Bouwverslag Junkers Ju-87 B2 Picchiatello ⇨ W.Nr.0353 | 236 Sq. 96 Gr. Aut. B.

.
Ik kan me goed voorstellen dat de russen het op die manier deden ;)

Ik ben ook niet helemaal thuis in het militaire spul.

No problemo, ik vind het leuk dat je meedenkt!

Groeten, Ramses

.
@ Henri: :mrgreen:

[edit] reactie aangepast

@ Wicky: zie reactie twee postings hieronder ( #269 )

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
@ Wicky: Gefeliciteerd met de maiden! Nou niet achter m`n Picchiatello aan gaan jagen he? Tegen dat elektro geweld kan m`n Picchiatello niet op... of misschien wegkomen in een stijle duik? :mrgreen:
@Femmo: Klopt
@ Wouter: Dat is waar inderdaad! Ik heb wel eens foto`s gezien van duitse tanks en vrachtwagens die met bezems werden voorzien van wintercamouflage.

Ik heb net de rechtervleugel 'versleten', komende week eens aan de gang met de zwarte wash.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
.
@ Henri en Wouter: De Britten gebruikten voor hun invasie strepen een soort blokwitters, brede kwasten of zelfs sponsen en ook niet altijd afplakband :mrgreen:

spitfireixinvasionstripes.jpg

Invasionstripes-1.jpg

gall8.jpg

Groeten, Ramses

.
De Picchiatello is 'versleten' en klaar voor wat bruine vlekken en de zwarte wash:

full

full

full

full

full

full

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is erg mooi geworden ! maar moet je niet gaan vliegen met dit mooie weer ? Ik ben er net even met de Wal op uit geweest , geweldig dit weer ;)

Mvg,

Bart

.
Thanks! :D
Eigenlijk wel, :zon: maar ik stond dit eerste weekend met heerlijk warm lenteweer in de sneeuw 8O Lekker geskied met m`n dochter!

Groeten, Ramses

.
Yep, warmste weekend in maart in nederland ooit en wij naar `t buitenland met een muts op, handschoenen aan, etc. lekker in de sneeuw... :mrgreen:

Groeten, Ramses

.
Het laatste schilderwerk gedaan aan de Picchiatello :Fade-color
Hierna alleen nog een zwarte wash over de hele kist en dan is ie klaar voor de brandstofbestendige blanke lak en de inbouw van motor en besturing! Bijna...

De smeerboel uit de uitlaten en MG`s heb ik aangebracht dmv een dry-brush met Revell verf.

Eerst de lichte onderlaag in de kleur '83 matt':

full

Daarna eroverheen met de kleur '84 matt':

full

En dan de laatste laag in kleur '9 matt':

full

Resultaat:

full

Ziet er heel erg donker uit op deze foto`s dus even buiten in de zon foto`s gemaakt:

full

Het bruin lijkt wat teveel maar wordt minder als de zwarte wash er straks overheen zit.

full

full

full

Groeten, Ramses

.
Thanks Wouter!

Ik zat er net nog even naar te kijken en vond het bruin toch iets te veel. De verf is nog niet droog dus kon het nog wat verwijderen. Iets minder aanwezig zo, de zwarte wash doet straks de rest:

full

full

Groeten, Ramses

Zelf gebruik ik vaak "Rubber" van, ik dacht, Modelmasters. Bijna-zwart-donkerbruin.

Back