Jet Legend L-39 Albatros

Hee Herman,

niets eens een speciaal moduul, gewoon een andere ontvanger aankoppelen ;-)

En dat laatste? Tja, dat denk ik ook :yes:
We zullen het zien op Pampa..........


Grt,
Berto.
 
Mhhh, ipv een R4 zou ik ook een 'kapotte' R8 kunnen toepassen.
Die R8 heeft 2 kapotte antennes en uitgang 1 is niet 100%.

Zou beide geen belemmering moeten zijn, gaan we eens even testen, scheelt weer een R4 jatten uit de Trojan :D
 
Mhhh, zo komt die 'kapotte' R8 toch nog van pas denk ik :D

Geweldig systeem, de R8 in 'clone' mode gezet, de kanalen de zo ingesteld dat kanaal 1 wordt gezien als kanaal 11 en kanaal 2 als kanaal 12 enz. en klaar :D

Kanaal 4 maak ik niet kanaal 14 want daar komt m`n neuswiel op, die stuurt gewoon mee, uitslag en expo ingesteld in de kloon ontvanger zodat het richtingsroer niet beïnvloedt wordt.

Verder gebruik ik de R8 voor de 'minder belangrijke functies', zoals, de wielrem en de speedbrake.
Kan ik de speedbrake ook zo vertragen in de ontvanger zodat de R10 'schoon' blijft en zo in de andere modellen gebruikt kan worden.
 
Damn, weer gesnapt ;-)
Die Trojan wordt de laatste tijd sowieso teveel misbruikt :roll:
 
Plan toch weer wat aangepast.

Ga voor nu de alleen de R10 gebruiken, dit omdat de R8 toch wel antennes nodig heeft als clone zijnde.

Dus alles in de R10 geplugd met behulp van 2 Y-kabels kotm dat precies uit.
Een R12 zou mooier zijn vanwege de directe MPX stekker aansluiting en de 15A continu stroom mogelijkheid maar de R10 zal voorlopig wel voldoen.

Alles werk zover, heb ook de ECU ingeregeld, alleen nog even de airbrake vertragen voor het mooie.

To Do:
- spanningsregelaar/power box uitzoeken voor aansluiten van 2x LiPo 2S op de ontvanger,
- proefdraaien,
- vliegen.....................
 
Ontluchtingsslangetje aangebracht:
l39a179.JPG

l39a180.JPG


ECU LiPo bevestiging:
l39a181.JPG


Plek zat voor een spanningsregelaar o.i.d.:
l39a182.JPG


Hehe :lol:
l39a183.JPG


Enige wat overblijft is nog een spanningsregelaar/Powerbox o.i.d. monteren.
Laatste maal zwaartepunt bepalen,
Vliegen..................
 
:rolling:

Kissie gaat woensdag mee naar m`n werk denk ik en zaterdag statisch mee naar Oss.
Misschien dat FH hem meteen kan keuren.
 
Jaja, kissie staat vandaag al op het werk.
Even passen en meten voor de kar en misschien al even uitwegen.
 
Zo een MAX Bec 2D besteld voor de stroomvoorziening :D

Kan nog wle eens zijn dat ik ontvangers ga wisselen.
De R10 in de F-15 en de R14 in de L-39, kan ik in de L-39 de rolroeren en richtingsroer en neuswiel scheiden.

Weer een stapje dichterbij de eerste vlucht :D
 
En de R14 zit in de L-39, hier en daar nog wat fijn afstellen maar dat is zo gebeurd.

Zodra de Max Bec 2D binnen gaan we hem uitwegen voor het zwp, nog eens goed nalopen en dan......................

Vliegen maar :banana:

Hoop deze of volgende week zeker zover te zijn bedoeling is om ook op JOP ermee te vliegen.

Grt,
Berto.
 
De Jeti Max Bec 2D gemonteerd:
l39a184.JPG

l39a185.JPG


Things to do:
- neuswielservo kabel wat verlengen zodat deze netjes onder de plaat doorloopt,
- LiPo kabels van voor naar de Jeti Max Bec 2D vastleggen,
- opbouwen,
- alle servo`s afstellen,
- kist helemaal nalopen,
- zwp controleren.

Mhhh, dat was het wel.

Maandag avond staat starten op het programma, misschien woensdag invliegen.

Grt,
Berto.
 
ROOK, WE HEBBEN ROOK,,,,,,,,,,,,,,,,,

En rook is nooit goed :-(


Had alles ingebouwd en aangesloten, toen alle roeren afgesteld met behulp van de mobiel en klaar.
Toen nog wat rommelen en AAARRRRGGGGHHHHHH er komt rook uit de kist.

Meteen de LiPo`s losgetrokken en op onderzoek uit.
Komt ergen onder de radioplaat vandaan, mhhh, plaat eruit en ja hoor, servo van de wieldeuren heeft een mooi gesmolten gat :-(

Mhh, kan die geen 6 volt aan of is die geblokkeerd geweest.
Voor de zekerheid de spanning maar op 5,7V even gezet, morgen even een ander servootje oppikken.

Blijft er over:
- neuswielservo kabel wat verlengen zodat deze netjes onder de plaat doorloopt, Done.
- LiPo kabels van voor naar de Jeti Max Bec 2D vastleggen,
- opbouwen,
- alle servo`s afstellen, Done,
- kist helemaal nalopen,
- zwp controleren.
 
Hee Buurman,

Nou als die het was geweest dan wass die linea recta terug gegaan naar Jeti.
Maar daar heb ik alle vertrouwen in die van de F-15 werkt ook top.

Grt,
de Buurman.
 
Mhhh, is nu de door sequencer stuk gegaan omdat de servo doorbrandde of is de servo stuk gegaan omdat de door sequenser stuk is.

Damn, noiu ja, eerste vlucht dan maar met wielen uit?
(al weet ik nog een door sequencer te vinden..........).

Naja, weer 1 ding weg te strepen:
- neuswielservo kabel wat verlengen zodat deze netjes onder de plaat doorloopt, Done.
- LiPo kabels van voor naar de Jeti Max Bec 2D vastleggen, Done,

- opbouwen,
- alle servo`s afstellen, Done,
- kist helemaal nalopen,
- zwp controleren.
 
Back
Top