Je moet ook niet zomaar iedereen met een draaibank laten werken

Micropuller

Forum veteraan
Oftewel: "Je bent een rund als je met een draaibank stunt" :nooo::nooo::nooo:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ouch..............
30aq.gif

ik leer nu op mijn school ook te werken met de draaibank.
Maar ik snap echt niet wat die gozer van plan was, zowieso als er meerdere mensen bij mijn draaibank staan en ik ben iets los of vast aan het schroeven dan druk ik de noodstop in.
Je weet maar nooit of er mensen op knopjes gaan drukken.

mvg paul

Ik begrijp niet zo goed waarom hij met een voet er op stond. :confused:
Als ik het zo in mag schatten, heeft hij gewed dat hij de kop wel tegen kon houden en probeert hij zich zo schrap te zetten.

wat een idioot, hij heeft onzettend veel mazzel
Denk ik ook. Ik gok op minimaal een gebroken scheen- en/of kuitbeen. Hij heeft nog geluk dat de bank om de een of andere reden stopt, anders had het nog wel wat erger kunnen aflopen. Ik weet nog wel ergens een paar plaatjes te staan van iemand die gegrepen is door een draaibank, maar ik denk dat er een hoop zijn die deze liever niet willen zien.

Ik weet nog wel ergens een paar plaatjes te staan van iemand die gegrepen is door een draaibank, maar ik denk dat er een hoop zijn die deze liever niet willen zien.

Zulke foto's heeft mijn leraar werkplaatstechniek ook aan het begin van het jaar laten zien.
dan denk je wel even na voordat je iets doet.

mvg paul

Het lijkt erop dat dit filmpje door leerlingen van een metaalbewerking opleidingscentrum is gemaakt. (Niet in Nederland!) Zo de zien gaat het hier om een weddenschap wie de klauwplaat kan tegenhouden. De machine stond ingesteld voor zwaar werk, laag toerental maximaal kracht. Leerling stond achter de draaibank en zette voet op spanenbak om zich te kunnen afzetten.
Als hij de theorielessen goed hat gevolgd zou hij weten dat hij kanslos is tegen de kracht van deze draaimachine.
Degene die de draaimachine bediende was buiten beeld hij stond in de buurt van de camera.
Dit filmpje zegt wel genoeg over het niveau van deze leerlingen.

Johannes

Diene gast heeft echt geluk zeg!
Ben zelf metaalbewerker en werk dagelijks met draaibanken.Dus ik weet waarover ik spreek.Gelukkig stond ie op een relatief laag toerental zo te zien.
Zulke draaibanken van dit kaliber kan je gewoonweg niet tegenhouden.Zeker niet bij een laag toerental.
Damn hoe dom kun je zijn.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Die z`n been ligt goed in de kreukels !

Wel verbijsterend dat er blijkbaar mensen zijn die denken dat ze zo`n machine kunnen tegenhouden :confused:

Tsja, wedden dat niemand daar ooit nog zoiets doms uitvreet met machines? ;)
Hardleers maar leert wel hard zo.

wedden dat niemand daar ooit nog zoiets doms uitvreet met machines?.

Ik doe dat zeker niet (wedden), zulke macho's blijven het toch proberen.
Lijkt wel dat hoe groter de spieren, hoe kleiner de hersenen zijn.
Of zou het andersom beginnen?

Kip vs ei.

Back