Jetjoe Junior

Nog wat foto's van de scimitar.
image_zps60c45d1d.jpg

image_zps1f748a19.jpg

image_zps6df59079.jpg

image_zps1b612aa1.jpg

Vandaag voor het eerst gaan vliegen met de jet. Alles ging goed tot de derde vlucht. Ineens motor kompleet vast. Veilig kunnen landen, direct proberen te koelen maar hij zat compleet vast. Thuis gekomen alles gedemonteerd en dit heb ik gevonden. I
y2e6u5yr.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Martin eens even contacteren of hij die nog kan herstellen, en anders nieuwe delen bestellen. Zelf terug monteren en opsturen naar turbine rescue om te balanceren.

Vandaag even de turbine open gehaald. Weet nog niet wat ik ermee ga doen.
Compressor, achterste lager, turbinewiel, turbine huis en compressor schroef zouden moeten vervangen worden. :(:(:(

NGV zou ik niet direct vervangen zodra geen echt vervorming in zit. Op de foto lijkt het mee te vallen.

Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met deze motor. Heb er al +200 euro aan uitgegeven om hem autostart te proberen te krijgen maar zaterdag heb ik uit ellende alles er terug afgehaald en terug starten met de blazer.
Met de blazer start hij supersnel op en draait hij ook goed.
Ik had de jetjoe ecu op mijn wren/jj gezet en voor deze de nieuwste xicoy gekocht.
Maar nu weet ik het even niet meer heb eigenlijk geen zin om nog eens +450 euro uit te geven voor een motor die je niet in een model kunt inbouwen.

jetjoe

Je moet ook kijken naar je tunnel en je as .
Vaak is de as iets krom of passingen niet goed en of de boringen wat vervormd.

gr Gerrit Jan

Back