Tadango
Forum veteraan
De 2e 1400 loopt als een zonnetje nu
Ik heb de ingekorte conus erop gezet en hij loopt nu netjes 570 graden bij 160k
Van idle naar volgas in 2,5 sec
Acc delay op 10. Max 660 gezien tijdens een wilde knuppel beweging
Meestal niet boven de 600. Zaterdag terug naar de eigenaar en kijken of het weer het toestaat om met de formosten te gaan vliegen.
Gisteren hoorde ik dat een vriend een chineze turbine had liggen die aangepast was in duitsland omdat alleen een goede mocht worden verkocht. Een telefoontje later wist ik dat het om een jetjoe ging die splinternieuw was en waarmee ik even mag spelen
Dus die ligt nu thuis
Het is een 1200 die 5,5kg zou moeten doen, gelijk aan de aangepaste 1400ers. De leuke is dat de conus ongeveer 10mm korter is dan de enkele van de 1400. Turbine wiel lijkt gelijk maar de compressor is anders. Deze motor glimt en heeft alleen gelopen in duitsland bij de aanpassing. De beugels die erbij zitten zijn zelfs nog plat en zitten in het plastic
Ecu is een fadec AU345, ouder type maar wel mooi compact. Alleen zitten overal van die tamiya stekkers op
Naja, even een verloopje maken dan maar.
Mijn bedoeling is om de motor te testen en uit te zoeken wat ze in duitsland hebben aangepast. Er zit een soort verzegelde schroef in dus openmaken zal lastig worden. Ik ben vooral benieuwd naar de temperaturen. Het is 1 uit de eerdere series dus ik ben benieuwd. Als er inconel sticks zijn ingezet is het een leuke motor
Ik denk wel dat hij boven de 700 egt draait aan de conus te zien......
Als hij leuk draait gaat hij in de formost om een testvlucht te maken
Als hij bevalt eens kijken wat de eigenaar er mee wil 

Gisteren hoorde ik dat een vriend een chineze turbine had liggen die aangepast was in duitsland omdat alleen een goede mocht worden verkocht. Een telefoontje later wist ik dat het om een jetjoe ging die splinternieuw was en waarmee ik even mag spelen

Mijn bedoeling is om de motor te testen en uit te zoeken wat ze in duitsland hebben aangepast. Er zit een soort verzegelde schroef in dus openmaken zal lastig worden. Ik ben vooral benieuwd naar de temperaturen. Het is 1 uit de eerdere series dus ik ben benieuwd. Als er inconel sticks zijn ingezet is het een leuke motor

Als hij leuk draait gaat hij in de formost om een testvlucht te maken