Jet hotliner

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Antony, 10 dec 2012.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  2. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Ik denk dat ik de 6125 er niet in zal krijgen, maar voor ik iets bestel ga ik nog eens goed nameten

    grtz A
     
  3. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
  4. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Koopje ja :confused:
     
  5. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    @ Gerben,
    Wat vind je hiervan?
    RDH Servo Hub for MKS Servos
    Het bied geen externe lagering, maar laat wel toe de volledige servoweg naar achter te gebruiken zonder te moeten verplooien aan de stuurstangen of uitslagen te minimaliseren.
    Misschien kan ik met een beetje handigheid en een losse externe lager wel beiden combineren.
    Fu-Fix External Bearing Kit (pair) - Servos - Mounts & Bearing Kits

    Grtz A
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mooi systeempje maar haal je wel genoeg uitslag?
    Dat extra lager, denk dat het bij deze krachten niet nodig is.

    Nog even over de Castle BEC.
    Bij MKS is niets bekend over problemen met castle becs.
    Enige wat ze kennen is dat de spanning te laag is of een verstoring in de pulstijd, wat door de bec veroorzaakt zou kunnen worden als deze defect is.

    Wat wij gezien hebben bij een F5B vlieger was heel vaag en lag volgens mij niet aan de combi castle en MKS.

    Dan... als je zover bent dat hij kan vliegen dan wil ik er graag bij zijn, stuur me even een mailtje aub.

    Grts Gert-Jan
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi hoi,

    Is een mooi systeem. Het enige nadeel vindt ik de extreem korte hefbomen die je dan gaat gebruiken. Als er bijvoorbeeld in je scharnierlijst ook maar iets flex zit (en dat kan makkelijk by ingelaminieerde roeren als de scharnierlijst niet stijf genoeg is), dan geeft dit al speling. Als het RDH systeem perfect ingebouwd wordt en de scharnierlijn is stijf genoeg, de servo zit volledig vast (tegen onder- en bovenhuid) etc moet het kunnen werken.
    Zelf zou ik de voorkeur geven aan stangetjes en normale rudderhorntjes, maar dat is ook omdat ik daarmee bekend ben. Wie weet zou ik na een RDH testje wel 'om' zijn, heb er wel eens naar zitten kijken.


    GJ,
    We hebben het beide over Matze zijn probleem, een van de eerste mij bekende F5B piloten die met MKS vliegt. Lees hier maar even, vanaf post 28 waarin het probleem beschreven wordt.
    Raketenwurm 4B - Seite 4

    Er zijn meerdere gevallen bekend waarin de combi MKS/Castle een probleem geeft, uit hetzelfde draadje:
    MKS DS92 Servos and CC BEC issues - HeliFreak

    Groet,
    Gerben
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, we hebben het over dat rare probleem bij Matze.
    Ik heb contact met MKS (om servo's te kopen) en kennen het probleem dat een servo spontaan uitvalt maar in alle gevallen is dat te herleiden aan een defecte bec of gebruikersfout (te lage spanning).

    In Wolfhagen leek het mij dat het een los contact of iets dergelijks was, er is toen ook niet goed fout gezocht en dan kan je niet zomaar zeggen dat de BEC niet OK is.
    En was het wel een nieuwe BEC en niet misschien diegene die in de S16 zat, die de servo's uit had laten fikken?

    Beetje kort door de bocht dus om te zeggen dat de combi MKS en CC niet werkt, je kan dan ook zeggen dat de MKS servo's niet goed zijn omdat het probleem bij andere servos niet optreed?

    GJ
     
  9. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Ik zie hier en daar op sites waar MKS verkocht word dat de 6125 serie bij gebruik van powerbox deze niet hoger dan 5,5V mag ingesteld worden.
    Zou het kunnen dat ze de 6V absoluut niet mogen overschrijden en dat sommige BEC's onbelast daar wel eens durven boven zitten, zelfs al staan ze op 6V ingesteld.
    Wat er ook van aan is, ik zal niet degene zijn die het zal kunnen bevestigen, ik ga de kleinste bec van Jeti gebruiken en op 5,5V zetten.

