Jets Over Pampa 2009: inschrijvingen zijn begonnen!!

hoiii,

idd kan ik het alleen maar wat aandikken dat de organisatie naar mijn mening toch super draaide en idd de flight line was af alles liep gesmeerd , heb er zelf dit weekend 10 vluchten op nagelaten , dus wie weinig vloog had het aan zichzelf te danken :-)

op naar de volgende en volgend jaar zijn we er zeker terug bij

gtjs
wim

Ger zei:
Een Mirage III of zo van 1,80 meter span.
Ook leuk :yes:

En 100+ vluchten, mhhh, dan heb ik nog even te gaan heb er net 17 jetvluchten opzitten.

De vrouw vondt het ook leuk om eens te zien wie er nu verantwoordelijk was voor mijn nieuwe "verslaving" en eens de gezichten achter de namen te zien :D

Veiligheid is nooit te garanderen. Hekwerkje wat er staat werkt ook niet als het van bovenaf komt.

Wel netjes als er wat was. Dat ze gelijk omriepen om omhoog te kijken en op te letten.

1 klein dingetje dat me erg verbaasde. Weet niet of het opzet was of niet.

Er is een kistje geland en wordt opgehaald.
Waren op dat moment nog 2 of 3 jets in de lucht die veelal op 1 meter hoog over het veld heen schoten ( 1 met smoke)
Die op dat moment nogmaals 3 meter hoog over kwamen dat diegene die het model ophaalde volgensmij al bijna weg wilde springen.

Hoop dat het een miscommunicatie was of gepland dan op die hoogte over komen. Want als ze het echt niet wisten wil ik niet weten als je een persoon met 300+ km/h frontaal raakt.

Alcohol en vliegen vind ik meer en deels verantwoordelijk bij de vlieger zelf. Je moet zelf zo slim zijn om die 2 niet samen te doen.

Heb dit incident ook met kromme tenen gezien.
Het veld was op dat moment niet vrijgegeven om toestellen op te halen. Deze gast was dus in overtreding! De piloten waren hiervan op dit moment niet op de hoogte.
Wellicht handig om op dat moment in de pits de piloten te waarschuwen dat er iemand op het veld is.

Verder niets dan lof over de organisatie. Organiseren kunnen ze daar wel op de Pampa.
Mooie toestellen en er werd goed gevlogen. Vooral Ali en Derk (of was het Bert?) hebben indruk gemaakt, zonder de anderen tekort te doen.

Grtzz Frank

En 100+ vluchten, mhhh, dan heb ik nog even te gaan heb er net 17 jetvluchten opzitten.
Ik heb er, pas in de 3 maanden (met 1 maand tussenstop) dat ik aan het jetten ben, nu 32 vluchten op zitten! Inderdaad, hoezo verslaving? :D

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Mooie Meeting

organisatie was perfect.
koen met de vliegleiding was zeer goed geregeld..
geen gezeur , geen voorkruipen , en juist iedereen kon vliegen zoveel als ze wilde.
dan moest je maar geduld hebben.
maar Ger en diverse (wij ook) waren al zo slim om smorgens te gaan vliegen toen het lekker rustig was.
voorkruipers:
er waren er die het probeerden , maar de arendsogen van Koen en zijn hulpen werd dit snel onderschept.
vanuit onze positie was dit wel leuk om te zien hoe ze het probeerden...
en weer terug gefloten werden.

Parkeren..

Camping kon wat beter , maar ik geloof dat word weer beter volgend jaar.
is een kwestie van veel overleg.
heb wat goede voorbeelden gezien bij andere meetings.

over gesloten tenten..

er waren op zaterdag veel problemen met regen.
als je als team Als hobbies - Digitech daar staat , met meer 14 zenders tankstations .
vind ik het wel zo slim om de achterkant er even tegen te laten.

op zondag was alles open en perfect voor iedereen even te woord te staan en vragen te beantwoorden.

ik vond het zelf dit weekend een dikke 10 , alles goed geregeld..

see you in Rheid...

Zag het ook, met de Kingcat, als je kist op het veld staat of net ernaast, dan alleen het veld op na duidelijke communicatie, enne dit moet je natuurlijk zelf kunnen inschatten, als die bewuste Kingcat in de lucht is zie je nu eenmaal een spectaculaire vlucht en ga je pas na zijn landing en met toestemming van de vluchtleider je kist pas halen. Er blijven altijd van die 'Remy's' bestaan vrees ik, die zomaar het veld opwandelen. (alleen op de wereld)
Er zijn statistieken bijgehouden merkte ik in de ready box, was ook om de ingeschreven 'kijkers' een beetje te schiften van de werkelijke vliegers, iedere vlieger/piloot had een vast nummer wat iedere maal genoteerd werd als hij weer aansloot in de rij, krijg je een perfect beeld van wie er werkelijk vloog. sommige wel erg veel :wink: en dat zonder gepush of oeverloos gediscuseer, chapeau.
Ook de flightleaders waren correct, ben zelf 2 X achter de witte lijn gekomen, 1 X met de Velox, inschatingsfout wind die iets gedraaid was en 1 X met de F86K om een F16 iets ruimte te geven waardoor ik te ver doorschoot, maar werd direct tot de orde geroepen :wink: alles in goede harmonie gelukkig.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
over gesloten tenten..

er waren op zaterdag veel problemen met regen.
als je als team Als hobbies - Digitech daar staat , met meer 14 zenders tankstations .
vind ik het wel zo slim om de achterkant er even tegen te laten.

