Ka-8b 3,5m

Hij is van kruin tot hak 37 cm. Volgen Hangar9 is dat 1:4. Zoals wel vaker is dat wat overdreven of het is een schaalmodel van een héél klein kereltje. Het is meer 1:4,5 en dat is precies de schaal van onze Spatzen (ik heb dezelfde)

De pop weegt trouwens ook nog maar eens 130 gram.

101228_Spatz001.jpg

101228_Spatz002.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi Arjan!! Ook ontzettend snel binnen vanuit de US deze keer. NL Douane lekker op vakantie zeker? Jammer dat zij geen 1/3 poppen hebben.

Gr,

Johan

Hi Arjen,

1:4,5 ? dan zou de man slechts 166 cm hebben gemeten. schaal 1:5 = 185 cm. Ik vind hem in elk geval groot genoeg voor de motorspatz. ik ga kijken of ik kan bestellen.
gr

Gait

Ja klopt, het bovenlichaam en hoofd lijkt wel ongeveer 1:4, de totale lengte is wat minder. Het voordeel van dit mannetje is dat hij zo flexibel is; het is in feite een lappenpop met ijzerdraadjes dus erg flexibel (ook in de breedte)

Ja, als je zo naast elkaar ziet: hij was al niet lelijk, maar nu is ie weer nieuw! Netjes hoor. Binnenkort hangt ie achter de kadett?

De eerste vluchten na het opleuken.
We hebben de elektrische lier van Gerrit even getest zodat we zeker weten dat hij het volgende week op het wintertreffen goed doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gerrit heeft een mooie vleugelgeleider gemaakt waarmee grondstarten een eitje wordt.
En Erik heeft een mooie Sexta-copter of zo met een camera er in. Geeft leuke beelden...

(geluid wordt aan gewerkt)

Laatst bewerkt door een moderator:
Arjan hoe ver naar voren heb je de haak zitten op die Ka 8?
Ik heb de mogelijkheid om een lierhaak in de Grunau Baby te zetten (afneembaar). Dit zit echter vrij ver naar voren. Ik zal eens een foto maken. Zou leuk zijn om dit met de GB ook eens te doen. Groeten, Maarten

leuk

Vliegt goed, jou KB8.
Ik krijg weer zin om mijn Bergfalke van stal te halen als ik dit zie.

Leuk hebbedingetje met die camera , een soort vlliegend schoteltje.

Mgv,
Aurectar

Arjan hoe ver naar voren heb je de haak zitten op die Ka 8?

Maarten,
Zowel bij de Ka-8 als bij mijn kleine Baby zit de haak precies op dezelfde plek;
als je een winkelhaak tegen de onderzijde van de vleugel legt en dan vanaf de neuslijst recht naar beneden gaat, daar zit de haak onder de romp. Beiden zijn absoluut zeer stabiel aan de lijn.

Zo wat een mooi filmpje hee! Die luchtbeelden zijn echt te gek!! Overigens, waar vliegen jullie? Wat een mooi veld is dat zeg!

Maarten,
Zowel bij de Ka-8 als bij mijn kleine Baby zit de haak precies op dezelfde plek;
als je een winkelhaak tegen de onderzijde van de vleugel legt en dan vanaf de neuslijst recht naar beneden gaat, daar zit de haak onder de romp. Beiden zijn absoluut zeer stabiel aan de lijn.

Heb je die haak dan naast de schaats gezet?

Als je ziet hoe mooi dat gaat (mn. het lieren) vraag je jezelf af: waarom doe ik dat niet?

Weet iemand een club in het Noorden van het land die zich hiermee bezig houdt? :confused:

Ziet er ERRUG goed uit. :p

jan.

KA-8b

Jan,

bij ons op de club is een nieuw lid die een lier heeft (met alles ´dropdran´).
Het enige punt is - er is recentelijk ingebroken in het clubhuis (het nieuwe is bijna gereed trouwens) dus de lier wordt telkenmale meegenomen naar huis.

Dus Jan, su

groet
Peter

Als je ziet hoe mooi dat gaat (mn. het lieren) vraag je jezelf af: waarom doe ik dat niet?

Weet iemand een club in het Noorden van het land die zich hiermee bezig houdt? :confused:

Ziet er ERRUG goed uit. :p

jan.

Om met de eerste opmerking en vraag te beginnen: ja, het is geweldig leuk en mooi om te doen. Met deze lier en zeker nu met de vleugelgeleider gaat het erg veilig en makkelijk. Het is ontzettend kicken als je vanaf de lijn een half uur weg kunt blijven, nog meer dan na een sleep.
Voor een lier heb je alleen een groot veld nodig. We hadden de keerrol nu op 300 meter staan, dan kom je mooi hoog. Bij minder dan 200 of 150 meter wordt je uitgangshoogte te laag en loop je je helemaal het schompes om die lijn steeds weer op te halen. (nb. bij "F3J/F3B" starten is dat anders, dan kom je nog steeds hoog maar met normale modellen kun je niet zo hard lieren en zeker niet zo agressief zoomen op het eind)

Ik ben gek op slepen maar dit is eigenlijk nog veel mooier en leuker.....
@Jaap dit is een wildvliegstek ergens in de Achterhoek waar we op uitnodiging van Gerrit waren.

Heb zelf vroeger veel lierstarts (schaal 1 : 1) met de K8 (en de K7) gemaakt . . . :p

HELE fijne kist! :D

Als ik lees wat Peter te melden heeft en je weet hoe het veld in Roden (vlakbij Groningen) er uitziet . . . :p

Zou maar zo kunnen dat we elkaar binnenkort weer eens zien, Peter! :cool:

jan.

Jan,

bij ons op de club is een nieuw lid die een lier heeft (met alles ´dropdran´).
Het enige punt is - er is recentelijk ingebroken in het clubhuis (het nieuwe is bijna gereed trouwens) dus de lier wordt telkenmale meegenomen naar huis.

Dus Jan, su

groet
Peter

Dat wist ik nog niet eens Peter! Dan kan ik ook eindelijk een keer met mijn andere kisten komen;)

See you soon!

Back