Jets Over Pampa 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus als ik het begrijp wordt de ene discipline (electro-mini-jet) vervangen door een ander discipline (de 1 op 1 Kisten).
Of.............................zie ik het weer verkeerd. :oops: :cry:

Janneman :D

janneman zei:
Dus als ik het begrijp wordt de ene discipline (electro-mini-jet) vervangen door een ander discipline (de 1 op 1 Kisten).
Of.............................zie ik het weer verkeerd. :oops: :cry:

Janneman :D

ja jammer he..
alleen die zijn helemaal niet te betalen
ik hoorde dat een F-16 zo een slordige 60 miljoen kost? 8O
kun je voorstellen als er 4 stuks voorbij komen op 100 meter incl nabrander

Hoi,

Wat ben ik blij dat het al as weekend Pampa is en wij gaan er ook nog na toe:lol: , lekker rondneuzen daar en misschien onderdelen kopen voor men KJ66 ook ik zal de nodige foto`s maken en genieten van het geluid ook elektro natuurlijk.

Mmmmmhhhhhh een grote depron slowflyer met Turbine zou misschien wel eens leuk zijn. Sponsors gezocht??????????????????? 8) Ik bouw het wel als er mensen/firma's de spullen sponsoren. 8O

mmm theo dit is al oud nieuws
vorig jaar hebben we een Twinjet laten vliegen met een Martin kolibri turbine deze turbine had 1.2 kilo stuwdruk, een tank van 200 ml
en een ecu uit het huis van digitech .
met ook nog een brandstof ventiel
het geheel werd gepompt door een speed 200 pomp en 350mah 7,4 lipo celletjes
de piloot moest zelfs half gas vliegen anders was hij te snel...

Twinjet_kolibri.jpg

200gr_MicroTurbine.jpg

8O 8O 8O 8O 8O 8O

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=537867

nou ik ben vandaag geweest en ik vondt er geen bal aan en toen het begon te regenen ben ik maar weggegaan.
het enige mooie wat er was is de nieuwe wren 44 turboprop geschikt voor de 20cc kisten .

En in die regenbui kwam ik er aan. alles was op dat moment stil, geen enkel vliegtuig in de lucht. Toen het droog was ging er tot mijn wel zeer grote verbazing een kleine electrojet (Pyranha of Sniper) als eerste de lucht weer in, ik dacht dat die niet meer mee mochten doen????????????????????? :roll: 8O :mad:
Er werd tot 18:00 uur (de tijd dat ik weer huiswaarts ging) niet zo bijster veel gevlogen. Het ene moment was het luchtruim zeer lange tijd leeg en het moment daarop zaten tot wel 6 modellen tegelijk in de lucht en alles ging kriskras door elkaar heen, dat dit nog niet tot midairs voerde was ons een raadsel. In die tijd een duidelijke crash gezien van een of ander zwart canard geval en een model in de lucht geexplodeerd. In eerste instantie dachten we dat die NF-5 in tigerlook er dwars doorheen ging maar dan kon die normaal gesproken niet meer normaal verder vliegen wat deze dus wel deed. Bij navraag bleek het model gewoon geexplodeerd te zijn in de lucht. Verder waren er vandaag in elk geval geen echt duidelijke hoogtepunten.

Ik vond het anders wel zeer de moeite, moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit schaaljets heb zien vliegen. Heb de ganse dag aandachtig gevolgd en heb maximaal 4 toestellen tegelijkertijd in de lucht gezien. Jammer van de crashes.

Theo schreef

En in die regenbui kwam ik er aan.

Ik meen me te herrinneren op een indoormeeting in Helchteren dat een zeker iemand uit PROTEST niet meer naar Jet over Pampa zou gaan, ook niet als bezoeker.
Dit omdat er geen Electrojet meer mee mochten doen,
Ik zal maar aannemen dat hij dat vergeten is.

Janneman :zon:

En missschien was die elektro jet wel 1,5 kilo zwaar. Het kan dan wel een pyranha of sniper zijn. Maar ik heb snipers gezien die al 1,3 kilo wogen. Nou die 200 gram konden dat model ook nog makkelijk hebben. En zit je dus op 1,5 kilo, en is het weer goedgekeurd.

@ Jan, je hebt helemaal gelijk. Ik was me aan het vervelen en vanwege het slechte niet vliegbare weer (regen) besloot ik om maar naar Helchteren te rijden omdat ik wist dat enkele modelvliegvrienden die ik al lange tijd niet had gezien daar ook aanwezig waren. Ik ben dus eigenlijk bij hun daar op bezoek geweest. Trouwens Jan, vandaag zal ik er beslist niet naartoe gaan.

@ Paul, dat zou best kunnen, maar is niet aannemenlijk.

Jammer dat deze leuke jetmeeting kapot gaat aan de commercie van de grotere bedrijven die turbines en de daarvoor gebruikte modellen willen slijten.

Theo, ik kan je geen ongelijk geven hoor. :D
Bij mij prikkelt het ook en ik ben het helemaal met je eens over de commercie .
Die hebben de World Masters ook onbetaalbaar gemaakt :onweer:

Janneman :zon:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back