Op zaterdag was het weer voor de middag zo mooi (tot aan de regen rond 3 uur) dat de tenten wel open konden dus dat voor de regen dicht houden was geen redenen.

Heb dit incident ook met kromme tenen gezien.
Het veld was op dat moment niet vrijgegeven om toestellen op te halen. Deze gast was dus in overtreding! De piloten waren hiervan op dit moment niet op de hoogte.
Wellicht handig om op dat moment in de pits de piloten te waarschuwen dat er iemand op het veld is.

Frank en alle anderen,

ik heb dit moment ook met schrik meegemaakt. Ik moet toch even zeggen dat de piloten op dat moment WEL al waren ingelicht over het feit dat er iemand het veld op ging. Maar toch kwamen ze nog zo laag (en erg snel) over.

Jammer feit dus, had niet mogen gebeuren, maar volgens mij was de vluchtleiding (die vlak bij me stonden) zeker niet in fout !

Groetjes,

Davy

Maar toch kwamen ze nog zo laag (en erg snel) over
Als ze ingelicht waren dan is dat een kwalijke zaak.

Denk dat met dit soort situaties je beter kan wachten met de kist halen (behalve ipv brand natuurlijk) tot iedereen aan de grond staat.

Je kan wel zeggen van "jongens jullie moeten nu even hoog blijven" maar mocht er 1 toevallig net op dat moment een flame-out krijgen dan gaat hij toch proberen de kist op het veld te krijgen.
En dan loopt misschien net toevallig toch diegene die zijn kist ging halen in de weg.

Veiligste is iedereen aan de grond? dan pas het veld op om de kist te halen.

Denk dat met dit soort situaties je beter kan wachten met de kist halen (behalve ipv brand natuurlijk) tot iedereen aan de grond staat.

Nou......ik zat net jouw filmpje te bekijken (formost) en volgens mij was het een beetje lopende band werk, dat is niet erg (het was tenslotte druk) maar dan zullen er toch bijna geen momenten zijn geweest dat iedereen aan de grond stond?:)

leraar/leerling

Even een hilarisch momentje voor mij was toen ik Davy even met m'n kist liet vliegen aan een draadje, leraar/leerling systeem dus, afijn ik kreeg dus les van hem hoe je bepaalde figuren netjes vloog, klasse Davy.
Volgende keer druk ik jouw die zender gewoon in je handen.

Ger.

Hey Ger,

je doet me blozen... :-)
De complimentjes die ik van de mensen rondom me kreeg, waren leuk. Ook jouw gezicht was geld waard toen ! :-)

Ik hoorde net dat je aan vervanging van toestel toe bent, dus ik wil eventueel wel de koffer van mijn wagen openzetten... Ik denk dat een Veloxje wel net past ! Hahahahahaha...

P.S. ENORM bedankt dat ik enkele keren heb mogen vliegen !

Leuk om de positieve commentaren hier zo te lezen. Dank!

Ik was benieuwd of de vluchtleiding dit jaar beter ging lopen als vorig jaar. Volgens mezelf en anderen was dit wel het geval.

Ik heb me ook goed geamuseerd ondanks de drukke bezigheden en het gebrek aan slaap. Ik merk wel dat je in die omstandigheden dan niet 100% relaxt staat te vliegen :mrgreen:.

Morgen een dagje uitrusten en woensdag trekken we richting Rheidt.

Leuk om de positieve commentaren hier zo te lezen. Dank!
Ik was benieuwd of de vluchtleiding dit jaar beter ging lopen als vorig jaar. Volgens mezelf en anderen was dit wel het geval.

Koen,

als lid van PMF ben ik FIER op jullie, de jongens in de start flightline... Ik heb het gevoel dat het daar dit jaar erg soepel verliep. Ook de piloten laten dat hier duidelijk merken en da's fijn. Bedank ook maar jouw kameraden die, zonder dat ze het moesten, daar ook stonden.

Buiten jullie vind ik trouwens dat IEDEREEN zijn best heeft gedaan. Velen weten niet dat we dit jaar een pak minder helpers hadden, maar je ziet, ook met minder is het goed verlopen.

Groetjes,

Davy

Back