jetcat P160 probleem

Ik heb hem nog eens opgestart, en dit verliep vrij goed.
Volgas gegeven en hij ging mooi op toeren.
Achteraan gekeken en alle naalden zijn mooi open, goed te zien in het donker nu :p.
Nog 2 startups gedaan en telkens enkele minuten laten lopen en met het gas gespeeld en alles lijkt nu in orde te zijn.
580° bij idle, 510° bij halfgas en 710° bij volgas.
Heel indrukwekkend allemaal zo in het donker.
Ik heb genoeg kerodampen binnen voor één dag.
Mochten er toch nog problemen zijn, dan zou ik maar al te graag op je voorstel ingaan hoor Frema.

grtz A

Nou , dat is de eerste turbine die z,n problemen zelf oplost.
Super , die wil ik ook ha ha.

wel in de gaten houden , vooral de temperatuur.

Ik geloof ook niet echt in mirakeloplossingen, maar ik ga hem inderdaad de eerst volgende malen nooit starten zonder GSU.

grtz A

Hij zit met een klein drupje secondelijm vast EN met de koperstrips op de soldeer tabs. Die moet je los solderen en aan de kant buigen. Daarna kan je hem eruit drukken.

mmh, ik heb een stukje gemist :) Mooi dat hij loopt, maar 710 volgas is te heet. Hij zou echt niet boven de 650 moeten komen met dit weer, 620 verwacht ik eerder.

Ik denk dat er toch nog iets niet klopt.

Ik had er inderdaad nog geen rekening mee gehouden dat het nu zo koud is buiten. Dat belooft niet veel goeds als het weer +20° word

Martin wilt graag weer sleutelen zo te lezen :yes:

Kan niet geloven dat je zelf weinig op de tafel hebt liggen :nooo:

nee ,klopt ,maar ik wil altijd wel wat proberen.
veel is het niet hoor wat ik nog moet doen, de 6 juniors liggen klaar.
en op 1 na staan alle pullers weer in elkaar.

voor het zelfde geld heeft de p160 een buik pijntje en is het zo opgelost.
eerst even kijken

ik heb nu ongeveer 12 verschillende turbines van binnen gezien ,en ik moet je zeggen ,daar leer je een hoop van.

Laatst bewerkt:
Ik heb Nog nooit een turbine uit elkaar gehaald, ik kan enkel een beetje overweg met de randelectronica.
En enkel een beetje ;)

Tijdens het testen heeft de startmotor dan toch volledig de geest gegeven.

Na demontage en meten zie ik dat een graupner speed 300 geschikt is hiervoor.
Deze bestaat in 6V en 7.2V welke neem ik best hiervoor?

grtz A

Laatst bewerkt:
Lastig. Normaal neem je op 6 cellen/2s lipo de 6V variant. Deze schijnt ook wat sterker te zijn dan de 7.2V versie. De 12V ombouw (3s) kan anders zijn. Ik weet niet of ze de uitgang zo terug regelen dat je toch de 6V variant kan gebruiken of dat ze een 7.2V versie hebben gebruikt. Lastig...... Mail jetcat?

Het zal gewoon weer een 6V worden dan hoor, enkel de ECU gaat binnen bij een ombouw naar A123 cellen dus alle uitgangen blijven hetzelfde startmotor inclusief.
Weet iemand waar ik een speed 300 6V kan bestellen waar hij gewoon op stock is?
Met het brushlesstijdperk zijn borselmotoren blijkbaar niet zo makkelijk meer te vinden.

grtz A

Back