat de fan zijn rendement niet haalt, teveel restrictie heeft vanuit aanvoer/afvoer
dan is de fan heel hard aan het werk om extra lucht naar binnen te trekken, maar dat lukt niet.
het verhaal dat de take off wel beter ging.. op lage snelheid lukt het de fan nog wel om de lucht door de romp te krijgen.
op hoge snelheid komt er meer lucht doorheen.. daar zou dan een restrictie naar voren komen
waar ik altijd erg voorzichtig mee zou zijn..
aangezien je al aangeeft dat het toestel zwaar is, of vliegt alsof het zwaar is...
een gyro corrigeert voor je, maar jij weet dan niet hoever de servo is uitgeslagen.
stel, het ding is volgas rechts aan het sturen vanwege wind oid, en jij wil rechtsaf, heeft hij die extra slag niet meer.
dus gaat het toestel niet rechtsaf.
vaak ben je ook een deel van het gevoel in het toestel kwijt. precies dat gevoel wat je nodig hebt om een stall kritische kist uit de problemen te houden