Joysway Dragonfly

Hallo mede piloten.
Ik acht de kans nihil maar vraag het toch maar even:

Iemand die van jullie vliegt of heeft gevlogen met dit toestel: Joysway Dragonfly?
Het betreft een soort van Funjet-achtig gelijkend toestel maar dan als waterversie uitgevoerd.
Ik vind mijn Hype Seawind lekker vliegen en bevalt me goed zo'n type toestel met de prop hoog zittend en de mogelijkheid om op water/gras en sneeuw te kunnen landen.
Nu aas ik stilletjes op die Joysway Dragonfly.
Op You Tube vliegt het voor een 700mm span best goed.
Maar het toestel is ook net als de Hype Seawind wat overprezen.( stelletje boeven )
Ik ben dus op zoek naar deze Joysway Dragonfly voor een nettere prijs dan die ±168 gemiddeld en zou graag van iemand willen vernemen indien die een Duitse Webshop ziet waar dit toestel leverbaar is.
In Engeland is het leverbaar maar haal het liever uit Duitsland .
Bij Schweigerhover is het toestel out off stock.
Hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven.
Mijn dank is groot.
Vr Gr D

Hoi dylan

Dit model zullen de meeste kennen onder de naam polaris

DeZe die jij bedoeld is een arf hiervan
Kijk even in het watervlieg draadje daar staat een apart bouwdraadje van de polaris

Lijkt op een polaris is het NIET. Lijkt het meest op een Polaris Ultra, maar is het NIET.
Polaris moet je zelf bouwen van depron deze is van Epo schuim net als een Polaris Ultra.
Polaris Ultra moet je eigen setup in zetten deze is inderdaad kant en klaar.
Nadeel van de Polaris Ultra is dat die nergens in europa te krijgen is en je al 170 euro kwijt bent zonder setup om hem hier te krijgen. Deze Dragonfly van fabrikant Ripmax is hier overal te krijgen maar betaal je ook wel veel voor:-(
Dragonfly:

Polaris Ultra

Gr,

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Brutus.......bedankt voor je input en de filmpjes.
Zo wat ik van al die filmpjes zie vliegt het toestel verdomd goed.
Mede daarom dus ook het toestel onderweg hebbende.
Zal deze Dragonfly straks een mooi plekje krijgen naast haar zusje de Hype Seawind.
Heerlijke hobby.
Vr Gr D

Toestellen zijn onderweg.
Hoop volgende week dat ze binnen zijn.
Dan opbouwen en de Maiden laten maken.
Met wat geluk vliegt de Dragonfly volgend weekend net zo lekker als de Hype Seawind.
Heb er veel zin in want dat starten en landen met een vliegtuig op water gaat me nu wel jeuken. Ha ha ha ha
Zal vast door dit prachtige zomerweer komen.
Vr Gr D

Jihaaaaaa......
Gisteren de Ripmax Dragonfly binnengekregen.
Brutus heeft de zijne al vliegklaar.
Ik maak de mijne van het weekend ready to fly.
We gaan zo naar een groot meer toe waar hij zijn watervliegtuig gaat Maidenen.
Ik neem mijn Hype Seawind mee.
Die zal dan voor de eerste keer op water gaan starten en landen.
Of ik zenuwachtig ben??
Nou en of.Ha ha ha ha ha
Starten vanaf het wateroppervlak zal wel gaan.
Maar landen...........
Vr Gr D

Gisteravond dus met Brutus naar het grote meer getogen.
Hij daar zijn Dragonfly gemaidend.
Ging helemaal volgens het boekje.
Zelf had ik de Hype Seawind bij me en ook dat ging wonderwel goed op water.
Starten was een eitje en landen moest ik het koppie erbij houden en niet teveel trekken aan de Elevator tijdens de touch down ivm niet wilen stuiteren over het wateroppervlak.
Al met al een pracht vliegavond gehad.

