JetJoe 1400 nader bekeken

Zijn die jet-joe turbines nu echt zo slecht??Ik bedoel eigenlijk....ze zijn dus niet ready to run...?

Want op hun website staat het allemaal wel héél mooi voorgesteld.

Ja, zo slecht zijn ze. Het is absoluut een gok en de kans dat je een probleemloze motor hebt die lang goed blijft werken is echt heel erg klein. Het is leuk knutsel spul maar zeker niet voor de prijs waarvoor het verkocht wordt. De motor presteerd ook lang niet wat hij zou moeten en pers je het vermogen er wel uit brandt hij snel af.

De jetjoe 1400 liep heerlijk met de 2 delige conus. 420 idle na het starten en later 444. 100k bij 390. Volgas begint onder de 600 en loopt dan langzaam iets op (compressor kwaaltje). Stuwdruk was erg laag..... 4.62kg! Dat met -5 buiten. Dat de formost daarmee vloog nog..... Binnenkort maar weer de enkele conus testen, dat deed laatst 5.6kg :) Trilling was gelukkig ook weg en hij klonk erg goed. Mooi dit jaar opzoek naar een leuke kist ervoor (falcon 120 oid)

-5 Herman:confused::confused::confused:.
Dat scheelt nog al wat tov hier.
Continu 5 graden boven 0 geweest.

nou Martin het was hier echt koud alleen mensen met een tik gaan vliegen met dit weer maar het was wel weer genieten en na het landen even de turbine door laten lopen voor een paar warme handen en voeten was wel een goede bijkomstigheid
hopelijk zien we jou ook in stadskanaal met je pullers
gr.Pieter

Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn 2 jaar geleden aangeschafte JJ 1400 laten lopen.
Met de orginele pomp ging het niet dus de Pro-jet pomp van mijn kj gebruikt.
Hij starte vlot maar op 4 uur een hotspot en enn vlam van 20 cm.
De conus werdt meteen roodgloeiend.
Na afkoelen heb ik de motor gedemonteerd en de inspuitring op lekkage gecontroleerd maar deze was goed d.
Alleen bij kontrole van de smeerleiding vond ik 4!!!! gaatjes.
deze moet dus vervangen worden.
heeft iemand een adres waar ik zo een hele dunne messing of RVS buis kan kopen?Injectienaalden zijn te kort.

Eric

Back