.
@ Wouter en Bart: Bedankt!

@ Henri:
@ Henk: De transparante PU-lak om te glassen heb ik bij de Praxis gekocht. De PU-basis kleurlakken heb ik bij de Karwei laten mengen in de gewenste kleuren en de transparante 2K PU-lak heb ik hier bij een lokale verfwinkel gekocht.
De 1K transparante PU-lak en de PU-kleurlakken zijn inderdaad op waterbasis, het gereedschap kan met water gereinigd worden. De basis van de 2K-lak weet ik niet, er staat alleen PU op en een heleboel chemische termen
Ik gebruik dit laksysteem omdat alle gebruikte lakken op de kist dan dezelfde basis hebben en ik zeker weet dat ze niet met elkaar gaan reageren. De hechting is ook erg goed, het is eenvoudig te verwerken en het stinkt niet zo.
Hieronder een foto van de transparante 1K PU-lak om te glassen, daarnaast 1K PU-kleurlak, daarnaast 2K transparante PU-lak voor de brandstofbestendige eindlaag welke ik gebruik:
De lak om te glassen is hoogglans. De kleurlakken zijn zijdeglans (ZG) maar drogen mooi mat op. De 2K lak is ook zijdeglans maar is minder mat dan de kleurlak (klein beetje reflectie).
Neusje van m`n Moth glassen met de transparante PU-lak van de Praxis...
... en de kist afgewerkt met de PU-kleurlak van Karwei in de gewenste kleur gemengt:
Glassen van m`n Chippy met de transparante PU-lak van de Praxis:
Hier heb ik een acrylprimer uit een spuitbus overheen gespoten en de Chippy wordt ook afgewerkt met de Karwei PU-kleurlak met daaroverheen de 2K PU-lak:
Karwei PU-kleurlak op m`n Student:
Succes Henk met het afwerken van je mooie grote Jug!
Groeten, Ramses