Afgelopen middag mijn Dragonfly in elkaar gestoken.
Het bouwen was volgens het boekje kinderspel maar vond het qua ruimte om de elektronika in te herbergen geen fijn toestel.
Ik heb daarom wat zaken vermaakt aan het toestel waarbij ik de waterdichte regelaar nu bovenop de rug van het toestel verzonken in Depron heb zitten maar waar het toch meer koeling krijgt dan binnenin.
Een andere oplossing zou zijn geweest lucht intake aanvoer te maken voor de regelaar maar daarvoor zou dan de Canopy eraan moeten geloven.
Ik heb gebruikt gemaakt van een soort klepje dat er al inzat om de ontvanger achter te herbergen.
Dat klepje heb ik nagemaakt van Depron en zo een deksel gemaakt waar de regelaar nu voor 2/3 deel inzit.
Kon de regelaar ook niet te hoog laten zitten op de rug van dit toestel want anders zou het de luchtaanvoerstroom van de prop in de weg zitten.
Een flutterend geluid zou dan het resultaat zijn en dat wil ik niet.
Vanavond maar de Maiden gaan maken.
Ben benieuwd.
Vr Gr D

De Maiden van mijn Dragonfly is inmiddels een waarlijk feit.
Ik heb het toestel laten starten op gras.
Dacht niet dat het toestel vooruit zou komen maar wonderwel ging dat met het grootste gemak.
Sterker nog: het toestel was zelfs als een RC auto'tje op het gras rond te laten gaan zonder op te stijgen.
Heel vermakelijk en zelfs de bochten waren goed te sturen.
Toestel vloog lekker en voor een Jet model erg stabiel en dosiel.
Op naar de volgende vluchtjes ermee en op naar het water.
Vr Gr D

Goed: het resume.........
Mijn Dragonfly vliegt inmiddels lekker en goed.
Heb wat zaken aan het toestel aangepast voor een nog beter vlieggedrag.
Afgelopen ochtend nog wat testvluchten gedraaid en toestel is nu helemaal klaar om ingezet te gaan worden.
Mijn Hype Seawind is een toestel dat als overeenkomst met de Dragonfly heeft ook een watervliegtuig te zijn maar dan houdt de vergelijking wel op.
De Hype Seawind kan zelfs met ge-upgrade sterkere motor niet zonder hulp van het droge gras opstijgen.
Laat staan rondjes tokkelen op het veld over het gras heen.
De Dragonfly daarentegen doet dit op haar gemak en knettert fluitend met 2 vingers in de neus het veldje over op het droge gras.

De Dragonfly is iets windgevoeliger dan de Seawind met als gevolg dat als er veel wind staat het waggel de waggel gedrag tevoorschijn komt.
Heeft mede te maken met het staartgedeelte waar ook nog eens de motor in zit verwerkt.
Vliegen doen ze beiden goed maar vind de Dragonfly net even iets lekkerder.
En ondanks dat deze nog helemaal stock is tegenover de ge-upgrade Seawind.
Vind het Jet model ook een net iets mooier vliegbeeld geven.
De Seawind is een wat conventioneler toestel.
Al met al 2 toestellen die het als amfibie toestel erg goed doen.
Zal ze beiden eens flink gaan uitmelken de komende tijd en vanavond met de vliegmaatjes maar weer eens lekker vliegen.
Vr Gr D

Ik heb er 1 via een website uit de UK. 129 pond incl verzending.

Ik had meteen een falende rudder servo. Is inmiddels gefixed met wat kunst en vliegwerk.

Meer te lezen hier:
Joysway Dragongly / KMP Allstar - RC Groups

Aangezien ik al 3 formaten Polaris vliegtuigen bezit en er heel vaak mee vlieg ben ik gewend aan het vlieggedrag en verwacht ook geen problemen om deze de lucht in te schieten.

