Je moet ook niet zomaar iedereen met een draaibank laten werken

Buurman en buurman is hier niks bij die zijn "nog slimmer" als deze kerel met het iq van een goudvis die draait ook de hele dag rondjes:cool::cool::cool:

lijkt jackass wel,
probeer dit aub thuis niet uit,
maar je bent een rund als je met gereedschap stunt,
als dit veel kijkers op youtube opleverd worden ze aangemoedigd en gaan nog gekkere dingen doen,
misschien slijptol met hun tong tegen houden of met snijbrander op lichaamsdeel houden,
mvg markioo

Ik zeg niks. Ik heb tijdens les weleens de sleutel op het bed laten knallen. Bij andere gelegenheid vloog de sleutel tussen benen van docent door, terwijl hij beitels aan het slijpen was.
Lang geleden, bij mijn vader op het werk, hadden ze daar de (lange) haren van een (ex?) werknemer op hoge paal bij draaibank gehangen. Die haren waren gegrepen door draaibank (nooit van haarnetje gehoord???). Een schip op het strand, is een baken in de zee.

Laatst bewerkt:
de sleutel in de klauwplaat laten zitten gebeurt iedereen wel een keer denk ik ;).

en langere haren tsjaaa nog een reden waarom ik gekortwiekt ben :lol:

We waren een lesje aan het volgen schreeuwt een meisje het uit ,
Met natuurlijk lange haren ,vast in de kolomboormachine .
Gelukkig zette iemand hem uit of stopte hij .
Maar die dingen zijn prof machines en stoppen bijna nergens voor .
En anders heb je minder kracht maar dan draait de machine sneller en heb je meer kinetische energie .

Altijd uitkijken en brilm lasschort ,en lashandschoenen aan .
Normale werkhandschoenen zijn veel te dun.

Altijd uitkijken en brilm lasschort ,en lashandschoenen aan. Normale werkhandschoenen zijn veel te dun.
Sorry, maar dat is toch echt een denkfout.

Handschoenen dragen tijdens boorwerkzaamheden is vragen om problemen. Als de boor de handschoen raakt, heb je goede kans dat hij "hapt" en dat wil je dus echt niet meemaken! Google search: drill+glove+accident
Als je handschoenen nodig hebt bij boorwerkzaamheden, had je al lang andere voorzorgsmaatregelen moeten nemen (bijvoorbeeld een machineklem gebruiken)
Ook met losse/ruimzittende kleding loop je dit risico, en er zijn ook genoeg nare verhalen te vinden over ongelukken met ringen, horloges en andere sieraden.

Bril is natuurlijk wel altijd verstandig (mits niet zodanig gekrast dat je bijna niets meer ziet ;))

Laatst bewerkt:
lathe zombies

Hallo beste mensen,
Niet om het een of ander maar:
-hoezo zijn die "oetlullekes" op de achtergrond enkele minuten te traag om de boel te shutten?
-hoe is het mogelijk dat diverse "olijke" omstanders niet ingrijpen met de dodemansknop?
-welke opleiding is dit? Lijkt me dat die onmiddeijk gestopt wordt!
M.vr.grt., Max

Graag wil ik over dit incident nog iets zeggen.
Voor de duidelijkheid is het belangrijk om onderscheid te maken tussen en bedrijfsongeval en het opzettelijk negeren van veiligheidsregels.
Naast eigen persoonlijke discipline is vooral de bedrijfscultuur maatgevend voor het aantal ongelukken in een bedrijf. Ieder vakman of vakvrouw met diploma heeft ook een cursus machineveiligheid moeten volgen. Dus vaklieden weten waar ze mee bezig zijn.

Jeugd en experimenteren is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Dat was vroeger zo en is nog steeds zo. Dat weet ik uit eigen ervaring. In deze moderne tijd heb je de mogelijkheid om experimenten te filmen. Youtube is uitermate populair en voor iedereen bereikbaar. Toch geloof ik niet dat dit soort filmpjes de jeugd extra aanmoedigen om hun gezondheid of zelfs leven op het spel zetten. Ieder mens met een gezond verstand zal na het zien van dit soort filmpjes schande spreken over dit onverantwoorde gedrag.

Johannes

Laatst bewerkt:
hallo
even over handschoenen aan bij het werken met machines,
er zijn speciale machinehandschoenen die je handen schoonhouden van het eventuele vet/vuil wat er op t matriaal zit,
maar belangrijkste is de inkeping aan de buitenzijde van de handschoen,als een machine je handschoen grijpt zal deze handschoen stuk scheuren ipv je hand eraf rukken,
kijk dat men deze dunne handschoenen overal voor gebruikt en na 1 dag zeggen ze zijn stuk of vuil of op,
elke klus heeft zn eigen soort handschoenen,stratenmakers hebben een soort rubber erop zitten voor grip en om vocht tegen te gaan,
dit is wat ik tenminste heb geleerd hoor,
las ergens trouwens een verslag over dit,jongens wilden proberen de klauw tegen te houden maar hij heeft scheenbeenbreuk kneuzing en vele blauwe plekken en een deuk in zn ego opgelopen,
hij zal het eerste rondje in de kroeg moeten betalen zeker,
mvg markioo

050103think_prv.gif

Volgens mij was het een poging tot zelfdoding en dat moet je niet ontmoedigen.
Krijgen ze allemaal problemen mee op latere leeftijd.

Be cool, dont close the fridge! ;)

Doet me denken aan het volgende:
I ignore the foles, who ignore the rule's

Sorry is wel erg offtopic.....

Deze jongen wilde gewoon graag een Darwin Award winnen. Het is natuurlijke selectie, zo helpen we onze genen sterk te houden.

Denk trouwens niet dat ie wat gebroken heeft, hooguit wat blauwe plekken.. en enorm veel geluk gehad.

Wat een watje...
Ik had 'm echt wel tegen kunnen houden, ik denk zelfs wel met 1 hand :yes:

Effe serieus, stomme actie! Maar het zijn jonge gasten, die doen dat (velen althans, ik heb op die leeftijd ook stomme dingen gedaan die ik nu als dom zou bestempelen). Denk niet dat ie iets gebroken heeft, hou het ook op blauwe plekken en heel veel geluk (of pech, z'n maatje moest in mijn ogen best lang nadenken voor ie de bank stil zette).

Grote draaibank op laag toerental is onverbiddelijk, die hou je niet tegen. Voor degene met een sterke maag "lathe accident" in Google intikken, zoeken naar plaatjes, denk dat de thumbs al voldoende zijn.

De sleutel van de klauwplaat is een klassieker Ron, bekend bij velen. Ik moet even afkloppen, durf niet te zeggen dat het me nooit zal gebeuren. Spanen wegpakken is ook zo'n klassieker, die zijn binnen een fractie van een seconde op het bot (ooit eens mogen aanschouwen hoe er alleen een stukje bot tussen begin en einde van de vinger zat).

O ja, haarnetjes zijn ook voor watjes... :banana:

Back