Jet Legend L-39 Albatros

He mannen,

yep lekker bezig, vanavond de servootjes en luchtschakelaars maar eens meenemen, en het pakketje wat ik vorige week wilde hebben nu maar eens echt pakken ;-)

Tja, wieldeur servo`s direct aansturen kan natuurlijk oook maar je moet wat te klooien overhouden toch?

De sequenser is nog niet binnen maar verwacht ik wel 1 dezer dagen en als alles dan een beetje werkt komt er natuurlijk wel een filmpje van.

Nu ook dit weer lekker ver voorin komt te zitten hoop ik weer............ :lol:

Hoop deze winter ook m`n vrouw te kunnen overtuigen voor de noodzaak van een 3/4 meter breder hobby hok :roll:

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Hey Berto,

Mooi hoor, ziet er top uit.

Kun jij echt de luchtschakelaars onder je radioplaat kwijt? Dacht te zien op de foto's (gezichtsbedrog?) dat je onder je cockpit niet al te veel ruimte over had.
Zou idd wel mooi zijn alle pneumatiek daar te plaatsen.

@Ger,
Wanneer je zoals Berto geen powerbox gebruikt, is het dan slimmer om het aantal servo´s (bij gebruik van een sequencer) te beperken en over te gaan op lucht of is het opgenomen vermogen te verwaarlozen.

Hee Mischa,

jaja, het kan precies als ik de miniservo`s op hun zij leg.
Of ik de sequenser er ook nog bij kwijt kan wete ik niet, wil ik wel want dan gaat er maar 1 servodraad naar onder ipv 3, en staat weer leger op de radioplaat :D

Grt,
Berto.

EDIT: oeps zit op het account van MAC te prutsen :lol:

Hee Mischa,

jaja, het kan precies als ik de miniservo`s op hun zij leg.
Of ik de sequenser er ook nog bij kwijt kan wete ik niet, wil ik wel want dan gaat er maar 1 servodraad naar onder ipv 3, en staat weer leger op de radioplaat :D

Grt,
Berto.

EDIT: oeps zit op het account van MAC te prutsen :lol:

Mac Pilot???
Nieuwe hamburger in wording? :rolling:

De sequencer onderin zou kunnen daar de dikte t.o.v. mini servo's volgens mij niet veel uit maakt.
Wel een k.l.t. plek als je eens wat wil spelen met instellingen.
Ben benieuwd.

Jaja, heb alles in huis om de kist af te maken als het goed is.
Nu dus maar even doorbouwen.

Heb wel een pc te leen maar die moet ik maar veel uit laten ;-)

Grt,
Berto.

kijk dat zijn leuke dingen, zal wel de allerlaatste ingebouwde worden:
l39a134.jpg

en zo moeten de luchtschakelaars komen:
l39a132.jpg

Past precies, nu de seqeuncer nog:
l39a133.jpg

Laatst bewerkt:
Dat zijn inderdaad de leuke dingen!

Is dit een nieuwe turbine en betekent dit dat je F15 ook vliegklaar blijft?
Dat je daar niet de turbine uit hoeft te trekken?

Hee Jaap,

yep, dit is nieuweJet Cat P120 SX welke nu niet meer gemaakt wordt.
Hij zal in deze L-39 ingebouwd worden zodat we er mee kunnen vliegen op shows en meetings als demo model en dat de kist eventueel vliegklaar weer van de hand kan gaan....

En ja, dat houdt dus in dat m`n F-15 vliegwaardig blijft (al ligt de turbine er wel uit voor ik vrees een lager wissel), we hebben het er nog wel over gehad om mijn turbine in te bouwen maar in een demo model mag ook wel een demo motor ;-)

Grt,
Berto.

Haha, die kar zou er waarschijnlijk ook we gekomen zijn voor alleen mijn F-15 en m`n andere modellen.
Maar die kar komt er ook ivm met samen rijden naar meetings en toch genoeg mee kunnen nemen.

Ah, Melvin, jaloers hoef je niet te zijn hoor :nooo:
Zou willen dat...... ;-)

Grt,
Berto.