Ik denk dat Hobbyking deze ook binnenkort in hun assortement gaat opnemen tegen een misschien wel nog scherpere prijs.

Goeie keuze en een nette prijs!
Hoop dat de Dragonfly jou gaat bevallen.
Mij en Brutus in elk geval wel.
Vind het zelf wel een behoorlijk waggel de waggel kistje.
Helemaal als ik het vergelijk met mijn overige schuim kistjes van dit soort formaat.
Met windstil weer vliegt zij nagenoeg strak maar met wat wind erbij lijkt doet ze een dronken eend na.
Denk dat het vlieggewicht en vorm van het toestel daar debet aan zijn.
Een 3-assen Gyro zou dit waggel de waggel probleem moeten elimineren maar dat weten we pas over een paar weken als Brutus zijn Dragonfly van een Gyro voorziet.

Voor de rest heb ik tot op heden sinds ik haar vlieg zo'n 30 vluchtjes gemaakt.
Zeer vermakelijk toestel en rondknallen op gras is ook leuk om te zien.
Brutus en ik hebben onze toestellen ook al op 4S Lipo gevlogen en dat gaat met de stock set up goed.
Oke, de regelaar wordt met langere tijd op vol gas wat warm maar blijft binnen de perken.
En al helemaal hoe ik mijn regelaar heb zitten want die krijgt het maximum aan luchtkoeling.
Op 4S Lipo wil zij met de stock set up behoorlijk van haar plek.
Wel neemt het geluid van de prop wat toe maar niet echt hinderlijk.

Ik vlieg haar op een 3S 2200Mah Lipo pack op half gas wel 9 minuten rond.
Met de gas-stick vol open en dat constant haal ik 6 minuten vliegtijd.
Gemiddeld zit ik op 8 minuten vliegtijd.
Nette waardes vind ik zelf.
Overigens las ik dat jij schreef dat HobbyKing waarschijnlijk ditzelfde model gaat leveren.
Ik hoop het van harte want zou dan heel graag dat toestel van HobbyKing eens willen proberen.
Deze Dragonfly bevalt mij al super en het toestel is ook nog eens makkelijk mee te nemen vanwege haar geringe spanwijdte.
Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Al mijn Polaris vliegertjes waggelen. Dat hoort een beetje bij dit model. Ik ben benieuwd of het met deze erger of juist minder is dan bij de anderen. Aangezien de vorm van de vleugel veel beter is dan bij het echte Polaris ontwerp.

Ik heb zo'n 3-as gyro getest op een Polaris. Dat kan ik zeer afraden. Het toestel gaat trager reageren en ook de fun-factor dondert naar beneden. Althans bij mijne was dat zo, dus ik neem het waggelen voor lief.

Van de hobbyking versie is al een foto opgedoken. Exact hetzelfde ding maar met andere decals.

Je bent weer helemaal helder en ik denk ook dat het niet wat gaat worden met die Gyro erin straks.
Maar eerst maar eens bekieken hoe het gaat.
M'n vliegmaat Brutus steekt er straks zo'n HobbyCity Gyro in en wellicht helpt het tegen het waggelen.
Vind het waggelen op zich niet heel erg storend hoor, maar als het behoorlijk waait dan liekt het soms nergens naar.Ha ha ha ha
Heb nog een Parkzone VisionAire staan en zit er lichtelijk aan te denken om daar de heel goed werkende 3-assen Gyro/Ontvanger van over te zetten naar de Dragonfly.
Maar wacht eerst af wat de Dragonfly van Brutus gaat doen met die Gyro.

Ik ben ook erg benieuwd wanneer Hobbycity die Dragonfly versie van hun in de verkoop zet.
Hopenlijk snel en dan ook gelijk in het NL Warehouse.
Ik zou graag zoiets willen uittesten naast deze al vliegende Ripmax Dragonfly.
En dan ook willen opkrikken met een snellere set up.
Mocht jij eerder dan mij horen dat Hobbycity (Hobbyking) die Dragonfly uitbrengt dan hoor ik dat graag in dit Topic van jou.
2 paar ogen zien meer dan 1 paar.
Vr Gr D

Ik heb de maiden gemaakt vanavond!