    Voor de servo aansturing ga ik idd beter wat verder uit het middelpunt werken met gewone alu gevels. Iemand een idee waar ik ietwat hogere coverplaatjes uit ckf kan vinden?

    Je mag gerust komen voor de maiden hoor Gert-Jan, maar je weet dat bij dit soort experimentele modellen de maiden soms verassend kort kan zijn.
    Mocht hij goed vliegen wil ik gerust eens langskomen op een f5B oefendag hoor om hem eens voor te vliegen.

    Grtz Johan
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik weet dat maidens erg kort kunnen zijn en dat men ook liever geen publiek heeft bij sommige modellen.
    Maar ik heb zelf ook ideeen om zoiets te bouwen, dus dan kan ik weer wat leren.

    Die blokjes, voor het geld kan je het eigenlijk niet zelf maken..
    Het asje wat in het lager valt is eigenlijk gewoon een busje met aan het eind schroefdraad, dat kan je eventueel wel laten draaien.

    Dat BEC verhaal, de enige rare storing die ik heb gezien was daar in Duitsland maar zoals ik zei is daar niet echt gestructureerd een onderzoek gedaan.
    Pas als je alles stuk voor stuk uit gaat wisselen kan je de oorzaak vinden.
    MKS zegt dat het bij te lage spanning kan gebeuren (wat logisch is) en bij een rimpel vanaf de voeding, de bec dus.
    IK heb het idee dat MKS heel goed op de hoogte is van hun produkten, op elke servo staat een code en die code staat in hun database, ze kunnen exact zien waar het produkt verkocht is en wanneer.
    Voor reparaties gaat die code in de database en worden de gegevens bewaard.
    Ze weten dus exact de uitval en de storingen.
    Mocht dit echt een structureel probleem zijn dan weten ze dat.
    En ze kenden maar een enkel geval.

    GJ
     
  11. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Vandaag zijn mijn servo's aangekomen, ik begin stilaan alles samen te krijgen.
    De bouw kan beginnen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    En bijna klaar voor de maiden?
    Wat ga je doen als tank?
    Zelf 1tje maken of die van de opus erin proppen.
    Groetjes Jurgen
     
  13. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Nog niet hoor, ik wil eerst een ander project volledig in orde hebben voor ik aan deze begin.
    Ik ga zelf gewoon een tank maken, dit moet wel lukken.

    Grtz A
     
  14. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Ander project ook turbine?
     
  15. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Nee, gelijkaardig model volgestouwd met lipo power. ;)

    Grtz A
     
  16. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
  17. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
  18. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Terwijl ik aan het wachten ben op onderdelen en op beter weer:bad-words:
    Ben ik toch maar aan de monster begonnen.
    [​IMG] [​IMG]

    Grtz A
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Op de site van MKS hebben ze de specs van de vleugelservo's veranderd.
    Google Vertalen
    Ze geven nu aan dat het maximum voltage niet hoger dan 5,5V mag zijn, om het even hoe je de voeding verzorgd. Ze hebben ook onvermijdelijk de torque van 8,2kg bij 6V naar 7,6kg bij 5,5V verminderd bij de DS6125.
    Er moeten toch problemen geweest zijn bij 6V.

    Grtz A
     
  20. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Gert Jan is hier ook al over het brainstormen: ik heb een nieuwe EDF 480 jet ontworpen ter vervanging van de Sniper EDF 480, gaat Ultra Sniper heten oid beetje futuristische jet. Er komt een soort Funjet vleugel op dus zonder stabilo om het simpel en licht te houden, Model moet snel zijn en stabiel. Heeft iemand een idee welk profiel ik kan gebruiken?? Is MH 526 of MH54 te gebruiken ? Is er een beter profiel ??
     

Deel Deze Pagina