jeroen1987's heli beslommeringen

wel ff in de peiling houden: de ontvanger (7--- serie) pakt zelf al het voltage wat op de besturing staat.
voor al het andere moet je sensoren bijkopen.
wil je meer dan 1 sensor plaatsen, moet er nog een verdeelstuk tussen.
Staat niet helemaal lekker beschreven, vind ik.. iig met veel te weinig woorden.
 
Of gewoon de Unisense-E ertussen met de eenvoudigste R7 serie ontvanger,
meestal is de sbus connectie tussen rx en FBL al een beetje standaard tegenwoordig.
Voor mij is het meten van de capaciteit en voltage van de pack t belangrijkste..
 
das wel een leuk ding..
werkt dat met alleen dat ene ding?
als ik het zo lees, geeft dat apparaat stevig wat waardes door aan de zender..
 
Jup.. collega vlieger met heli heeft ze op 2 schaalheli's en een Logo 690SE en geeft echt alles door.

Hij heeft nu een 18SZ en zie je mooi alles op t display en geeft ook auditief de gegevens door.
Best wel afleidend moet ik zeggen..
 
wel ff in de peiling houden: de ontvanger (7--- serie) pakt zelf al het voltage wat op de besturing staat.
voor al het andere moet je sensoren bijkopen.
wil je meer dan 1 sensor plaatsen, moet er nog een verdeelstuk tussen.
Staat niet helemaal lekker beschreven, vind ik.. iig met veel te weinig woorden.

Accuspanning is daarnaast een kwestie van een kabeltje van een paar euro van eBay.

Wil je meer dan dat dan ga je naar duurdere sensoren of interfaces tussen je regelaar en ontvanger.

De MSH Brain v2 is als het ware al een telemetrie interface. Icm hobbywing v4, kontronik of castle te gebruiken.

https://www.dropbox.com/s/2ptlb1daw5zcd03/MSH Brain Telemetry.pdf?dl=0

Anders is de jlog nog een optie. Ik heb nog een Telemetry only versie over van mijn logo 600 mocht je interesse hebben.
 
Dat is een intelligent apparaatje zeg!!
Die ga ik zeker bestellen, ik heb zojuist ook de Futaba R7008SB besteld welke mijn oude R6303SB moet gaan vervangen
 
Klopt helemaal.. alleen ben ik geen fan van weer een connector punt tussen lipo en esc om capaciteit te meten.

Die spanningssensor van een paar Dollar zit niet tussen je accu en regelaar maar parallel er aan. Dus gewoon 2 draadjes extra mee in je plug solderen. Capaciteit meten gaat hier dan ook niet mee, enkel accuspanning.

Capaciteit meten gaat veelal via de regelaar zelf. Kontronik heeft een extra aansluiting op de regelaar voor een Telemetry interface, Hobbywing gaat via de program port en bij Castle werkt het weer net iets anders (via link live).

Edit: die unisens zit dan inderdaad wel weer tussen accu en regelaar. Beetje jammer, voor veel regelaars is gewoon een oplossing waarbij dat niet nodig is, net als de extra rpm draad.

Edit 2: ik heb op de Black Thunder telemetrie van de regelaar via de Brain maar gebruik daar eigenlijk alleen lipo & BEC voltage (alarm) en rpm (eenmalig bij afstellen) van. De rest is een leuke gimmick maar dat is het dan ook wel. Leuk dat je na je vlucht kan controleren hoeveel mA je verbruikt hebt maar dat weet je na het laden ook.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voornaamste reden dat ik gebruik wil maken van telemetrie is dat ik de rx/flight-accu tijdens de vlucht wil kunnen controleren.
Om de RPM te kunnen aflezen is inderdaad vooral handig wanneer je je heli wilt afstellen, maar voor mij ook overbodig aangezien mijn elektro heli's gebruik maken van de Vbar Governor.

Dus ik hou het voorlopig eerst maar even bij de Futaba R7008SB i.c.m. dit kabeltje http://www.ebay.com.au/itm/121387228516
Uitbreiden kan namelijk altijd nog[emoji6]
 
Mocht Kontronik je nog tegemoet komen met je regelaar en je wil toch net wat meer dan dat dan is mijn jlog misschien nog iets voor je. Stuk goedkoper dan de unisens en niet in serie met je lipo.

14SG ga je in ieder geval geen spijt van krijgen! (Overigens lijkt deze groter dan de 8FG maar dit is niet zo volgens mij, maar kan me ook vergissen uiteraard)
 
al iets vernomen van Kontronik jeroen? of laten ze je er mee zitten?
Ik heb in mijn laatste mail naar Kontronik het serienummer vermeld van de betreffende regelaar met de vraag of deze nog binnen de garantie termijn valt.
Dit lijkt mij een vrij eenvoudige vraag die ze met niet al te veel moeite zouden kunnen beantwoorden.

Maar antwoord geven op zo'n eenvoudige vraag, dat doen ze bij Kontronik niet..
Nee ik krijg een mail terug waarbij ze graag gebruik maken van uitroeptekens (wat willen ze hier nou eigenlijk mee zeggen?!?)

....
Hello!



For checking I need the ESC here in the company. So I recommend to send us the unit.

We will let you know what ist he problem on the ESC!

If you send us the ESC please fill out the Service Form. Thank you!



Mit freundlichen Grüßen aus Rottenburg | With kind regards from Rottenburg



Heiko Fischer

Service & Support
....

Kijk als ze op de voorhand al zeggen dat de reparatie van de regelaar met die foutcode buiten de garantie € 300,- gaat kosten, dan beland deze esc zeker in de vuilnisbak als blijkt dat er geen garantie meer op zit.

Maar Kontronik vind het nodig om mij nog eens € 30,- portokosten te laten betalen om mij alleen al maar antwoord te geven op die vraag.

Ik ga het maar wel doen, maar ben er zeker niet over te spreken...
 
Hm echt veel duidelijker word het hier niet van nee.

Al moet ik wel zeggen dat me destijds een kontonic koby geloof ik, uitfikte in vlucht. En na het opsturen kreeg ik wel een nieuwe.

En dat zonder bon gezien ik de regelaar ook 2e hands had gekocht.
 
Back
Top