Nu snap ik wat jij bedoeld met waggelen. Deze waggelt echt heel erg. Er stond helemaal niet veel wind maar zo waggelen mijn andere Polarissen pas bij windkracht 4. Maar die gaan ook echt een heel stuk harder, misschien scheelt dat ook. Qua gewicht zitten ze allemaal ongeveer op hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

Verder ziet het er uit als een Polaris, het klinkt als een Polaris, en... het vliegt als een Polaris. Al is deze een stuk onrustiger.

De uitslag op de roervlakken is standaard veel te veel. Ik had dat met mijn zender terug gebracht naar 50% op de elevator en 60% op de ailerons en da's meer dan genoeg. Ik ga dat later nog veranderen door de servo stangetjes in een ander gaatje op het servo hoorntje te prikken.

Verder een prima maiden. Dit ding start, vliegt en landt zo gemakkelijk. En is ook behoorlijk stil, mijn andere Polarissen gieren er op los als een malle.

Over de accu positie ben ik niet tevreden. Het CG moet 1 cm voor de step liggen. Dat haalde ik alleen met een 1200mA en 1300 lipo. Met zwaardere lipo's, zoals een 1800 of een 2200 zit de regelaar in de weg. Ook dat ga ik aanpassen door de regelaar naar achter of op het plafond te plaatsen.

De regelaar, en accu ook trouwens, worden wel behoorlijk warm. Ik ben ook benieuwd wat jij daar aan gedaan hebt.

Verder ben ik zeer tevreden, het is een solide ding en geeft een mooi vliegbeeld. Ik heb nu getest op gras maar ik ga er ook zeker een hoop lol aan beleven op het water.

Groetjes,
André

Oh ja, die hobbyking variant is dus echt dezelfde als die van ripmax, dus geen namaak of look-a-like, het is gewoon hetzelfde ding. Blijkbaar kopen ze groot in als een model ze bevalt. Die hoef je dus niet te bestellen want je hebt er al 1.

Laatst bewerkt:
Ha ha ha ha ha..........
Blij dat jij het nu zelf hebt meegemaakt en het waggel de waggel gedrag hebt ervaren.
Geloof me, met weinig wind valt het reuze mee, maar het zou minder mogen zijn.
Voor de rest heeft het toestel inderdaad een mooi vliegbeeld en ziet het er in de lucht net zo uit als een straaljager vind ik zelf.Dat heb ik al een aantal keren ervaren als het toestel over kwam.Het lijkt dan net zo'n Mirage Jet straaljager.
Best wel vet vind ik dat.

Wat de voedingsbron betreft:
M'n vliegmaat steekt er verschillende soorten Lipo packs in.
Van 3S 1300Mah tot aan 3S 2200Mah tot aan 4S 1300Mah.
Zelf gebruik ik het liefst de 3S 2200Mah packs.
Gisteravond nog getest met 2 stuks 4S 1000Mah in serie en daarmee dan 2000Mah hebbende.
Ging ook, maar de regelaar werd wel een stuk warmer dan vliegen op 3S Lipo.
Dat bewaar ik dus maar voor kouder weer zoals in de herfst of winter.

De stock regelaar wordt inderdaad erg heet als je het zomaar in het toestel laat zonder enige vorm van koeling.
Dat hebben we ook al uitgetest.
Om geen uitval van de ESC te riskeren heeft m'n vliegmaat luchtkoeling aangebracht dmv een lucht-happer op de Canopy en lucht-outtake aan de achterzijde van het toestel.
Dat werkt want zijn regelaar blijft nu veel koeler.