Berto,,,,, jonge jonge wat ga jij hard met je L39,,, daar kunnen wij nog iets van leren,,,,whoooo en de 120 sx gaat erin, ben reuze benieuwd,, en ziet er netjes wat je bouwd ,,,, super,,

Gr Ruud

Zo een tijd bezig geweest en niets opgeschoten :-(
Heb de hoofdwieldeur weer verwijderd, zit niet naar m`n zin dus eruit ermee.

Heb wel de neuswieldeur werkend, de cilinder zit ook al, sluit mooi en staat ook netjes open.
Nu nog even uitdokteren hoe het klepje achter de neuspoot gescharnierd gaat worden, maar dan moet ik eigenlijk de pootook hebben.

Veel tijd erin gestoken met weinig resultaat :roll:

Vraag me af wanneer ik nou eens op het ARF deel kom :lol:

Donderdag weer even verder prutsen.

Berto,

Zou het spuitwerk arf zijn?

gert-jan

Hee Ruud,

jaja, heb nog maar een weekje of 3, mhhh, zou ik dat wel redden?? en als het wat langer duurt is het ook niet errug hoor :nooo:

En hard is maar relatief, kan af en toe lekker doorbeunen dus dat gaat dan lekker.

Yep, 120SX ligt klaar, 13,5kg stuwkracht op een leeggewicht van 14kg (17kg vol moet kunnen) moet dat kunnen, we zullen zien.

Jij je motor nog besteld daaro? :-( ;-)

Straks de afwerking nog, wil de kist hier en daar waar er wat geschuurd/gevijld is nog wat opknappen.
Wit valt wel heel erg op op een rood deel :-(

Ben zelf ook reuze benieuwd, hoop ergens vroeg in het jaar (jan-feb) de eerste vluchten te maken, ah we zullen zien.

Hee Gert-Jan,

spuit werk ARF? mhh............................

Maar het ARF punt steeds dichterbij :lol:

Hoe is het met jouw jet?

Nu de servo`s van de schakelaars nog vast zetten, zou ze het liefste vastschroeven maar zit nog even wat te bedenken hoe of wat.

UAT ook maar een plaatsje geven binnenkort en dan de turbine erin :-)

Grt,
Berto.

Hee Ruud,

jaja, heb nog maar een weekje of 3, mhhh, zou ik dat wel redden?? en als het wat langer duurt is het ook niet errug hoor :nooo:

En hard is maar relatief, kan af en toe lekker doorbeunen dus dat gaat dan lekker.

Yep, 120SX ligt klaar, 13,5kg stuwkracht op een leeggewicht van 14kg (17kg vol moet kunnen) moet dat kunnen, we zullen zien.

Jij je motor nog besteld daaro? :-( ;-)

Straks de afwerking nog, wil de kist hier en daar waar er wat geschuurd/gevijld is nog wat opknappen.
Wit valt wel heel erg op op een rood deel :-(

Ben zelf ook reuze benieuwd, hoop ergens vroeg in het jaar (jan-feb) de eerste vluchten te maken, ah we zullen zien.

Hee Gert-Jan,

spuit werk ARF? mhh............................

Maar het ARF punt steeds dichterbij :lol:

Hoe is het met jouw jet?

Nu de servo`s van de schakelaars nog vast zetten, zou ze het liefste vastschroeven maar zit nog even wat te bedenken hoe of wat.

UAT ook maar een plaatsje geven binnenkort en dan de turbine erin :-)

Grt,
Berto.

Berto,

Zie avatar, hij is klaar om te vliegen. Een paar weken terug heb ik er al mee op de baan gestaan om taxi proeven te doen. Liep toen tegen een kleine tank issue aan . Deze is inmiddels opgelost. Het is nu wachten op beter weer.

Gert-Jan

Hee Gert-Jan,

de avatar was ook de voornaamste aanleiding om het te vragen, zag en ziet er klaar uit.

Heb ook de luchtschakelaar plaat en servo`s klaar, alles makkelijk verwijderbaar mocht het dat......

l39a135.JPG

en weer passen:
l39a136.JPG

Laatst bewerkt:
Back