Ik heb vanavond weer veel geleerd. Als eerste : De marge tussen de ngv en het turbine wiel is erg mager en kan net, echt net. Als alles goed zit loopt hij vrij en blijft dat bij het starten. Verdraai je de onderdelen tov elkaar dan loopt hij aan tijdens de fuel ramp. Hij is daarna meteen weer vrij. Als hij dus aanloopt doet hij dat tijdens het starten en daarne zet alles zich en is het gevaar over.
Daarnaast baal ik van de nieuwe lagers. Beiden kapot. De voorste begaf het toen de motor net idle liep. Opeens alsof je een rem erop zet. Temp was goed. Voorste lager zat zowat vast, koelen ging niet eens meer. Voorste lager vervangen door een grw en achter leek nog perfect. Toen liep hij goed en kon ik even testen. 2x volgas en ik gooide de motor uit. Enorm veel geluk want net toen hij uit ging kwam er een kabaal in wat bleef en erger werd tijdens het afkoelen. Achterste lager ook weg.
Wat was nu het probleem met de lagers? Een expert heeft ze onder de microscoop bekeken en zag koolstof resten in het loopvlak en deze vreten in de kogeltjes. Hierdoor onstond er een ring koolstof op de lagers en liep de boel vast. Ringen zijn erg duidelijk te zien. Ik ga de fabrikant vragen hoe dit kan gebeuren en of er een garantie voor bestaat.
Toen ik even kon draaien werd ik niet blij. Volgas naar 600 graden en klimmend....... nog steeds. Ook met de wren ngv en 2 delige uitlaat kwam er weer bijgeluid in volgas, een klein gebulder. Mijn motor loopt dus minder goed dan de 2e jetjoe. Ik vermoed dan mijn geklooi de brandkamer heeft veranderd en dat hij daarom minder goed loop. Ik heb mijn motor weer opgebouwd met de originele lagers, die nog top klinken

, en de brandkamer van de 2e motor, die erg goed liep. Als hij daarmee goed loopt is de brandkamer het probleem en lerne we weer een hoop. Zoniet dan probeer ik de diffusor over te zetten.
Eric, fadec handleiding van de au 540 staat hier :
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1598424
De 354 kan ik zo niets over vinden....