Zelf heb ik het anders gedaan.
Minder fraai maar nog effectiever: ik heb de regelaar deels laten uitsteken net boven de bovenzijde van de romp.Dat heb ik gedaan door de ESC in te bouwen in een Depron plaatje en dat op de plek gezet van dat andere dekseltje net achter de Canopy.
Kan het lastig verwoorden maar geloof me, mijn regelaar wordt amper warm met 6 minuten vol gas vliegen op 3S Lipo.
Die van m'n maatje krijgt het veel warmer.
Maar.......zijn koelings methode is netter en optisch mooier.
In elk geval krijgen we beiden geen last meer van een te warme regelaar.

Ik zou straks heel graag zo'n HobbyCity toestel alszijnde deze willen proberen.
Je hebt gelijk, ik heb er al eentje maar wil heel graag een tweede erbij en die dan up-graden met dikkere motor.
Wil dat niet met deze doen, want die vliegt stock al lekker en kan het toestel zowel op 3S als op 4S Lipo vliegen zonder iets te hoeven veranderen aan de prop of regelaar.
Dat vind ik wel een gebruikersgemak.Ha ha ha ha ha ha
Heb jij enig idee wanneer HobbyCity de hunne gaat releasen?
Ik kan er via Google niets over vinden.
Onder welke naam gaan zij de hunne dan voeren?
Vr Gr D

Vandaag weer gevlogen met de Dragonfly. Ik had de standaard regelaar gewisseld voor een andere 40A. Deze wordt wel een stuk minder warm. Ik heb 'm meteen een stuk naar achter geplaatst waardoor ik vandaag met 1800mA gevlogen heb.

Het is, net als mijn andere Polarissen, een heerlijk toestel om mee te vliegen.

Misschien is dit ook een oplossing tegen het waggelen:
Polaris-ESC-fail1.JPG

Dat maakt meteen de hele staart constructie een stuk sterker. En deze waggelt dus ook niet.

Ik had trouwens nog een filmpje gemaakt vandaag:
a3yc2gI9OO0[/media] Joysway Dragonfly - YouTube

Dit is een foto van het hobbyking ding. Een naam is niet echt te ontdekken. Volgens de persoon die met die foto aankwam is dit een test team:
994874_605237759520270_587427115_n.jpg

Als je heel goed kijkt zie je dat de staart deels is afgebroken.
Meer weet ik er ook niet van, dus niet van een release datum. Ik had de website al afgespit maar nog niks gevonden.

Wat ik wel weet is dat conrad deze op voorraad heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was gisteren bij een vliegmaat op bezoek die in Zeeland woont.
Het waaide stevig gisteren want denk dat wel een windkracht 5 was. (dat vond de Zeeuw ook waar ik op bezoek was)
Ik had mijn Dragonfly bij me en wijfelde zeer of het wel verstandig zou zijn om dit toch wel lichte toestel te laten vliegen bij zulke harde wind.
Kon het niet laten en toch maar geprobeerd.
Moet zeggen dat het me reuze meeviel.
Mede omdat dit toestel bij zelfs al weinig wind snel waggel de waggel gedrag gaat vertonen.
Daardoor dacht ik dat het met die harde wind van gisteren een nagenoeg onmogelijke opgave zou worden om het toestel vliegend te houden.
Maar de Dragonfly vloog eigenlijk best wel goed.
Oke, het waggelen zat er nu meer in met die harde wind maar het was goed te doen.
Het vlieggedrag zag er met die windkracht 5 niet eens zo belabberd uit.
Landen was een pain in the ass want de snelheid moest er uit en met die wind ging het toestel alle kanten uit ondanks dat de wind recht op de kop van het toestel kwam.
Heb het daarom ook maar bij 1 vluchtje gehouden want de landings area was van een te slechte conditie daar.
Was wel een soort van kanaal waar ik had kunnen landen maar tijdens een poging daartoe had het toestel zoveel last van turbulentie dat ik het niet durfde om het op het water neer te zetten.(gevalletje van net kunnen omslaan tijdens de landing door een rukwind en dat in combinatie met de best wel stijle wand van het kanaal verstandigerwijze maar niet gedaan)
Een 'slechte' maar Crash/schadevrije landing in het hogere gras was daarom een betere optie.
Al met al blijft het een erg fijn toestel en zit met smart te wachten totdat HobbyCity die van hun vrijgeeft en ik er eentje kan aanschaffen en dan kan voorzien van een upgrade set-up. (dikkere motor/zwaardere regelaar/digitale servo's)
Vr Gr D

