Leuke ontwikkeling, zag het al voorbij komen op FB en het heeft wel wat.
Hetgeen wat Dick beschrijft kan ik me wel voorstellen, volgens mij had AMT hier ook problemen mee op de mandragende turbine zwevers met het opstarten tijden het vliegen.
Uiteindelijk is het maar een software matig iets maar de opstart procedure tijdens een aangeblazen motor was toch anders dan een stilstaande als ik me niet vergis.
Ook vraag ik een beetje het nut af bij dit systeem, we weten allemaal dat een turbine niet zal afslaan bij 1 bel, ook niet bij 2. Er moet toch redelijk wat lucht doorheen wil een turbine echt afslaan, ok, hij gaat wel minder lopen maar vaak pruttelt hij nog goed door.
Maar het herstarten van een turbine heeft geen zin als er iets mis is aan het brandstof systeem, als je tank leeg is is je tank leeg, dan helpt opstarten tijdens het vliegen niet meer.
Als er ergens een lek zit waar lucht door aangezogen wordt dan zal dat tijdens het herstarten ook nog zo zijn en zal de turbine nog niet opstarten.
Of stel je voor dat er na de pomp een scheur in de leiding zit waardoor de lucht aangezogen wordt, tijdens de herstart zal de pomp weer brandstof gaan leveren en misschien zo je kist inpompen, is dat misschien ook ondervangen?
Dus mijn inziens heeft dit systeem alleen maar nut als je door te gekke figuren en een niet goed functionerend brandstofsysteem veel lucht in je leidingen krijg.
Het is wel een leuk gadget maar of het echt je kist kan redden betwijfel ik, als de basis niet goed is dan zal de herstart functie ook niet helpen.
My 2 cents.
Zit me trouwens net te bedenken wat er anders is aan dit systeem, waarschijnlijk herkent de ECU aan de hand van de pomp karakteristieken en de turbine sensors dat er een flame out is wat is veroorzaakt door lucht in het brandstof systeem.
De ECU zal dan waarschijnlijk zichzelf weer in de startprocedure zetten zonder dat de gebruiker dit doet.
Echter de gebruiker zou dit ook zelf kunnen, meestal moet deze vaak wel de motor eerst bewust uitschakelen en dan weer aan om de start procedure in gang te zetten.
Die stap wordt volgens mij gewoon overgeslagen.
Mhhh, zou wel eens kunnen kijken of ik mijn Kingtech in de lucht weer kan herstarten, moet dan wel de motor uit zetten en weer aanzetten voordat die weer herstart kan worden maar dat zou toch moeten kunnen.
Mhhhhh.........
Grt,
Berto.