Met zo'n wind zou ik ook het water vermijden en het lekker bij gras houden. Ik heb ook al een paar keer gehad dat er 1 omsloeg op gras. Dat wil je niet meemaken op het water. Verstandig dat je het bij 1 vlucht hebt gehouden.

Volgens mij heeft het wagggelen niet zo zeer met wat meer wind te maken maar met turbulentie. De ene dag is dat meer aanwezig dan de andere.

Ik heb er vandaag ook weer meerdere lipo's mee leeggevlogen en ik begin steeds meer verslingerd te raken aan dit vliegertje. Met weinig turbulentie is deze eigenlijk een stuk stabieler dan mijn zelfbouw polarissen. Die moeten qua ailerons continue gecorrigeerd worden. Daar heeft deze totaal geen last van en vliegt zo strak als een snaar.

Ik heb 1 Polaris, een 83% zelfbouw versie en daar vlieg ik graag mee met harde wind. Niet op het water maar wel op gras. Snoeiharde fly-by's en haakse bochten tegen de wind in bij het landen. Mooier wordt het niet. Het maakt me bij die 83% versie ook niet uit om te crashen, hij heeft al meer dan 15 reparaties achter de rug en 100 gram extra ballast aan lijm en tape, dus er kan er best nog 1 bij.

Ik weet niet of deze dragonfly zich goed leent om te upgraden. De hele staartconstructie is volgens mij al het hele probleem van het waggelen. Laat staan dat je er een nog sterkere motor op gaat zetten. Je zal dan echt moeten versterken zoals ik gedaan heb op de foto. Om de servo's te upgraden zal je moeten snijden. Zie mijn foto om de falende roerservo te fixen, geen pretje:

Dscn1570.jpg

Oh ja, ik heb vandaag ook een 4S lipo getest maar vond dat niet echt een succes, hij leek ook niet echt veel harder te gaan. Op 3S vliegt deze veel fijner.

120 km/u

Ik had vanavond de prop vervangen voor een APC 6x4 (zo'n grijze) want ik vond de standaard prop te veel buigen bij vol gas. En bij de regelaar is de soft timing veranderd naar medium timing.

Dit model maakt al niet veel herrie maar dat is nu nog minder. Daarna heb ik er zo'n GPS dingetje van hobbyking ingestoken om de snelheid te meten. Ik heb dat gedaan met 1 vlakke vlucht. Eerst tegen de wind in en daarna terug en meteen landen. Tot m'n verbazing stond er 128 km/u op dat ding! Ik heb ook de windsnelheid gemeten en dat was max 6 km/u.

Oftewel, dit ding gaat met gemak 120 km/u ! Daarmee evenaart deze mijn snelste zelfbouw Polaris.

Graag had ik op het veld nog even de timing van de regelaar veranderd naar hard timing, maar ik had de programmeer handleiding niet bij me. Volgende keer maar eens testen.

Ik had ook nog een 4S lipo getest maar daar ging 'ie niet echt harder van. Ik vond ook niet dat het motortje mooi liep op dat voltage.

Bij mijn toestel beginnen wel hier en daar de decals een beetje los te laten. Ik los dat maar op door er een stukje doorzichtig plakband overheen te plakken. Ben benieuwd of dat bij jullie ook het geval is.

Laatst bewerkt:
Back